18 ماه زندان و 58 میلیون دلار جریمه برای میلیاردر اسپانیایی ، قاچاق تابلوی 116 ساله پیکاسو

به گزارش دنیای راه راه، یک میلیاردر هنردوست اسپانیایی که نایب رئیس پیشین بانک سانتاندر و بزرگ ترین سهامدار بنک اینتر است، به اتهام کوشش برای خارج کردن قاچاقی یکی از تابلوهای پابلو پیکاسو به 18 ماه زندان و 58 میلیون دلار جریمه محکوم شد.

18 ماه زندان و 58 میلیون دلار جریمه برای میلیاردر اسپانیایی ، قاچاق تابلوی 116 ساله پیکاسو

با تورهای تابستانی اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، خایمه بوتن در 1977 تابلوی سر یک بانوی جوان پیکاسو را به گنجینه هنری خود افزوده و البته نتوانسته بود در 2012 مجوز خروج آن را از اسپانیا به دست آورد. دادگاه ملی اسپانیا ماه می 2015 این نقاشی 114 ساله و 29 میلیون دلاری را یک گنجینه ملی خاطرنشان کرد تا خارج کردن آن از مرزها احتیاج به اجازه رسمی از دولت داشته باشد اما بوتن متهم است می خواسته تابلو را سال 2015 قاچاقی از اسپانیا به لندن ببرد.

میلیاردر اسپانیایی پنج سال پیش تابلو را به راننده خود می سپرد تا آن را از مادرید به والنسیا ببرد. آنجا قایق تفریحی آقای بوتن آماده بود تا سر یک بانوی جوان را به جزیره کُرس یا کرسیکا در فرانسه منتقل کند. پلیس فرانسه پس از خبردار شدن از ماجرا، قایق را نزدیک جزیره کرس متوقف و تابلوی ارزشمند پیکاسو را از کابین ناخدا خارج کرد. تابلو آن موقع به موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا در مادرید منتقل شد تا دادگاه درباره سرنوشت این اثر ارزشمند هنری تصمیم بگیرد.

دادگاه در نهایت استدلال وکلای بوتن را نپذیرفت و خاطرنشان کرد میلیاردر اسپانیایی آگاهانه در حال خارج کردن غیرقانونی سر یک بانوی جوان از مرزهای آبی اسپانیا بود. بر اساس قوانین قضایی اسپانیا، اگر کسی بدون پیشینه موثر قضایی مرتکب جرم غیرجنایی گردد و کمتر از دو سال حکم حبس بگیرد، به زندان نمی افتد. انتظار می رود سرمایه دار 83 ساله اسپانیایی هم با دادن جریمه 58 میلیون دلاری پرونده را ببندد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 369

به "18 ماه زندان و 58 میلیون دلار جریمه برای میلیاردر اسپانیایی ، قاچاق تابلوی 116 ساله پیکاسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 ماه زندان و 58 میلیون دلار جریمه برای میلیاردر اسپانیایی ، قاچاق تابلوی 116 ساله پیکاسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید