روستای دره شیخ عالی در شهرستان کوهرنگ تخلیه شد

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری فرماندار کوهرنگ با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی وقوع بارش های سیل آسا در چهارمحال وبختیاری، گفت: چند روستا از جمله دره شیخ عالی، میان رودان و محمودآباد در معرض خطر سیلاب و رانش هستند که در حال حاضر روستای دره شیخ عالی تخلیه شده است.

روستای دره شیخ عالی در شهرستان کوهرنگ تخلیه شد

هوشنگ مصطفوی چهارم اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقاط حادثه خیز در شهرستان کوهرنگ در صورت وقوع سیلاب، اظهار کرد: ضلع شرقی رودخانه چمن گلی نیازمند لایروبی است، نیاز است دستگاه های خدمات رسان نیسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

فرماندار کوهرنگ ادامه داد: رودخانه نعل اشکنان نیز نیازمند لایروبی است، اگر این کار صورت نگیرد ساکنان روستای نعل اشکنان در معرض خطر قرار می گیرند.

وی در خاتمه گفت: چند روستا از جمله دره شیخ عالی، میان رودان و محمودآباد در معرض خطر سیلاب و رانش هستند که در حال حاضر روستای دره شیخ عالی تخلیه شده است.

در ادامه سیداحمد مرتضوی فرد با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی وقوع بارش های سیل آسا در استان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای امدادرسانی در زمان وقع سیل را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انبارهای امدادی استان تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: همچنین این استان آمادگی امدادرسانی به استان های مجاور از جمله خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد را دارد.

وی ادامه داد: بالگرد برای امدادرسانی هوایی در صورت مساعد بودن هوا نیز در نظر گرفته شده است.

در ادامه کیانوش نادری فرماندار شهرستان بن گفت: نیاز است قبل از آغاز بارش ها سدخاکی بارده و تومانک توسط کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مورد بررسی قرار بگیرد تا مسئله ای به وجود نیاد.

وی خاطرنشان کرد: هشداری لازم به بخشداران و دهیاران برای آمادگی مقابله با حوادث احتماعی داده شده است.

همچنین مجید فرهزاد در خاتمه جلسه اظهار کرد: باتوجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش های سیل آسا و وزش باد شدید قطعی و آسیب به شبکه های توزیع برق دور از انتظار نیست، اما تلاش می کنیم خاموشی در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از آماده باش نیروهای این شرکت در چند روز آینده خبر داد و گفت: نیروهای فنی قبل از آغاز بارش در شهرستان های استان مستقر می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 522

به "روستای دره شیخ عالی در شهرستان کوهرنگ تخلیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای دره شیخ عالی در شهرستان کوهرنگ تخلیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید