گزارش های خبری؛ ارتش سوریه خود را برای عملیاتی در استان ادلب آماده می نماید

به گزارش دنیای راه راه، منابع رسانه های نزدیک به مخالفان سوریه گزارش کردند که ارتش سوریه در حال آماده کردن خود برای عملیاتی بزرگ در جنوب استان ادلب است.

گزارش های خبری؛ ارتش سوریه خود را برای عملیاتی در استان ادلب آماده می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش های خبری حاکی از آن است که ارتش سوریه برای انجام عملیاتی جدید، نیروهای خود را جنوب استان ادلب مستقر نموده است.

به گزارش وبگاه خبری العربی الجدید، روز یکشنبه، هواپیماهای روسیه مواضع گروه های مسلح در ابومکه در شرق شهر معره نعمان در جنوب ادلب را به همراه مواضع عناصر مسلح در روستای الصرمان و محله جرجناز در شرق معره نعمان را بمباران کردند. همزمان با این اقدام، مواضع افراد مسلح در محور کبینه از تواقع جبل الاکراد در شمال استان لاذقیه مواضع معارضان در این منطقه هدف گرفته شد.

ارتش سوریه نیز مواضع تروریست ها را در منطقه های التح، تحتایا، ام جلال، سحال، البرج، البریصه، حران، ام التینه و تل دم در شرق، جنوب و جنوب شرقی ادلب با موشک هدف قرار داد. این در حالی است که در محور الراشدین در حاشیه غربی استان حلب، درگیری هایی میان ارتش سوریه و گروه های مسلح رخ داد.

در همین ارتباط، وبگاه خبری مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، گزارش کرد که ارتش سوریه پیشتیبانی نظامی گسترده ای را به جنوب ادلب فراخوانده است؛ صبح امروز تعداد زیادی خودروی زرهی، تانک و ادوات سنگین به همراه سرباز و افسران نظامی به شهر خان شیخون در جنوب ادلب رسیدند. همزمان، یک کاروان نظامی دیگر وارد محور سنجر در ادلب شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هنوز در این خصوص خبری منتشر ننموده است اما در همین ارتباط، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بعضی منابع محلی در ادلب گزارش نموده که ائتلاف هیئه تحریر الشام - که جبهه النصره مهم ترین عضو این ائتلاف است- بعضی از مناطق جنوبی ادلب را به گروه های وابسته به انصار التوحید -از گروه های وابسته به داعش- و الحزب الاسلامی الترکستانی واگذار نموده است.

همچنین چند منبع به دیده بان گزارش کردند، ارتش سوریه از اهالی منطقه سنجار خواسته است این محل را تخلیه نمایند. در عین حال دیدبان مدعی شد که اتاق عملیات نظامی سوریه، به نیروهای خود دستور داده که در محور های شرقی ادلب در حالت آماده باش قرار بگیرند. بر اساس این گزارش، تمام این اقدامات حاکی از آن است که ارتش سوریه به یاری نیروهای متحد و ورسیه، در آماده شدن برای عملیات نظامی گسترده است.

بعضی منابع محلی نیز خاطرنشان کردند که نیروهای روسیه، در چند روز گذشته، بیشتر نیروها و تجهیزات نظامی خود را به سنجار در شرق ادلب ارسال نموده است.

در همین زمینه، دمیتری بیسکوف، سخنگوی حکومت روسیه، نیز خاطرنشان کرد: تروریست های ادلب برای ارتش سوریه و نیروهای نظامی ما تهدید محسوب می شوند. بیسکوف در ادامه اشاره نمود که روسیه انتظار دارد آزادسازی ادلب و تامین امنیت ارتش سوریه و نیروهای روس تضمین گردد.

در همین ارتباط، وبگاه خبری وطن اف ام به نقل از یک منبع نظامی معارض، گزارش کرد که دیشب درگیری هایی میان ارتش سوریه و گروه های مسلح در جنوب شرقی استان ادلب رخ داد که بر اثر آن تعدادی از نیروهای ارتش سوریه کشته یا زخمی شدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 327

به "گزارش های خبری؛ ارتش سوریه خود را برای عملیاتی در استان ادلب آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش های خبری؛ ارتش سوریه خود را برای عملیاتی در استان ادلب آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید