راهنمای سفر به یونان، آن چه خوبان همه دارند، تو یک جا داری!موقعیت جغرافیایی یوناناطلاعات ضروری کشور یونان

به گزارش دنیای راه راه، چرا باید به یونان سفر کنیم؟ یا در واقع چرا باید در طول عمر خود حداقل یک بار به یونان سفر کنیم؟ زیبایی یونان به گونه ای است که امکان وصف آن در یک مقاله کوتاه وجود ندارد. از شاهکارهای باشکوه دوران باستان گرفته تا منظره ها بی نظیر طبیعی، خوراکی های خوشمزه، شب های پرانرژی، پیاده روی های طولانی در ساحل های مشهور و آرامش بی خاتمه.

راهنمای سفر به یونان، آن چه خوبان همه دارند، تو یک جا داری!موقعیت جغرافیایی یوناناطلاعات ضروری کشور یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

منظره و جاهای تماشای یونان یونان به خاطر پیچیدگی و تنوعی که در این ناحیه وجود دارد، چشمگیر است. این ناحیه از سه عنصر دریا، کوه ها و دشت تشکیل شده. به عبارتی اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه بگوییم، آن چه خوبان همه دارند، تو یک جا داری.

رزرو بلیط، هتل و تور در خبرنگاران

موقعیت جغرافیایی یونان

یونان کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا است که در جنوب شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی کشور یونان به گونه ای است که از شرق با دریای اژه، از جنوب با دریای مدیترانه احاطه شده و از غرب در مجاورت دریای ایون قرار گرفته است. این کشور با مساحتی نزدیک به 131,990 کیلومترمربع، بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و بین 1200 تا 6000 جزیره دارد (بسته به تعریفی که از جزیره در نظر گرفته می گردد.) که بخشی از جمعیت این کشور در بیش از 200 عدد از آن ها ساکن هستند. جالب است بدانید که بسیاری از این جزایر شخصی بوده و متعلق به ثروتمندان هستند.

هشتاد درصد کشور یونان از کوه یا تپه تشکیل شده که همین موضوع، یونان را به یکی از کوهستانی ترین کشورهای اروپا تبدیل نموده است.

آب وهوای یونان چگونه است؟

با اینکه یونان از نظر میزان، کشور نسبتا کوچکی محسوب می گردد، آب وهوای متنوعی دارد، اما درمجموع آب وهوای کشور یونان مدیترانه ای شناخته می گردد. بعلاوه می توان گفت که آب وهوای یونان به سه دسته اصلی تقسیم می گردد، مدیترانه ای، آلپی و معتدل.

هوای مدیترانه ای منجر به گرمای هوا در تابستان و آب وهوای بارانی کشور می گردد و هوای آلپی در واقع، همان آب وهوای سرد و خشک است که در بخش های مرتفع احساس می گردد و با برف همراه است.

کشور یونان تابستان های گرم و خشکی دارد که این آب وهوا بین ماه های آوریل و نوامبر ادامه دارد. فصل تابستان با باران های کوتاه و غیرمعمول همراه است. مابقی ماه های سال از ماه نوامبر تا انتها مارس عموما خنک تر است و با باران همراه است.

اطلاعات ضروری کشور یونان

  • زبان رسمی کشور یونان: زبان رسمی این کشور یونانی است.
  • واحد پول کشور یونان: یورو است.
  • جمعیت کشور یونان: این کشور جمعیتی حدود ده میلیون نفر دارد.
  • دین کشور یونان: یونانیان بیشترا پیرو دین مسیحیت هستند.
  • کد کشور یونان: +30
  • نوع برق شهری در کشور یونان: برق شهری در یونان 230 ولت و 50 هرتز است.
  • تعداده تلفن اضطراری کشور یونان: 112
  • اختلاف ساعت یونان با ایران: یک ساعت و نیم عقب تر است.

هزینه سفر به یونان

برای این سفر چقدر پول باید همراه خودم ببرم؟ سوالی است که همیشه قبل از سفر از خودمان می پرسیم. در این بخش می خواهیم کمی در جواب این سوال به شما یاری کنیم. هزینه های سفر به هر کشوری غالباً به چند دسته تقسیم می گردد؛ هزینه خورد و خوراک ، هزینه اقامت و هزینه های مربوط به حمل و نقل.

کشور یونان قبلا یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد برای سفرهای اروپایی بود، اما پس از تغییر واحد پولی این کشور به یورو، هزینه های سفر به یونان با سایر کشورهای اروپایی برابر شد. کشور یونان با تاریخی باورنکردنی، غذاهای خوشمزه، و جاهای تماشای بی نظیری که دارد، مقصد شگفت انگیزی برای سفر است. اغلب مردم یونان را به اسم مقصد مالی نمی شناسند، چون اولین تصویری که از یونان می بینند ویلاهای پرزرق وبرق، جزایر شخصی و سفرهای دریایی است، اما واقعیت این است که امکان سفر به یونان با بودجه مالی و معقول هم وجود دارد و نباید این فرصت را از دست داد.

هزینه خورد و خوراک در یونان

طبیعتاً قیمت ها از شهری به شهر دیگر فرق دارد. یک وعده غذایی در یک رستوران شیک شامل غذای اصلی، سالاد و یک نوشیدنی غیرالکلی است که مبلغی حدود 25 تا 30 یورو است، یک وعده غذا در رستوران یا کافه معمولی حدود 10 یورو و غذای مقرون به صرفه خیابانی نزدیک 5 یورو است. به طورکلی غذا و خوراکی در بخش های معروف و توریستی کشور گران تر، و در محدوده های دیگر مقرون به صرفه تر است.

برای کسب اطلاعات دقیق تر از قیمت غذاها و سایر هزینه ها می توانید به سایت رسمی Numbeo سر بزنید.

هزینه اقامت در یونان

هزینه های سفر به هر کشوری می تواند بسیار متفاوت باشد، زیرا افراد به اشکال مختلفی پول خرج می نمایند. اگر دقت کنید متوجه می شوید که همیشه افرادی هستند که یک کار را با هزینه بیشتر و یا کم تر از شما انجام دهند. انتخاب محل اقامت در یونان هم از این قاعده مستثنی نیست. هزینه اقامت در یونان در هاستل (با توجه به شرایط خصوصی یا عمومی بودن هاستل) مبلغی بین 10 تا 30 یورو برای هر شب و هزینه هتل بین 30 تا 40 یورو است. درصورتی که قصد اقامت در هتل های لوکس داشته باشید، هزینه ای حدود 50 تا 75 یورو خواهد داشت.

هزینه حمل ونقل در یونان

حالا به سراغ جواب این سوال می رویم که در یونان چگونه رفت وآمد کنیم؟

اتوبوس

سیستم اتوبوس بین شهری در یونان بسیار کارآمد است که نرخ آن به وسیله دولت تعیین می گردد. بلیط 90 دقیقه ای 1.40 یورو و بلیط 24 ساعته 4.5 یورو است. رفت وآمد با اتوبوس، راهی ایمن و سریع برای گردش در یونان است. تنها مسئله ای که در این روش باید حتماً به آن توجه کنید این است که سیستم اتوبوس برای استفاده گردشگران طراحی نشده و تمام برنامه های حرکت اتوبوس به زبان یونانی است. همین موضوع ممکن است شما را با مشکل روبرو کند، لذا برای کسب اطلاعات دقیق ساعات حرکت اتوبوس ها از مردم یونان یاری بگیرید، اتفاقاً آن ها از اینکه به گردشگران یاری نمایند بسیار راضی خواهند شد.

مترو

مترو، یکی از سیتم های حمل ونقل سریع در یونان است که فقط در شهر آتن، مرکز یونان وجود دارد. هزینه بلیط مترو هم مانند اتوبوس برای 24 ساعت مبلغ 4.5 یورو و بلیط سه روزه مخصوص گردشگران 22 یورو است.

تاکسی و اجاره خودرو

یکی از وسایل نقلیه راحت در یونان، تاکسی است که در بیشتر نقاط این کشور قابل استفاده است. هزینه اولیه تاکسی 3.5 یورو است. تمامی تاکسی ها به سیستم مجهز GPS است و مطابق مسافت طی شده مابقی وجه مربوط به آن پرداخت می گردد. بعلاوه می توانید با استفاده از گواهینامه بین المللی و کارت اعتباری و گذرنامه خودرو اجاره کنید؛ هزینه اجاره خودروی معمولی روزانه حداقل 6 دلار به بالا است.

قایق و کشتی

با توجه به اینکه یونان از جزایر متعددی تشکیل شده، برای بازدید جزایر مختلف و جابه جایی بین آن ها، باید از قایق و کشتی کروز استفاده کرد. هزینه بلیط کشتی درجه سه حدود 27 یورو است. این مبلغ با توجه به امکانات قایق و کشتی بیشتر می گردد.

برترین زمان سفر به یونان

یونان تابستان های گرم، خشک و شلوغی دارد. بسیاری از گردشگران در تابستان به این کشور سفر می نمایند که همین موضوع موجب افزایش بیش از حد قیمت ها می گردد. اگر زیاد اهل شلوغی، گرما و قیمت های بالا نیستید بهتر است از رفتن به یونان در ماه آگوست صرف نظر کنید. در غیر این صورت شما هم می توانید در تابستان که اوج زمان گردشگری است به این کشور سفر کنید.

می توان گفت که تقریبا همه در رابطه با برترین زمان سفر به یونان توافق دارند. برترین زمان برای سفر به این کشور، فصل بهار و اوایل تابستان (اواسط آوریل تا اواسط ژوئن) و یا فصل پاییز (سپتامبر تا اواسط ماه اکتبر) است.

در فصل بهار یونان بیشتر از آنچه تصورش را بکنید شاهد زیبایی چشم نواز گل های وحشی خواهید بود و امکان شنا در دریای گرم با چاشنی خنکای دلپذیری خواهید داشت. بعلاوه در پاییز هم هنوز فرصت کافی برای شنا در آب های گرم وجود دارد.

در راهنمای سفر به یونان، زمان مناسب برای سفر به یونان از نظر آب وهوا اعلام شده، اما پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا هدف خود را از سفر تعیین کنید و سپس متناسب با آن، زمان مناسب را انتخاب کنید. مثلا ممکن است بخواهید برای تماشا آثار باستانی و موزه ها، گشت وگذار در طبیعت، سفر به جزایر مجذوب کننده یونان و یا شرکت در جشنواره های سالانه به کشور یونان سفر کنید.

ما به فکر تمام علامت سوال های فکر شما بوده ایم و به تمام سوالاتتان در رابطه با برترین زمان سفر به یونان پاسخ داده ایم. با سر زدن به مقاله (انتخاب برترین زمان سفر به یونان،راز سفری دلپذیر) اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

به کدام شهرها و جزایر مهم در یونان سفر کنیم؟

مشکل هر سفری این است که زمان محدود است و تعداد جاهایی که دوست داریم ببینیم سر به فلک می کشد. بنابراین برترین راه این است که قبل از سفر یک آنالیز درست و حسابی از مقصد و شهرهای آن داشته باشیم تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنیم. در مجله سفر و گردشگری خبرنگاران مقالاتی در رابطه با شهرهای تماشای یونان وجود دارد که برای اطلاعات دقیق تر و آگاهی بیشتر می توانید به مقاله (سواحل یونان، رویاهایی که به واقعیت تبدیل شدند) و یا مقاله (معرفی 10 شهر زیبا و افسانه ای یونان) سر بزنید. اکنون در راهنمای سفر به یونان تعدادی از شهرها و جزایر مهم یونان را به طور خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد.

آتن، مرکز یونان

مرکز کشور یونان آتن است. این شهر یکی از عظیم ترین و تاثیرگذارترین شهرهای یونان است که نام آن برگرفته از (آتنا) ایزدبانوی خرد و جنگ و الهه نگهبان این شهر است. این شهر از نظر تاریخی هم اهمیت زیادی دارد.

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید و به آتن فکر کنید. اولین چیزی که به فکرتان می رسد چیست؟ احتمالاً قبل از هرچیز به یاد اسطوره های باستانی یا فلاسفه می افتید… حق دارید. این شهر مهد تمدن، تاریخ و فلسفه است. اما تمام زیبایی آتن در تاریخ آن خلاصه نمی گردد. این شهر فراتر از چند بنای تاریخی است که آن را از سایر مرکز های اروپا متمایز می نماید؛ آتن تقریبا قدیمی ترین شهر اروپا است که طبق شواهد به دست آمده نزدیک 3400 سال قدمت دارد.

جالب است بدانید که آتن اولین شهری است که دموکراسی در آن اجرا شد. در یونان باستان مردم اجازه داشتند درباره مسائل مهم کشور رای خود را اعلام نمایند.

یونانیان، تئاتر را بخش جدایی ناپذیر خود می دانند. برای همین آتن بیش از 148 صحنه تئاتر دارد. از جمله جاهای تماشای آتن می توان به تماشاخانه دیونوسوس، دروازه هادریانوس، ستون های معبد المپیان زئوس و… اشاره نمود.

تسالونیکی (Thessaloniki)

تسالونیکی که در محاوره سالونیکی خوانده می گردد، دومین شهر عظیم یونان و مرکز مقدونیه یونان است. جمعیت این شهر بیش از یک میلیون نفر است. تسالونیکی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که بالای خلیج تسالونیکی و شمال غربی دریای اژه قرار گرفته، دومین مرکز مالی، حمل ونقل، صنعتی، تجاری و سیاسی کشور محسوب می گردد.

تسالونیکی با تماشای های تاریخی و در عین حال شیک و مدرن خود، مقصدی مهم در یونان است که حتماً باید به آن سر بزنید. فضای آرام و در عین حال سرزنده این شهر دل هر گردشگری را به دست می آورد. از جمله جاهای تماشای تسالونیکی می توان به کلیسای آگیوس دیمیتریوس، میدان ارسطو، موزه جنگ مقدونیه و … اشاره نمود.

نافپلیو (Nafplio)

نافپلیو یا به زبان ایتالیایی، ناپلیون، شهری ساحلی در پلوپونز یونان است که تا انتهای شمالی خلیج آرگولیک ادامه دارد. نافپلیو در فاصله دو ساعته از آتن واقع شده است و شاید به میزان بقیه شهرهای یونان توجه دیگران را جلب ننموده باشد، اما زیبایی چشم نواز و رنگ های دلنشین شهر، فضای آن را بسیار رمانتیک و دوست داشتنی می نماید. نافپلیو یکی از محبوب ترین شهرهای یونان است که نام خود را مدیون یکی از اساطیر یونان است.

تورهای پیاده روی خصوصی نافپلیو با حضور راهنماهای حرفه ای در این منطقه برگزار می گردد که شما را از راه های مخفی و هیجان انگیز به گردش می برند تا منظره ها بکر عاشقانه را به شما نشان دهند. پس کتانی های خود را به پا نموده و آماده یک پیاده روی دل پذیر در نافپلیو شوید.

پاتراس (Patras)

پارتاس سومین شهر پرجمعیت و عظیم یونان است که به خاطر بندرگاه مشترکی که با ایتالیا دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، اما پاتراس تنها یک بندر معمولی نیست. این شهر عظیم، قلعه زیبای تاریخی پاتراس را در خود جای داده و به لطف 20 هزار دانشجوی دانشگاه خوب پاتراس، زندگی شبانه پرجنب وجوشی دارد که قطعاً نباید آن را از دست بدهید.

از جمله جاهای تماشای آن می توان به قلعه پاتراس، موزه علم و تکنولوژی، تاتر باستانی اودئون پاتراس و کلیسای آگیوس آندریاس اشاره نمود.

ساحل میتروس (Mytros Beach)

اگر در پی سفر به زیباترین ساحل در یونان و حتی در دنیا هستید، به ساحل میتروس سفر کنید. ساحل میتروس یکی از چشمگیرترین سواحل یونان و قطب گردشگری این کشور توصیف شده است که در کفالونیا (Kefalonia) قرار گرفته است. این ساحل نیم دایره شکل با صخره های سرسبز و طبیعتی بی نظیر محاصره شده. زیبایی خیره نماینده میتروس ترکیب رنگ آن است که از سبز-آبی آغاز شده و به رنگ سفید سنگ ریزه های آب می رسد.

ساحل میتروس یونان تا به امروز دوازده بار به اسم برترین ساحل یونان انتخاب شده است و همیشه در فهرست برترین ساحل های دنیا هم نام آن دیده می گردد.

جاهای تماشای یونان

آکروپلیس آتن (Acropolis of Athens)

آکروپلیس آتن یکی از مشهورترین مکان های باستانی در دنیا است که در تپه مرتفعی در آتن واقع شده است. آکروپلیس به معنای شهر مرتفع یا صخره مقدس است که به اسم یک نماد ملی برای یونانیان شناخته شده است.

در طول قرن ها آکروپلیس به اسم خانه پادشاهان، ارگ، خانه اسطوره ای خدایان، مکانی مذهبی و یک جاذبه گردشگری بوده است. این بنا در برابر بمباران، زلزله و هزاران اتفاق دیگر مقاوم به جای مانده و یادآور تاریخ غنی یونان است که در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

درهای این بنای تاریخی در تمام طول سال به روی گردشگران باز است و در یکی از منطقه ها شلوغ آتن واقع شده است. فروش بلیط در ورودی بنا انجام می گردد که معمولاً باید در صف بایستید. به یاد داشته باشید که در این بازدید حتما کفش راحت همراه داشته باشید تا حسابی پیاده روی کنید و بازدید هیچ بخشی را از دست ندهید.

موزه باستان شناسی تسالونیکی

موزه باستان شناسی تسالونیکی یکی از عظیم ترین موزه های یونان و موزه مرکزی یونان شمالی است. در این موزه آثار مربوط به دوره های ماقبل تاریخ، باستان شناسی، کلاسیک و رومی که تسالونیکی و منطقه مقدونیه یافت شده نگهداری می گردد. ساختمان موزه تسالونیکی به دست معمار یونانی معروف پاتروکلوس کارنتینوس طراحی شده و متعلق به سال 1962 است و بخش های دیگر به مرور زمان به این موزه اضافه شده است.

تسالونیکی به طور پیوسته دارای نمایشگاه های موقت برای گردشگران و مردم عادی است که برای اطلاع از برنامه دقیق این نمایشگاه ها باید به سایت آن مراجعه کنید و با آگاهی کامل به موزه سر بزنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

برج سفید تسالونیکی (White Tower Of Thessaloniki)

برج سفید تسالونیکی یک بنای تاریخی و موزه در کنار اسکله تسالونیکی است. برج کنونی که در حاضر در تصویر می بینید جایگزین بناهای قدیمی بیزانس شده که در قرن دوازدهم و در دوره امپراطوری عثمانی برای تقویت بندر شهر ساخته شد.

از آنجایی که این برج در گذشته به اسم زندانی بدنام و محلی برای اعدام های دسته جمعی بود، به برج خون یا برج سرخ معروف شده و تا انتها قرن نوزدهم هم به همین نام شناخته می شد. پس از خروج یونان از امپراطوری عثمانی، به اسم حرکتی نمادین به رنگ سفید عایدی و نمادی از پاکسازی شد که تا به امروز هم این نام را برای خود حفظ نموده است.

داستان این برج قطعا برای هر مستمع ای جالب است، پس چه بهتر که خودتان به سراغ بازدید از آن بروید و از موزه و بنای آن تماشا کنید. امروزه بازدید از برج سفید برای عموم آزاد است. علاوه بر تماشای این مجذوب کنندهیت های تاریخی، شما می توانید به بالاترین نقطه برج بروید و از منظره ها چشمگیر شهر هم لذت ببرید.

تئاتر باستانی اودئون هرودس آتیکوس (Odeon Of Herodes Atticus)

بنای سنگی تئاتر اودئون حدود 160 سال بعد از میلاد مسیح در دامنه جنوب غربی آکروپلیس ساخته شد که با زمین لرزه ها و طی جنگ ویران شده و مدت زیادی به فراموش سپرده شد اما دوباره در سال 1889 کشف شد و توجه ها را به سمت خود جلب کرد.

در سال 1956 اودئون شکل اولیه خود را پیدا کرد و امروزه از آن به اسم محلی برای برگزاری کنسرت، نمایش و سایر رویدادهای مهم استفاده می گردد. به احتمال زیاد، قبلا تصاویر این تئاتر را در فیلم ها و مراسم های مختلف دیده اید، پس دوربین عکاسی را نباید فراموش کنید. شما هم باید عکسی از این جای تماشای داشته باشید!

انواع غذا و دسر در یونان

سالیان سال است که کشور یونان به خاطر داشتن دریاهای آبی زیبا، سواحل دل انگیز و غذاهای خوشمزه ای که با مواد اولیه تازه تهیه می شوند، مقصد مناسبی برای تعطیلات خانوادگی گردشگران به تعداد می رود. آشپزی یونانی به خاطر نحوه طبخ سالم، استفاده از روغن زیتون و شیرین نماینده های فرآوری نشده مانند عسل جزو سالم ترین آشپزی های دنیا است. وقتی به یونان سفر می کنید حتما از قبل فهرستی از غذاهای سنتی و رایج این کشور تهیه کنید تا مستقیم به سراغ آن ها بروید. در این مقاله، تعدادی از این غذاهای خوش آب ورنگ را به شما معرفی می کنیم.

از ما به شما نصیحت، این غذاها را تست ننموده، یونان را ترک نکنید!

تاراماسالاتا (Taramasalata)

پایه اصلی هر وعده غذای یونانی، دیپ است (Dip دسته ای از غذاها هستند که حالت مایع غلیظ دارند و غذا یا ماده خوراکی را در آنها فرو می نمایند تا به آن آغشته گردد.). در منوی غذایی این کشور انواع و اقسام دیپ وجود دارد اما دیپ تاراماسالاتا، محبوب ترین دیپ بین بقیه است که بخش جدانشدنی هر وعده غذایی است. دیپ تاراماسالاتا از نوعی ماهی سفید یا صورتی با پایه سیب زمینی یا نان تهیه می گردد که با روغن زیتون یا لیموترش طعم دار شده است. دهانتان آب افتاد، نه؟!

دلمادس (Dolmades)

دلمادس به زبان یونانی، همان دلمه خودمان است. این غذا در منطقه ها مختلف به روش های متفاوتی تهیه می گردد، گاهی با برگ مو، گاهی هم با سبزیجات توخالی مانند گوجه فرنگی، فلفل یا کدو سبز. دلمادس غالبا با گوشت چرخ نموده و برنج تهیه می گردد که برای گیاه خواران فقط با برنج و گیاهانی مانند آویشن، شوید، پونه کوهی و… طبخ می گردد.

موساکا (Moussaka)

موساکا یکی از غذاهای بین المللی یونان است که در کشورهای مختلف مشهور و شناخته شده است. این غذا از لایه های نازک بادمجان، گوشت بره،گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی و ادویه جات تهیه می گردد که در نهایت با سس و پنیر طعم دار می گردد. موساکا به خاطر ترکیبات هیجان انگیزش، عطر و طعم فوق العاده ای دارد.

گوشت کبابی (Grilled meats)

یونانی ها استاد تهیه گوشت کبابی طعم دارشده هستند. سوولاکی و ژیروس از جمله غذاهایی هستند که به صورت کبابی با گوجه فرنگی و پیاز تهیه شده و با نان پیتا سرو می شوند. اما این دو فقط نمونه هایی از غذاهای کبابی یونان هستند؛ در این کشور گوشت کبابی با طعم های مختلف و تنوع زیادی تهیه می گردد.

باقلوا و عسل (Honey and Baklava)

خوشمزگی باقلوا بر هیچ کس پوشیده نیست، اغلب شیرینی های یونان بر پایه ترکیبات روغن زیتون، عسل و خشکبار هستند. باقلوای کلاسیک از عسل و آجیل آسیاب شده تهیه می گردد و در بین یونانیان هوادار زیادی دارد.

از یونان چه بخریم؟

یکی از لذت بخش ترین بخش های هر سفر، خرید سوغاتی برای خانواده و دوستان است. در ادامه چند مورد از سوغاتی های پرهوادار کشور یونان را نام می بریم:

  • دستبندهای مهره ای: استفاده از دستبندهای مهره ای از زمان اشغال ترکیه، به اسم وسیله ای برای آرامش و کاهش استرس رایج شد. این دستبندها با مهره های خاص تهیه می شوند که با رنگ ها و طرح های مجذوب کنندهشان مناسب سوغاتی هستند.
  • تخته نرد
  • صندل چرمی دست ساز
  • چشم نظر
  • سرامیک های دست ساز یونان
  • روغن و صابون زیتون
  • قهوه یونانی
  • صنایع دستی با چوب درخت زیتون

اطلاعات سفارت یونان در ایران

آدرس: تهران، خیابان وایعصر، بلوار اسفندیار، پلاک 43

تلفن: 22050533 021

منبع: علی بابا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1459

به "راهنمای سفر به یونان، آن چه خوبان همه دارند، تو یک جا داری!موقعیت جغرافیایی یوناناطلاعات ضروری کشور یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به یونان، آن چه خوبان همه دارند، تو یک جا داری!موقعیت جغرافیایی یوناناطلاعات ضروری کشور یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید