کنگره حزب کمونیست ویتنام، رهبری جدید خود را انتخاب می نماید

به گزارش دنیای راه راه، خبرگزاری خبرنگاران- حزب حاکم کمونیست ویتنام در حالی نخستین کنگره ملی را از 2016 برگزار نموده که قریب به 1600 نماینده قرار است سیاست آینده آن را تایید و رهبران جدید را انتخاب نمایند.

کنگره حزب کمونیست ویتنام، رهبری جدید خود را انتخاب می نماید

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه خبری دویچه وله، نخستین کنگره ملی ویتنام از 2016 قرار است سیاست آینده حزب حاکم را ارائه نموده و رهبران جدید خود را انتخاب کند. رئیس حزب، نگوین فو ترونگ با وجود مسائل سلامتی اش می خواهد برای بار سوم هم در این سمت باشد.

این سیزدهمین کنگره حزب حاکم از زمان تشکیل حزب در 1930 محسوب می گردد. کنگره در 9 روز و اکثرا پشت درهای بسته برگزار می گردد.

رهبری جدید ویتنام تنها به معنای تغییرات بالقوه در سیاست داخلی نیست بلکه بر روابط بین چین و آمریکا نیز تاثیر می گذارد چون ویتنام یک شریک استراتژیک برای هر دو کشور محسوب می گردد.

ژنرال نگوین فو ترونگ 76 ساله در 2016 برای بار دوم در سمت رهبری حزب حاکم کمونیست ویتنام پیروز شد و توانسته به دلیل رشد اقتصاد و به راه انداختن نبردی مردمی علیه فساد برای خودش محبوبیت کسب کند.

شرایط سلامتی وی بد است اما انتظار می رود که برای بار سوم هم رهبری حزب حاکم را به دست بگیرد. بعلاوه، تحلیلگران تداوم در سیاست گذاری های خارجی، داخلی و مالی ویتنام را پس از برگزاری نشست کنگره انتظار دارند.

کاندیداهای اصلی پست های جدید مشخص شده در کنگره همه در محافل سیاسی هانوی به طور گسترده ای شناخته شده هستند، اما برای جلوگیری از بحث انتقادی به طور رسمی در ماه دسامبر 2020 اعلام نظر درباره آنها فوق العاده مخفی اعلام شد. حزب کمونیست ویتنام کنترل شدیدی بر رسانه های داخلی دارد و برای انتقادها نیز تحمل کمی دارد و در عین حال، شهروندان این کشور اجازه بحث عمومی درباره کاندیداها را ندارند.

ویتنام یکی از آخرین کشورهای تک حزبی با حزب حاکم کمونیست در دنیا است که نسبت به مخالفان تحملی ندارد. یکسری نشست ها پیشتر در 63 استان و شهر آن برای انتخاب 1587 نماینده آن برگزار شده است.

آنها سپس کمیته مرکزی با 200 عضو را انتخاب می نمایند که بین 15 تا 19 عضو آن را برای خدمت در کمیته مرکزی حزب حاکم بر می گزیند.

شرکت نمایندگان در کنگره چند روز پیش از برگزاری آن و برای جلوگیری از شیوع و گسترش کرونا دو بار در روز تست کرونا دادند.

به گفته وزارت بهداشت ویتنام، حدود 10 هزار نفر در ارتباط با برگزاری کنگره تست کرونا داده اند. ویتنام از زمان شروع شیوع پاندمی، بیش از 1500 مورد ابتلا و 35 مورد مرگ ثبت نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1132

به "کنگره حزب کمونیست ویتنام، رهبری جدید خود را انتخاب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره حزب کمونیست ویتنام، رهبری جدید خود را انتخاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید