تکلیف خط دفاعی استقلال تعیین شد

به گزارش دنیای راه راه، آنالیز های ساپینتو در مدت حضورش در استقلال او را به این نتیجه رساند که به منظور حفظ استحکام دفاعی به ساختار دفاعی تیم قهرمان فصل گذشته دست نزده و با همان آرایش 3 دفاعه و استفاده از حداکثر نفرات فصل گذشته کارش را دنبال نماید و به جای آن بیشتر تمرکز خود را برای پیشبرد اهداف تهاجمی صرف کند.

تکلیف خط دفاعی استقلال تعیین شد

با اینکه در بدو ورود ساپینتو به تهران احساس می شد ممکن است ساختار دفاعی آبی پوشان از 3 دفاع مرکزی به 4 دفاع خطی تغییر کند، اما اردوی ترکیه تعیین کرد اینگونه نیست و ساپینتو هم مثل استراماچونی و مجیدی از 3 دفاع مرکزی استفاده می نماید.

در سال های گذشته بازیکنان متعددی در قلب خط دفاعی آبی پوشان بازی نموده اند که از آن ها سیلوا، مرادمند، غلامی و چشمی در استقلال به جای مانده و محمد حسینی نیز به جمع آن ها اضافه شده اند. ضمن اینکه ساپینتو بازیکنی به نام ابوالفضل جلالی در اختیار دارد که قادر به حضور در قلب خط دفاعی آبی پوشان هست.

آبی پوشان در ملاقات های تدارکاتی شان در ترکیه هم استفاده از همین 3 دفاع مرکزی را در دستور کار قرار دادند. اما ساپینتو در آرایش خط میانی و حمله اش تغییراتی ایجاد کرد و تعیین شد تا اینجای کار سیستم پایه آبی پوشان 3-4-3 می باشد. یعنی مقابل 3 دفاع مرکزی آن ها از دو هافبک میانی، دو هافبک کناری و 3 مهاجم استفاده نموده اند.

مربی پرتغالی آبی پوشان که سیستم پایه تیمش را 3-4-3 تعریف نموده است، در کنار آن سیستم های جایگزین و تکمیلی دیگری را هم مورد استفاده قرار داده است که مهم ترین آن 1-2-3-1-3 و 2-5-3 است که این نشان می دهد تمرکز ساپینتو در ساختار دفاعی روی حضور همزمان 3 مدافع مرکزی در قلب دفاع است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1833

به "تکلیف خط دفاعی استقلال تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف خط دفاعی استقلال تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید