3 کشور عربی با رباتها به جنگ کرونا می فرایند

به گزارش دنیای راه راه، کشورهای قطر، تونس و کویت با استفاده از فناوری هایی چون ربات و پهپاد تلاش می کنند، شیوع کرونا را در کشور خود کنترل کنند.

3 کشور عربی با رباتها به جنگ کرونا می فرایند

به گزارش امروز (پنجشنبه) شبکه خبری الجزیره قطر، وزارت کشور قطر برای پخش اطلاعیههای خود در خصوص رعایت اصول بهداشتی و ترغیب شهروندان این کشور برای ماندن در خانه ها از پهپاد استفاده می کند.

وزرات کشور کویت نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه خود برای مقابله با ویروس کرونا و برای ترغیب شهروندان این کشور به ماندن در خانه و جلوگیری از تجمعات از همین روش بهره میبرد.

این وزارتخانه در صفحات خود در رسانه های اجتماعی و در خبرگزاری رسمی کویت ویدئوهایی از به کارگیری این پهپادها منتشر کرد؛ این ویدئوها نشان می داد که مسؤولان وزارت کشور کویت از طریق بلندگوهایی که به این پهپاد ها وصل بود به زبان عربی و چند زبان دیگر از جمله انگلیسی، فیلیپینی و هندی از مردم خود و افراد مقیم در این کشور می خواهند از تجمع کردن پرهیز و اصول بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند.

وزارت کشور تونس هم در اقدامی منحصر به فرد برای نظارت بر اجرای قرنطینه از ربات استفاده می کند؛ این ربات ها به شکل یک فرد کوچک زره پوشیده و مجهز به جی پی اس، دوربین نظارتی و حرارتی هستند.

این وزارتخانه در صفحه رسمی خود در فیسبوک با انتشار ویدئویی نحوه عملکرد این ربات پلیس را شرح داد و این ویدئو با استقبال فراوانی رو به رو شد.

اردن نیز با راه اندازی پایگاهی الکترونیکی مردم را برای خرید اینترنتی راهنمایی می کند.

سلطان نشین عمان هم به کارگیری فناوری های جدید را برای مبارزه با کرونا در دستور کار خود قرار داده و به همین دلیل صندوق فناوری عمان از اختصاص 2.6 میلیون دلار به طرح های فناورانه خبر داد.

شیوع ویروس کرونا کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

تا به امروز 937 هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و 47 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 626

به "3 کشور عربی با رباتها به جنگ کرونا می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 کشور عربی با رباتها به جنگ کرونا می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید