کووید بِرِیک؛ قانون جدید در فوتبال ایران!

به گزارش دنیای راه راه، دکتر زهره هراتیان در گفت وگو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص انتقادهایی که به انجام کووید بریک (دو وقفه در دقایق 35 و 70) در جریان مسابقات لیگ برتر انجام می گردد گفت: با توجه به اینکه بیماری کووید-19 پدیده جدیدی در دنیاست و عوارض دقیق ویروس کرونا و این بیماری را روی بدن بازیکنان نمی دانیم تصمیم گرفته شد که وقفه هایی مثل کولینگ بریک با نام کووید بریک اجرا گردد و به همین دلیل در دقایق 30 و 75 مسابقه داور برای نوشیدن آب به بازیکنان دو تیم و پایین آمدن دمای مرکزی استراحت می دهد. کووید بریک از اواخر فصل گذشته در فوتبال ایران انجام شد و پیش از آن هم در فوتبال باشگاهی اسپانیا اجرا شده است.

کووید بِرِیک؛ قانون جدید در فوتبال ایران!

مدیر پزشکی ایفمارک تاکید نمود: در حال حاضر نیز در ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال در خصوص اجرای کووید بریک در فصل سرما بحث و گفت وگو خواهیم کرد و البته بازخورد این کووید بریک را از پزشکان تیم ها، بازیکنان و مربیان خواهیم داشت و سپس در خصوص اینکه کووید بریک ادامه یابد یا نه تصمیم گیری قطعی انجام می گردد. البته اجرای کووید بریک در راستای کاهش آسیب به بدن فوتبالیست ها بوده است زیرا تضعیف سیستم ایمنی یکی از عوامل ابتلا به بیماری کووید است و ما به عنوان بدنه حافظ سلامت بازیکنان از همه ایزارهای موجود من جمله کووید بریک جهت حفظ ایمنی بدن بازیکنان استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: قانون کولینگ بریک نیز به این دلیل اجرا شد که بازیکنان در گرمای زیاد تمرکز و بازدهی شان کم می شد و احتمال آسیب دیدگی شان افزایش پیدا می کرد. اکنون با توجه به سرد شدن هوا محتمل است بعد از بحث در ستاد مقابله با کرونا در فوتبال این قانون کووید بریک هم لغو گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1059

به "کووید بِرِیک؛ قانون جدید در فوتبال ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووید بِرِیک؛ قانون جدید در فوتبال ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید