خبرنگاران 710 تَن از زندانیان قم مهارت حرفه ای آموختند

به گزارش دنیای راه راه، قم - خبرنگاران - مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای قم گفت: از ابتدای امسال تا انتها آذرماه 710 تَن از زندانیان قم در قالب 67 هزار و 267 نفر ساعت آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

خبرنگاران 710 تَن از زندانیان قم مهارت حرفه ای آموختند

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قم محمود تقی پور گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان موثر بوده و در کاهش معضل های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

تقی پور اضافه نمود: از 710 تَن مددجوی زندان های قم که آموزش های مهارتی را فرا گرفتند 21 تَن زن و 689 تَن نیز مرد می باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان اضافه نمود: یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه، بیکاری است چرا که خیلی از کسانی که شغل ندارند به کارهای خلاف قانون روی آورده و راهی زندان می شوند.

وی اضافه نمود: این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه ریزی و رویکرد جدید تمام کوشش خود را به کار می گیرد تا با ارائه مهارت های فنی و حرفه ای و فراهم نمودن زمینه اشتغال موجبات بازگشت و توانمندسازی زندانیان به جامعه را فراهم کند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان با تاکید بر این مطلب که فراگیری آموزش های مهارتی با ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت موثر آنان به جامعه بسیار اهمیت دارد گفت: یادگیری آموزش های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه بر ایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان نیز می گردد.

تقی پور اضافه نمود: نیروی متخصص و ماهر در پیشرفت کشور تاثیرگذار است و در راستا توسعه، نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهمترین و کارآمد ترین ابزارها به شمار می آید.

این مسئول با اشاره به فعالیت های مرکز آموزش فنی و حرفه ای مستقر در زندان قم گفت: در حال حاضر 18 حرفه مهارتی در هشت کارگاه این مرکز ارائه می گردد و به منظور تقویت این مرکز مربیان مجرب و تجهیزات مناسبی را به منظور آموزش مددجویان اعزام می کنیم.

تقی پور اضافه نمود: تمامی این رشته ها بر اساس سرفصل ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اولویت آموزش های عملی و توسط مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اجرا می گردد.

مدیرکل فنی و حرفه ای قم بیان نمود: آزمون های انتها دوره این دوره ها توسط آزمونگران اعزامی اداره کل اخذ و گواهینامه های مهارت مددجویان پذیرفته شده درآزمون ها بدون ذکر نامی از محل آموزش و دقیقا همانند گواهینامه های صادره با کد استاندارد بین المللی در مراکز سطح شهر صادر و تحویل مددجویان می گردد./

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1167

به "خبرنگاران 710 تَن از زندانیان قم مهارت حرفه ای آموختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 710 تَن از زندانیان قم مهارت حرفه ای آموختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید