کنگره آمریکا با پروژه نفتی آمریکا- کانادا موافقت می نماید

به گزارش دنیای راه راه، جمهوری خواستار آمریکا اعلام کردند کنگره به زودی موافقت خود را با پروژه خط لوله نفتی کی استون ایکس ال موافقت می نماید.

کنگره آمریکا با پروژه نفتی آمریکا- کانادا موافقت می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمهوری خواستار آمریکا گفتند کنگره به زودی موافقت خود را با پروژه اختلاف برانگیز خط لوله نفتی کی استون ایکس ال که آمریکا و کانادا را به یکدیگر متصل می نماید، موافقت می نماید.

کوین مک کارتی، رئیس اکثریت جمهوری خواستار کنگره آمریکا، گفت کنگره ظرف چند روز آینده موافقت نهایی خود را با پروژه کیستون ایکس ال اعلام خواهد نمود.

وی توضیح داد این طرح که پنجشنبه هفته پیش سنای آمریکا تغییراتی جزیی در آن ایجاد کرد، ابتدا در مجلس نمایندگان که جمهوری خواستار اکثریت آن را در اختیار دارند، به رای گذاشته خواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تهدیدهای قبلی خود را درباره این پروژه به اجرا گذارد و آن را وتو کند.

بی اثر گذاشتن وتو رئیس جمهور تنها به وسیله رای گیریهای مجدد این طرح در مجلس نمایندگان سنای آمریکا امکان پذیر خواهد بود.

قرار است خط لوله نفت کیستون ایکس ال نفت خام تولیدی غرب کانادا را به پالایشگاههای آمریکا در خلیج مکزیک منتقل کند.

پروژه احداث این خط لوله انتقال نفت که برای اجرایی شدن به توافق دولت آمریکا احتیاج دارد از پنج سال پیش مسکوت مانده است.

در این پروژه خط لوله ای به طول یک هزار و هشتصد و نود و هفت کیلومتر میان البرتا و نبراسکا احداث خواهد شد. این خط لوله در نبراسکا به خط لوله دیگری متصل خواهد شد که نفت کانادا را به پالایشگاههای خلیج مکزیک در جنوب آمریکا منتقل خواهد نمود.

این طرح فرامرزی که اولین بار شش سال پیش ارائه شد به تدریج به یکی از موضوعات اختلاف برانگیز میان جمهوری خواستار و دموکرات های آمریکا تبدیل شده است. جمهوری خواستار در دفاع از این پروژه بر نتایج مالی بالقوه آن برای آمریکا تاکید می نمایند اما دموکرات های و احزاب سبز نگران پیامدهای زیست محیطی آن هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 716

به "کنگره آمریکا با پروژه نفتی آمریکا- کانادا موافقت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا با پروژه نفتی آمریکا- کانادا موافقت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید