با هدایت ناسا بالگرد مریخی نبوغ خودتان را بسازید

به گزارش دنیای راه راه، ناسا در حال آماده سازی برای اولین پرواز بالگرد مریخی نبوغ خود در سیاره سرخ است اما دانش آموزان نیز می توانند با ساخت نسخه های کاغذی این بالگرد در خانه در این هیجان ناسا سهیم باشند.

با هدایت ناسا بالگرد مریخی نبوغ خودتان را بسازید

بالگرد نبوغ در حالیکه به شکم مریخ نورد استقامت متصل بود 18 فوریه به سیاره سرخ آمد و در تاریخ 3 آوریل بر روی سطح مریخ نهاده شد و اکنون در حال آماده شدن برای انجام اولین پرواز خود است.

اخیرا ناسا دستورالعمل های گام به گامی را برای دانش آموزان به اشتراک گذاشته است تا آنها بتوانند بالگرد کاغذی سبک وزن خود را بسازند و آن را آزمایش نمایند.

یکی از افراد آزمایشگاه پیش رانش جت(JPL) ناسا در فیلم آموزشی که ناسا روز پنجشنبه(8 آوریل) در یوتیوب منتشر کرد، گفت: ما در مدار مریخ ماهواره هایی داریم که عکس های جهانی می گیرند و یک مریخ نورد نیز در سطح سیاره داریم که عکس های نمای نزدیک ثبت می نماید اما بعضی مکان ها در مریخ وجود دارند که یک مریخ نورد نمی تواند به آنجا برود. اما بالگرد برای انجام یک سری پروازهای آزمایشی به اطراف پرواز خواهد نمود و اگر خوش شانس باشیم، ممکن است چند عکس از سطوحی بدست آوریم که مریخ نورد نمی تواند به آن جا برود.

با این حال جو مریخ بسیار نازک است(فقط حدود یک درصد ضخامت جو زمین در سطح دریا) که این موضوع پرواز را برای نبوغ سخت می نماید. بنابراین بالگرد نبوغ که تنها 4 پوند(1.8 کیلوگرم) وزن دارد مجهز به تیغه های عظیم زاویه داری است که می تواند برای فراوری نیروی برآرکافی، بسیار سریع بچرخد.

راهنمای دانش آموزی ناسا برای ساخت یک بالگرد مریخی کاغذی آنها را ترغیب می نماید تا هواگردهای خود را با در نظر دریافت همان محدودیت هایی که مهندسان آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا مجبور به مقابله با آن بودند، طراحی نمایند. با استفاده از کاغذ، قیچی، یک مداد، متر و روبان، دانش آموزان می توانند بالگرد بین سیاره ای خود را بسازند.

راهنمای گام به گام شامل یک الگوی بالگرد است که می توان بصورت آنلاین این الگو را بارگیری کرد. در صورت تمایل می توانید بالگرد را روی یک کاغذ ساده ترسیم کنید. دانش آموزان برای ساخت این بالگرد کاغذی می بایست قسمت های مختلفی را برش داده و بعضی قسمت ها را نیز تا نمایند.

سپس برای آزمایش طرح بالگرد خود از آنها خواسته می گردد هواگرد کاغذی را تا آنجا که ممکن است در هوا بالا ببرند و سپس آن را رها نمایند و در همان حال نیز نحوه چرخش تیغه های روتور را مشاهده نمایند. دانش آموزان می توانند این کار را از ارتفاعات بالاتر تکرار نمایند و یا طرح های مختلف روتور را آزمایش نمایند.

افراد می توانند راهنمای کامل یادگیری گام به گام ساخت یک بالگرد کاغذی و سایر فعالیت های آموزشی دانش آموزان جهت دنبال کردن مأموریت بالگرد مریخی نبوغ ناسا را از خانه و بصورت آنلاین پیدا نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1313

به "با هدایت ناسا بالگرد مریخی نبوغ خودتان را بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هدایت ناسا بالگرد مریخی نبوغ خودتان را بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید