ارائه بیش از 2 هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و 949 خدمت و در اردیبهشت با افزودن 63 سرویس نو، دو هزار و 12 خدمت را در خود جای داده است.

ارائه بیش از 2 هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت

از مجموع سرویس های موجود در GSB، تعداد 81 دستگاه سرویس دهنده و 328 دستگاه، سرویس گیرنده هستند. آمارها نشان می دهد، بهترین دستگاه های سرویس دهنده در اردیبهشت 1402 بر اساس تعداد تراکنش های انجام شده به ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی تعلق دارد.

این دستگاه ها خدماتی را به دستگاه های سرویس گیرنده ارائه داده اند که پرکاربردترین آنها عبارت از: استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات کشور، سرویس استعلام ارتباطات سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و سرویس دریافت نشانی به صورت رشته ای با کد پستی شرکت پست است.

عنوان بهترین دستگاه های سرویس گیرنده به وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق دارد که در واقع مصرف کننده سرویس های نام برده شده هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1984

به "ارائه بیش از 2 هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه بیش از 2 هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید