تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور

به گزارش دنیای راه راه، معاون مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی در مورد آخرین وضعیت نخبگان ایرانی غیر مقیم گفت: تاکنون 1280نفر از آنها به صورت دائم بازگشته اند و اقدام به راه اندازی 93استارت آپ نموده اند.

تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور

سید علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس برنامه ای که از چهار سال پیش در راستای جذب نخبگان ایرانی غیرمقیم داشتیم توانستیم طی 4 سال نخبگانی را جذب کنیم تا در زمینه علم و دانش فعالیت نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر وی با بیان اینکه عمدتا این افراد از دانشگاه های برتر بوده اند، مطرح کرد: افرادی که از صد تا چهارصد دانشگاه برتر هستند، بر اساس رزومه انتخاب می شوند و از نظر داشتن شاخص های علمی و فناوری، اقدام در زمینه های تک، پتنت خوب و... گلچین می شوند.

حسینی خاطر نشان کرد: تاکنون 4هزار و 780 نفر از متخصصان و ایرانیان خارج کشور پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت ارسال و در قالب سخنرانی، پروژه موقت، پروژه خارج از کشور در ایران فعالیت نموده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 1280 نفر به صورت دائم به کشور برگشته اند.

وی با بیان اینکه این نخبگان در قالب شرکت های دانش بنیان و استارت اپ فعالیت می نمایند، گفت: تاکنون 93 استارت اپ توسط این نخبگان راه اندازی شده است.

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری گفت:به غیر از راه اندازی استارت اپ، ایجاد شرکتهای دانش بنیان، همکاری با این شرکتها،تدریس در دانشگاه ها و ...از دیگر فعالیت نخبگان غیر مقیم ایرانی در کشور به شمار می رود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 101

به "تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین آمار بازگشت دائمی نخبگان به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید