آشنایی با کشور کاستاریکا و افتصاد این کشور

به گزارش دنیای راه راه، کشور کاستاریکا از نظر جغرافیایی در آمریکا مرکزی قرار گرفته است و مرکز آن شهر سان خوزه است. این کشور از بخش شمال با نیکاراگوئه همسایه است و از سمت جنوب هم با پاناما همسایه است. بلندترین نقطه این کشور قله سرو چیریپو است که زیبایی های زیادی دارد. این قله به طور کلی پنجمین قله بلند در آمریکا محسوب می گردد. آمارها نشان می دهد که کاستاریکا یکی از برترین کشورهایی است که به وسیله گروه زیادی از مردم مورد بازدید قرار می گیرد. کشور کاستاریکا در بین 8 الی 12 درجه شمالی شمال عدنان قرار گرفته است و آب وهوای گرمسیری برای او دیده می گردد.

آشنایی با کشور کاستاریکا و افتصاد این کشور

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن دیدن کنید.

این منطقه به طور کلی از نظر بارش باران بیشتر از بخش های شاقتصادی است. کاستاریکا دارای زمستان های زیبایی بوده و بارندگی زیادی در آن دیده می گردد. رطوبت در این کشور زیاد است. نرخ اقتصادیات شرکتی در کاستاریکا به مقدار 36 درصد اعلام شده است، شرایط نرخ اقتصادیات عایدی شخصی در این کشور به مقدار 15 درصد دیده می گردد و شرکت های ایرانی زیادی در کشور کاستاریکا تأسیس شده است که فرایند اقتصادی درستی در پیش گرفته اند. شرایط نرخ اقتصادیات بر فروش در کشور کاستاریکا در حدود 13 درصد ثابت ارزیابی شده است و تعیین است که شرایط نرخ تأمین اجتماعی در این کشور بیش از 35.67 درصد است. نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی در کاستاریکا به 12.80 درصد رسیده است و شرایط نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی سالانه 10.20 درصد است.

فراوری ناخالص داخلی در کاستاریکا به طور کلی 60.13 درصد دیده می گردد. شرایط برای فراوری ناخالص داخلی به قیمت های ثابت هم رشد 71 درصدی دارد. شرایط تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در کاستاریکا هم به مقدار 13 درصد رشد دیده می گردد. فراوری ناخالص داخلی سرانه می تواند براساس روینمودهای جهانی ارزیابی گردد. فراوری ناخالص داخلی در کاستاریکا کشاورزی هم 34 درصد رشد نموده است. بیشترین واردات به کشور کاستاریکا از کشور آمریکا با 41 درصد ارزیابی می گردد. همینطور از کشور ونزوئلا هم واردات به مقدار 5.4 درصد ارزیابی می گردد. مکزیک از کشورهایی است که در ارتباطات تجاری کاستاریکا به مقدار 5.2 درصد نقش دارد و همینطور ایرلند و ژاپن و برزیل از برترین کشورهایی است که محصولات وارداتی را به کاستاریکا در نظر می گیرند.

تعیین است که در این کشور فرایند اقتصادی و اقتصادی روینمودهای تعیینی را دنبال نموده اند. سان خوزه مرکز کاستاریکا است و یکی از شهرهای دیدنی و بسیار خاص در این کشور محسوب می گردد. این شهر به طور کلی بافت بسیار مدرنی دارد، ساختمان ها به صورت ایستاده قرار گرفته اند و تعیین است که خود شهر دارای ساختار تعیینی است. دولت در این زمینه بودجه زیادی را مدنظر واقع شده است. این شهر مرکز بین المللی کشور کاستاریکا هم محسوب می گردد.

اقتصاد و منابع اقتصادی و عایدیی کاستاریکا

فراوری ناخالص داخلی در کشور کاستاریکا به طور کلی 45.77 میلیارد دلار ارزیابی شده است این روال نشان می دهد که در حدود یک میلیون و 920 هزار نفر در کشور کاستاریکا مشغول به کار هستند. نرخ بیکاری در این کشور در حدود 12 درصد است که کمتر از ده درصد از مردم کاستاریکا زیر خط فقر هستند. شرایط نرخ تورم در کاستاریکا هم بهبود درستی داشته است. در این کشور محصولات صادراتی زیادی شامل موز و آناناس و قهوه و شکر و غذاهای دریایی دیده می گردد و همینطور قطعات الکترونیکی و تجهیزات پزشکی هم از بخش های مهم صادراتی در کشور کاستاریکا است. صادرات از این کشور به آمریکا بیش از 27 درصد بوده و هلند و چین در رده های دوم و سوم با 12 و 11 درصد صادرات قرار دارند. به تازگی کشور مکزیک هم وارد فرایند صادراتی کشور کاستاریکا شده است. هر یک از شهرهای کشور کاستاریکا دارای منابع اقتصادی مخصوص به خود است.

محصولات وارداتی در این کشور شامل مواد خام و همینطور کالاهای مصرفی است و کالاهای اساسی و نفت و کالاهای ساختمانی هم از دیگر بخش های وارداتی محسوب می گردد و بیشتر شرکت های ثبت شده در کشور کاستاریکا در راستای محصولات ساختمانی فعالیت نموده و وارد کننده هستند. بیشترین واردات به کشور کاستاریکا از کشور آمریکا با 41 درصد ارزیابی می گردد. همینطور از کشور ونزوئلا هم واردات به مقدار 5.4 درصد ارزیابی می گردد. مکزیک از کشورهایی است که در ارتباطات تجاری کشور کاستاریکا به مقدار 5.2 درصد نقش دارد و همینطور ایرلند و ژاپن و برزیل از برترین کشورهایی است که محصولات وارداتی را به کشور کاستاریکا در نظر می گیرند. تعیین است که در این کشور فرایند اقتصادی و اقتصادی روینمودهای تعیینی را دنبال نموده اند. اقتصاد این کشور به طور دقیق در سال های اخیر تغییراتی داشته است مثلاً بعضی از بخش های اقتصادی و عایدیزایی در کشور کاستاریکا توانسته ساختار درستی را در پیش بگیرد. حقیقت این است که در کشور کاستاریکا رشد اقتصادی در بخش های کشاورزی بسیار کم دیده می گردد و مردم این کشور بسیار علاقه به ساختارهای صنعتی دارند و کار در کارخانجات رشد بیشتری داشته است. مردم کشور کاستاریکا مردمانی بسیار خوب و ارزشمند هستند و اقتصاد در این راستا ارزیابی خوبی است. منابع اقتصادی و اقتصادی در کشور کاستاریکا به طور کلی در روزهای دیگری دنبال می گردد. محصولات اقتصادی در کشور کاستاریکا به طور کلی روینمودهای دقیقی دارد و دولت در این زمینه توانسته چندین قسمت اقتصادی درست را در پیش بگیرد. در پرچم کشور کاستاریکا روینمودهای اقتصادی تعیینی دنبال می گردد.

انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1449

به "آشنایی با کشور کاستاریکا و افتصاد این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کشور کاستاریکا و افتصاد این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید