استاندارد اندازه گیری لایه های خودآرا با کاربرد حسگری منتشر شد

به گزارش دنیای راه راه، سازمان بین المللی استانداردسازی به تازگی استانداردی با موضوع روش های اندازه گیری و مشخصه یابی لایه های نانومقیاس خودآرا منتشر نموده است.

استاندارد اندازه گیری لایه های خودآرا با کاربرد حسگری منتشر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، ایزو اقدام به انتشار استانداردی در حوزه اندازه گیری لایه های نانومقیاس خودآرا برای کابرد های زیست حسگری و الکتروشیمیایی نموده است.

سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) استاندارد ISO/TS 21412: 2020 را با عنوان Nanotechnologies - Nano-object-assembled layers for electrochemical bio-sensing applications - Specification of characteristics and measurement methods منتشر نموده است.

در این استاندارد که در حوزه فناوری نانو منتشر می گردد، جزئیاتی درباره معینه یابی و روش های اندازه گیری نانولایه های خودآرا به صورت ویژه برای کاربرد های حسگری زیستی الکتروشیمیایی درج شده است.

این استاندارد معینه های اندازه گیری لایه های نانومقیاس خودآرا روی الکترود ها را معین می نماید، لایه هایی که با استفاده از یک فرآیند انحلال و تشکیل لایه نانومقیاس به دست می آیند و از آن ها در بخش تشخیص طبی یا حسگر های زیستی الکتروشیمیایی استفاده می گردد.

این استاندارد روش های اندازه گیری را برای معینه یابی این لایه ها ارائه می دهد. ایزو خاطر نشان می نماید که این استاندارد در الزامات نانوساختار هایی که با راهبرد فراوری بالا به پایین ایجاد شده باشند، پوشش هایی از جنس زیست مواد که روی لایه های خودآرای نانومقیاس ایجاد شده باشد.، الزامات خاص سلامتی و ایمنی در طول فرآیند فراوری، شرایط آزمایشگاهی حسگری الکتروشیمیایی، بسته بندی، برچسب زنی، تاریخ انقضاء و انتقال الکترود های الکتروشیمیایی تقویت شده با نانو صدق نمی نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 729

به "استاندارد اندازه گیری لایه های خودآرا با کاربرد حسگری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد اندازه گیری لایه های خودآرا با کاربرد حسگری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید