کرونا در اروپا، از 7 مرگ بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس تا احتمال قرنطینه سخت در آلمان

به گزارش دنیای راه راه، نهادهای بهداشتی انگلیس از 7 مورد مرگ بعد از تزریق واکسن آسترازنکا خبر داده اند و بسیاری مقام های بهداشتی در آلمان هم اعمال قرنطینه سخت برای مهار کرونا را درخواست نموده اند.

کرونا در اروپا، از 7 مرگ بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس تا احتمال قرنطینه سخت در آلمان

با ما سفر کنید و با قیمت تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انواع جهش یافته ویروس کرونا چند ماهی است که شیوع گسترده ای در اروپا پیدا نموده و به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و مرگ های کرونایی منجر شده است.

بیش از 18 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز (شنبه) از ابتلای 18129 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 120 مرگ کرونایی جدید اطلاع داده است. به این ترتیب شمار مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر در آلمان به 131.4 مورد رسیده است.

درگیری پلیس و تجمع نمایندگان ناقض کرونا در بروکسل برای دومین روز متوالی

برای دومین روز متوالی پلیس بلژیک در پارکی در بروکسل یک تجمع صدها نفره که قواعد کرونایی را نقض می کردند منحل کرد. به گزارش رسانه ها پلیس شب گذشته برای متفرق کردن این تجمع از ماشین آب پاش، اسب و گاز اشک آور استفاده کرد.

بر اساس قواعد کرونایی در حال حاضر در بلژیک تنها تجمعات تا 4 نفر در فضای باز مجاز است. به گزارش بعضی رسانه ها در جریان این تجمع شب گذشته در بروکسل که پلیس آن را منحل کرد 11 نفر دستگیر شدند. تجمع نمایندگان علیه نیروهای پلیس اشیاء مختلف از جمله بطری پرتاب می کردند.

پنج شنبه شب هم در عملیات که در یک پارک برگزار گردید حداقل 26 نفر از کارکنان پلیس زخمی شدند. پلیس برای متفرق کردن یک تجمع صدها نفره ناقض قواعد کرونایی از ماشین آب پاش، و سگ های مخصوص استفاده کرد.

تصاویر از صحنه این اتفاق افسران پلیسی را غرق در خون نشان می داد و جوانانی در صحنه حضور داشتند که مست بودند.

بیشترین افزایش بستری ها در اورژانس های فرانسه در 5 ماه اخیر

فرانسه هم بالاترین افزایش بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه را طی 5 ماه گذشته ثبت نموده است. به گفته دولت تعداد این بستری شدگان در عرض یک روز با 145 مورد افزایش به 5254 نفر رسیده است.

در فرانسه در حال حاضر بیشتر قریب به اتفاق بیماران کرونایی به ویروس های جهش یافته آلوده شده اند. روز پنج شنبه بیش از 50 هزار ابتلای روزانه در این کشور ثبت شد. نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 400 نفر و در پاریس و اطراف آن به 600 نفر افزایش پیدا نموده است.

پزشکان اورژانس در پاریس هفته گذشته در این باره هشدار دادند که ظرفیت های پذیرش بیماران در بیمارستان ها به زودی تکمیل شده و آن ها باید در این باره تصمیم بگیرند که کدام بیمارها را باید نجات دهند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی که به سفارش فیگارو اجرا شده است نشان می دهد که 70 درصد فرانسوی ها قواعد جدید ضد کرونایی را قابل درک می دانند، اما با دو نکته، یکی اینکه 60 درصد والدین تعطیلی مدارس را بسیار محدود نماینده می دانند و 40 درصد هم تردید دارند که این امر به کاهش گسترش ویروس کمکی کند. علاوه بر این 46 درصد شهفرایندان هم اظهار داشته اند که قصد ندارند کاملا به قواعد جدید پایبند باشند؛ در بین جوانان 18 تا 24 ساله 63 درصد این گونه اظهار نظر نموده اند.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در ترکیه

ترکیه هم شب گذشته از ابتلای 42308 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که بالاترین آمار ابتلای روزانه از زمان آغاز این بحران بوده و 179 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بهبود آرام شرایط کرونایی در ایتالیا

بعد از چندین هفته قواعد کرونایی شدید شرایط کرونایی در ایتالیا کمی بهبود پیدا نموده و شمار مبتلایان به آرامی کاهش پیدا نموده است. این خبر را روز آدینه وزارت بهداشت ایتالیا در گزارش هفتگی خود اعلام نمود.

البته همچنان کارشناسان بهداشت و درمان این کشور به دلیل شمار بالای بیماران بستری شده در بیمارستان ها نگرانند.

ممنوعیت تزریق آسترازنکا به افراد زیر 60 سال در هلند

کشور هلند هم بعد از مرگ یک زن بعد از تزریق واکسن انگلیسی- سوئدی آسترازنکا موقتا واکسیناسیون افراد زیر 60 سال با این واکسن را ممنوع نمود.

وزارت بهداشت هلند توقف واکسیناسیون با این واکسن را اقدامی احتیاطی ارزیابی نموده است. یک سازمان هلندی که تاثیرات جانبی واکسن ها را مورد ارزیابی قرار می دهد روز آدینه اعلام نمود که 5 گزارش درباره لخته شدن خون بعد از تزریق این واکسن وجود داشته است.

رئیس جمهور آلمان: مبارزه با کرونا طولانی تر از آنی شد که فکر می کردیم

رئیس جمهور آلمان در نطقی تلویزیونی با تاکید بر اینکه راه مبارزه با کرونا طولانی تر از آنی شده که امیدوار بودیم همچنین به خطاهای دولت و فقدان اعتماد ایجاد شده در این بحران اعتراف کرد.

رئیس جمهور آلمان در یک نطق تلویزیونی خواهان استقامت بالا و مشارکت همه در برابر موج سوم کرونا شده و قواعد قابل درک و عملی در مبارزه با کرونا را خواهان شده و شهفرایندان را به مقاومت مشترک در برابر موج سوم کرونا فراخواند.

وی همچنین در سخنرانی خود به مناسبت عید پاک به بحران اعتماد ایجاد شده و خطاهای دولت در زمینه تست گیری ها، واکسیناسیون و دیجیتال سازی اعتراف نموده و گفت: بعد از 13 ماه بحران دیگر شعارهای استقامت کمکی نمی نماید. همه درخواست ها برای صبر و عقل گرایی و نظم در این دوران طاقت فرسا کسل نماینده شده است.

اشتاین مایر در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که به همه واکسن های تایید شده در آلمان اعتماد دارد. وی که اخیرا واکسن آسترازنکا که تردیدهایی درباره آن در اتحادیه اروپا شکل گرفته را تزریق نموده است همچنین گفت: واکسن مهمترین گام در راستا خروج از این پاندمی است. وی از شهفرایندان خواست در این زمینه مشارکت داشته باشند.

سخت ترین پاندمی صد سال اخیر در اتریش

شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشور اتریش همچنان فرایند صعودی را طی می نماید و از روز پنج شنبه تا آدینه بنا بر اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور حدود 3137 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور شناسایی شدند که به گفته رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش رقم بسیار بالایی است.

وزیر بهداشت اتریش روز آدینه در سخنانی تاکید نمود که تغییر این فرایند در کشور و کاهش گسترده آمار مبتلایان جدید به کرونا در 10 روز آینده ضرورت دارد تا بیمارستان ها و واحدهای مراقبت های ویژه به صورت پایدار از فشار بالا خارج شوند.

آنشوبر همچنین گفت: دینامیک سخت ترین بحران در 100 سال گذشته بالا است. تمام اروپا در موج سوم کرونا قرار گرفته و ظرفیت های درمان درآستانه رسیدن به مرزهای ظرفیت خود قرار دارند.

وزیر بهداشت اتریش همچنین گفت: بخش های مراقبت های ویژه در شرق اتریش در حال حاضر به شدت تحت فشار قرار گرفته است و در بیشتر موارد به صورت قابل توجهی تعداد بیماران در این بخش ها بیشتر از بحران در پاییز گذشته است. پیش بینی ها تا اواسط ماه آوریل به ویژه در شرق کشور افزایش چشم گیر آمارهای کرونایی را نشان می دهد.

وی از شهفرایندان خواست به همه قواعد و محدودیت های کرونایی پایبند باشند.

وزیر بهداشت اتریش همچنین گفت: هر کسی می تواند در این خطرناک ترین مرحله پاندمی بخشی از راه چاره باشد. همه اروپا در موج سوم کرونا قرار گرفته و تقریبا همه جا کمبود ظرفیت درمان برای بیماران بد حال از جمله در اتریش وجود دارد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در سخنانی تاکید نمود که ویروس کرونا به وسیله محدودیت ها متوقف نمی گردد و تنها به وسیله واکسیناسیون این امر محقق می گردد.

وی در عین حال روز آدینه در سخنانی از شهفرایندان خواست کاملا از محدودیت های کرونایی تبعیت نمایند. وی تاکید نمود که در غیر این صورت بعد از تعطیلات عید پاک عواقب سختی در انتظار ما خواهد بود.

مجارستان شرایط کرونایی وخیمی دارد. با وجود کمپین واکسیناسیون سریع و گسترده در این کشور اخیرا با مرگ روزانه 302 نفر در اثر ابتلا به کرونا بالاترین رکورد مرگ های روزانه از آغاز بحران کرونا ثبت شد.

بسیاری از پزشکان همچنان از افزایش آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در این کشور شرق اروپا نگرانند.

بالا دریافت درخواست ها برای قرنطینه مجدد در آلمان

کریستین دروستن، از ویروس شناسان برجسته در برلین هم اعمال یک قرنطینه مجدد برای مهار کرونا را امری غیر قابل اجتناب دانسته و گفت: ما در پاریس و لندن دیدیم که قرنطینه جزئی علیه انواع جهش یافته و تهاجمی ویروس کرونا موثر نیست.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان بیش از 12 درصد شهفرایندان حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند که شامل بیش از 10 میلیون نفر می شوند. 4.3 میلیون نفر هم دوز دوم کرونا را دریافت نموده اند.

7 مورد مرگ بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس

بعد از بیش از 18 میلیون مورد واکسیناسیون با آسترازنکا در انگلیس نهاد نظارت بر دارو در این کشور از هفت مورد مرگ بر اثر لخته شدن خون بعد از تزریق این واکسن اطلاع داده است. پیش از آن هم نهادهای بهداشتی انگلیس از 30 مورد عارضه لخته شدن خون بعد از تزریق این واکسن اطلاع داده بودند.

کارل بایتر باخ، از مشاوران دولت آلمان هم برخورد فعلی با بحران کرونا را به صورت انتقادی نگریسته و در پیامی توئیتری نوشت: این واقعا دیوانگی است. پزشکان بخش های مراقبت های ویژه خواهان اعمال قرنطینه مجدد هستند و شرایط در غیر این صورت بدتر می گردد. مشاوران دولت همه خواهان اقدامات سریع هستند.

درگیری در اعتراضات ضد محدودیت ها در سوئیس

طی اعتراضات صدها جوان علیه محدودیت های کرونایی در سنت گالن سوئیس نیروهای پلیس با مواد آتش زا، بطری و اشیاء دیگر هدف حمله قرار دریافتد. پلیس هم از گلوله های لاستیکی علیه معترضان استفاده کرد.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا کنون در انگلیس 4,353,668 نفر به کرونا مبتلا شده و 126,816 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا کنون 4,741,759 نفر به کرونا مبتلا شده و 96,280 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا کنون 3,291,394 نفر به کرونا مبتلا شده و 75,541 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا کنون در ایتالیا 3,629,000 به کرونا مبتلا شده و 110,328 هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا کنون 2,872,379 نفر به کرونا مبتلا شده و 77,421 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1298

به "کرونا در اروپا، از 7 مرگ بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس تا احتمال قرنطینه سخت در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از 7 مرگ بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس تا احتمال قرنطینه سخت در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید