آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان

به گزارش دنیای راه راه، آذربایجان سرزمین کوه و گل فشان ها، فضای چند فرهنگی و موسیقی مقامی است. این منطقه مناظر طبیعی و دیدنی های معروف آذربایجان را با مردم و فرهنگی که موقعیت جغرافیایی آن در تقاطع کشوهای ترکیه، روسیه و ایران را منعکس می کنند، ترکیب کرده و تصویر شگفت انگیزی ارائه می دهد که برای هر گردشگری خوشایند هستند. در چندین سال اخیر، کشور همسایه یعنی گرجستان در نزد گردشگران شهرت بسیار زیادی پیدا کرد و گردشگران به سویش جذب می شوند. همین باعث شد تا معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان به ناحق از رادار گردشگران خارج بمانند. اما، این کشور با مشخص کردن شرایط آسانتر دریافت ویزا، قیمت های مناسب و منطقی، میهمان نوازی و بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان توانست تا گردشگران را بطرز خوشایندی غافلگیر نماید.

آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان

با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان آشنا کنیم.

فهرست مطالب

از شهر قدیم باکو دیدن کنید و در تاریخ قدم بزنیدبه بازدید از موزه های باکو برویدسفری یک روزه به پارک ملی قبوستان داشته باشیددر سواحل آب شوران به گشت و گذار مشغول شویدبه اسماعیللی بروید و انگور و عسل این منطقه را بچشیدمیراث جاده ابریشم را در شکی کشف کنیدراستا بین روستاهای دور افتاده منطقه قبه را بپیماییدمسابقات فرمول وان را تجربه کنیدتعطیلات آخر هفته خود را در نخجوان بگذرانیداز تماشای مناظر در کنار دریاچه گویگول لذت ببریدبه کوه های آذربایجان برویدمیهمان نوازی و فرهنگ چای خوردن در آذربایجان را پذیرا باشید

از شهر قدیم باکو دیدن کنید و در تاریخ قدم بزنید

قبل از اینکه پیشرفت صنعت نفت، شهر باکو را به یک قطب صنعتی در امپراطوری روسیه تبدیل کند، مرزهای شهر از دیوارهای شهر قدیم آن فراتر نمی رفتند. شهر قدیم باکو که هنوز هم قلب فرهنگی این شهر بشمار می رود، یکی از دو نقطه مهم کشور آذربایجان است که به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یافت. این بخش از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان فوق العاده تمیز بوده و بتازگی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است. در خیابان های سنگفرش شهر قدیم قدم بزنید؛ سنگ های دیوارهای باستانی را ببینید و لمس کنید؛ در راهروهای باریک و پیچ در پیچ آن قدم بزنید و جزئیات پیچیده و ظریف هنری بر روی درب ها را تحسین کنید.

شهر قدیم باکو چیزهای بسیار زیادی برای ارائه به بازدید کنندگان دارد. این شهر دارای بناهای با قدمت زیاد، یک مجموعه قصر، چندین مسجد و برج میدن Maiden Tower است. شرکت کردن در تور پیاده روی شهر قدیم شما را به بازدید از برج میدن Maiden Tower، قصر شیروانشاه Shirvanshahs Palace، مسجدها و حمام های قدیمی می برد. اما توصیه می کنیم حتما به یکی از رستوران های اصیل این منطقه بروید و غذاهای اصیل آذربایجانی را بچشید و لذت ببرید. فروشگاه های سوغاتی و چایخانه های خوبی نیز در شهر قدیم یافت می شوند.

با وجود چشم اندازهای زیبا از بلوار، تماشای مردمی که به بازی شطرنج یا تخته نرد مشغول هستند، اشیای جالبی که در فروشگاه ها فروخته می شوند و جزئیات جالب دیگر این منطقه، حتی بعد از ساعتها گشت و گذار احساس خستگی نخواهید کرد. در یک صبح آفتابی پیاده روی در امتداد خیابان های تازه سنگفرش شده و کوچه های فرعی شهر قدیم باکو بسیار لذت بخش است. هتل سهیرلی تندیر Sehirli Tendir در نزدیکی دروازه های دوقلو Double Gates بسیار محبوبیت دارد؛ بخصوص بخاطر صبحانه های سنتی که بهمراه نان داغ سرو می شوند.

به بازدید از موزه های باکو بروید

آذربایجان دارای تاریخ و فرهنگی غنی است و با اینکه باکو از شهرهای مهم و بزرگ دارای موزه بشمار نمی رود، اما چندین موزه عالی در این شهر موجود هستند که ارزش بازدید را دارند. مرکز حیدر علی اف Heydar Aliyev Center با شکل پر پیچ و خم و معماری بسیار مدرن و آینده نگرانه اش بسیار شهرت دارد؛ بویژه به این دلیل که توسط معمار بسیار مشهور بریتانیایی-عراقی، زاها حدید Zaha Hadid طراحی شد. این بخش از بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان با معماری منحصر بفردش آنچنان خارق العاده هست که مثل یک موزه یا نمایشگاه از آن بازدید کنید. درون این مرکز نمایشگاه های موزه ای در کلاس جهانی بطور همیشگی برگزار می شوند و توصیه می کنیم حتما به بازدید از این بخش از دیدنی های معروف آذربایجان بروید.

موزه فرش آذربایجان Azerbaijan Carpet Museum نیز بسیار خیره کننده است. این موزه در بلوار باکو Baku Boulevard واقع شده است و شامل 6000 فرش است که انواع فرش های بافته شده در آذربایجان را کنندگی می کنند. فرش های این موزه تنها از نظر بصری جذابیت ندارند؛ بلکه همچنین عقاید و سنت های بافنده های خود را نیز به نمایش می گذارند. همانطور که می دانید در آذربایجان و کشورهای نزدیکش در آسیای مرکزی فرش بافی بخش خاص و مهمی از تاریخچه فرهنگ ملی را تشکیل داده است. فرش ها اهمیت تاریخی و زیبایی شناسی مهمی دارند؛ بنابراین از آنها برای تزئین دیوارها و پوشاندن کف خانه ها، مسجدها و بناهای دولتی نیز استفاده می گردد.

موزه فرش آذربایجان Azerbaijan Carpet Museum در سال 1967 تاسیس شده و ساختمانش دقیقا شبیه به یک فرش لوله شده است. حتی اگر خیلی به فرش علاقمند نباشید، با دیدن جزئیات پیچیده و هنری که در هر کدام از این شاهکارهای بافنده ای بکار رفته اند، افسون خواهید شد. اگر علاقمند به هنر هستید، موزه هنر مدرن باکو Baku Museum of Modern Art که در سال 2009 افتتاح شد، نمایشگاه های هنری از هنرمندان شناخته شده جهانی آذربایجانی را برگزار می کند. خود ساختمان موزه با سازه های فلزی زیبا و طراحی ساده آن می تواند به عنوان یک اثر هنری فوق العاده تلقی گردد. آثار هنری آوانگارد و بین المللی آذربایجان بعلاوه شاهکارهای مجسمه سازی از دهه 50 میلادی در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

اگر دلتان می خواهد در گذشته فوق العاده کشور آذربایجان غرق شوید و در مورد تاریخچه این سرزمین بیشتر بدانید، بهتر است چند ساعتی را در موزه ملی تاریخ آذربایجان National Museum of History of Azerbaijan و شرکت در نمایشگاه های مختلف آن بگذرانید. این بخش از دیدنی های معروف آذربایجان در عمارت قرن بیستمی واقع شده که به نوبه خود دیدنی است.

سفری یک روزه به پارک ملی قبوستان داشته باشید

پارک ملی قبوستان Gobustan National Park در حدود 40 کیلومتری مرکز شهر باکو بوده و در آن بیش از 6000 سنگ نگاره تاریخی و آثار باستانی جای گرفته در فهرست میراث طبیعی یونسکو قرار دارند که نقطه دیدی منحصر بفرد درون زندگی ماقبل تاریخ در منطقه قفقاز - خزر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. سنگ نگاره های این بخش از بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان صحنه هایی از شکار، حرکات موزون، لوازم جابجایی و سمبل های حیوانی را نشان می دهند که قدمت برخی از آنها به بیش از 15 هزار سال می رسد. البته یک کتیبه نیز در این منطقه یافت شده است که قدمت آن به قرن اول میلادی باز می گردد. اگر از آن دسته هستید که دلتان می خواهد معنی سنگ نگاره ها را بدانید، موزه معاصری که در پارک قبوستان واقع شده است، راهنمایی های بسیار زیادی در این زمینه به بازدید کنندگان ارائه می کند.

در این پارک و در فاصله بسیار کمی از سنگ نگاره ها، بهترین مکان برای تماشای 350 گل فشان مشهور موجود در آذربایجان است. براساس گزارش های مختلف، بین 30 تا 50 درصد کل گل فشان های جهان در این کشور قرار گرفته اند. گل فشان ها اغلب بطور گاه به گاه و غیر قابل پیش بینی فوران می کنند و بسیاری از آنها در مناطق حفاظت شده قرار دارند. اما در پارک ملی قبوستان Gobustan National Park شما آزاد هستید تا به این پدیده های طبیعی شگفت انگیز نزدیک شوید و صحنه عجیب و جالب به جوش آمدن و فوران آنها را تماشا کنید. بسیاری از تورهای مخصوص بازدید از این بخش از دیدنی های معروف آذربایجان و سنگ نگاره ها و گل فشان هایش توسط میهمان خانه ها، هتل ها و شرکت های گردشگری ارائه می شوند و می توانید با شرکت در یکی از این تورها به بازدید از آن بروید.

در سواحل آب شوران به گشت و گذار مشغول شوید

تابستان های باکو گرم هستند؛ بنابراین از اواخر ماه می ساکنان این شهر با عجله به شبه جزیره آبشوران Absheron Peninsula می فرایند و خانه های روستایی منطقه را کرایه می کنند. این شبه جزیره زیبا که نام آن فارسی و به معنی محل آب شور است، مانند نوک یک عقاب به داخل دریای خزر Caspian Sea کشیده شده است. گردشگران نیز می توانند با پریدن در یک تاکسی، اتوبوس یا کرایه کردن خودرو و سفر به سوی یکی از سواحل Absheron Peninsula خود را از گرمای طاقت فرسای تابستان نجات دهند. فرهنگ ساحلی شهر باکو پدیده ای منحصر بفرد است. تصور کنید خودروهای مربوط به دوران شوروی سابق را که دقیقا در ساحل و در نزدیکی آب دریا توقف نموده اند و خانواده هایی که در کنار این خودروها بساط پیک نیک خود را پهن نموده اند، سماور گذاشته اند و هندوانه می خورند.

در برخی از بخشهای دیدنی های معروف آذربایجان می توانید پسران روستایی را ببینید که اسب های خود را برای اسب سواری به گردشگران کرایه می دهند یا جوانان خوش اندام و پر قدرتی که از روی تجهیزات متروکه استخراج نفت به درون آب دریا شیرجه می زنند. جاذبه های گردشگریش آتشگاه باکو Ateshgah of Baku، کوه همیشه شعله ور یانارداغ Yanar Dag، قلعه نارداران Nardaran Fortress، قلعه چهارگوش مردکان Quadrangular castle و دژ قرن چهاردهمی دیگر در روستای رامانا Ramana هستند.

اگر می خواهید با سبک زندگی مردم محلی بیشتر آشنا بشوید، سری به سواحل عمومی واقع در مردکان Mardakan یا بوزوونا Buzovna بزنید و اگر دلتان می خواهد اقامتی شیک داشته باشید، به مرکز اقامتی آمبوران بیچ ریزورت Amburan Beach Resort یا مرکز تفریحی اقامتی کرسنت بیچ Crescent Beach Hotel & Leisure Resort یا مرکز اقامتی دالگا بیچ آکوآپارک Dalgha Beach Aquapark Resort بروید.

به اسماعیللی بروید و انگور و عسل این منطقه را بچشید

روستای ایوانفکا میراثی از گذشته دور و زمان مسیحیان منطقه قفقاز Caucasus است که در آن دوران از بخش های مرکزی روسیه اخراج شدند. از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی بسیاری از مسیحیان به شمال آذربایجان بازگشته اند؛ اما روستای ایوانفکا به این دلیل که هنوز مرکز فرهنگ روسیه است جایگاهی منحصر بفرد دارد. در این بخش از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان می توانید خیابان های بسیار قدیمی را که خانه هایی به سبک ایزبا در آنها قرار گرفته اند، تماشا کنید و طعم بهترین عسل موجود در منطقه قفقاز و انگورهای بهترین مزارع آذربایجان را بچشید.

اگر می خواهید این تجربه را در نهایت آن کسب کنید، سری به شاتو مونولیت Shato Monolit بزنید و در تورهای چشیدن عسل و انگور آن شرکت کنید. همچنین، میهمانخانه ایوانفکا Ivanovka Guest House در این منطقه فضایی بسیار محبت آمیز و دنج را بهمراه هزینه مناسب و خدمات عالی ارائه می دهد و تورهای شرکت ایزی آز EasyAZ شما را به سفر به منطقه اسماعیللی می برند.

میراث جاده ابریشم را در شکی کشف کنید

شهر شکی Sheki در دامنه کوه های قفقاز Caucasus Mountains در گذشته در راستا جاده ابریشم قرار داشت و بهمین دلیل هنوز هم مرکز فروش ابریشم و صنایع دستی کشور آذربایجان بشمار می رود. قدم زدن در خیابان میرزا فاتالی آکوندف Mirza Fatali Akhundov یک روش عالی برای تماشای صنایع دستی محلی مانند کلاه های سنتی پاپاق، حلوا، باقلوای شیرین، گلدوزی، تکه دوزی و شیشه های رنگی محسوب می گردد. می توانید در کارگاه های ساخت شیشه رنگی در دژ خانان شکی Sheki Khans به تماشای ساخت آنها مشغول شوید.

این بخش از بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان در فاصله نزدیکی از خیابان میرزا فاتالی آکوندف Mirza Fatali Akhundov قرار گرفته و بعد می توانید بازی جادویی نورهای رنگی این کاخ قرن هجدهمی تابستانی که به دلیل شیشه های رنگی فضای داخلی شکل می گیرد و تصویری فوق العاده است را تماشا کنید. شهر شکی Sheki نقطه ای ایده آل برای گردشگران بحساب می آید، چرا که انواع مختلف رستوران های خوب، فروشگاه های سوغاتی و هتل های عالی در آن موجود هستند.

راستا بین روستاهای دور افتاده منطقه قبه را بپیمایید

آذربایجان از موهبت مناظر طبیعی زیبایی برخوردار است و برخی از این مناظر شگفت انگیز در منطقه قوبا یا قبه قرار گرفته اند. در این منطقه چندین اقلیت قومی زندگی می کنند که به زبان های خود صحبت می کنند و زندگیشان را در روستاهای دورافتاده کوهستانی می گذرانند. دو تا از این روستاها بخصوص کینالیگ Khinalig و گریز Griz هستند که بین گردشگران علاقمند به گردشگری دوستدار محیط زیست شهرت و محبوبیت پیدا نموده اند. تا همین چند وقت پیش تنها بطور پیاده یا به وسیله اسب سواری در راستاهای سخت کوهستانی می توانستید به این دو روستا دسترسی پیدا کنید؛ اما در سال 2011 یک جاده جدید به این منطقه کشیده شد که رفت و آمد به آن را آسانتر نمود و فرصتهای متعددی برای کوهنوردی، تپه نوردی و فعالیتهای متعلق به گردشگری دوستدار محیط زیست را فراهم کرد.

اما با این وجود، سفر به این دو بخش از دیدنی های معروف آذربایجان هنوز هم یک ماجراجویی مطلق و کاری بسیار هیجان انگیز است، چرا که تنها وسایل نقلیه ای که می توانند در جاده های خوش منظره و خطرناک کوهستانی رفت و آمد کنند، جیپ های قدیمی و محکم دوران شوروی سابق هستند. چیزی که در بالای این راستا مشاهده خواهید کرد، چشم اندازهای خیره کننده و یک سبک زندگی متفاوت است که شما را در زمان به عقب می برند.

مسابقات فرمول وان را تجربه کنید

مسابقات فرمول وان در باکو امری جدید محسوب می شوند، چرا که اولین دوره این مسابقات در سال 2016 در این کشور برگزار گشت. مسابقات گرند پری آذربایجان Azerbaijan Grand Prix نیز مانند این مسابقات در موناکو و سنگاپور مسابقه ای خیابانی است و راستا شهری باکو Baku City Circuit سریعترین راستا مسابقه مابین این سه شهر بشمار می رود. این راستا مسابقه توسط یک مهندس آلمانی به نام هرمن تیلکه Hermann Tilke طراحی شد تا از بیشتر نقاط مهم شهر بگذرد؛ بنابراین به دور دیوارهای دژ قدیمی شهر می چرخد، به بالای خیابان تاریخی استقلالیات Istiglaliyyat Street می رود و به سمت قسمت ماهیگیران می پیچد.

مسابقه افتتاحیه در تابستان سال 2016 بطور کلی بدون هیچ رخداد یا حادثه بدی به سرانجام رسید؛ اما در مسابقات سال گذشته تصادف های متعددی رخ دادند، چندین رسوایی بوجود آمدند و سرانجامی هیجان انگیز رقم خورد. از آن پس، این مسابقات جلو انداخته شده و به ماه آوریل منتقل شدند. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان است، چرا که گرمای تابستان هنوز آغاز نشده و شهر خلوت هست.

تعطیلات آخر هفته خود را در نخجوان بگذرانید

طبق افسانه های محلی، شکل نیش مانند قله کوه ایلان داغ در کوهستان های نخجوان Nakhchivan توسط کشتی حضرت نوح و زمانیکه او بعد از به سرانجام رسیدن سیل از کوه آرارات پایین می آمد، به این شکل در آمده است. بهترین روش برای توصیف مناظر فراجهانی این بخش از بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان این است که بگوییم انگار از بین صفحه های کتاب مقدس بیرون آمده اند. برای رسیدن به نخجوان Nakhchivan می بایست از باکو به این منطقه پرواز کنید و تجربه این پرواز بطور همزمان هم هیجان انگیز و هم نامعمول است.

از این جهت نامعمول به نظر می رسد که راننده های تاکسی یک لباس خاص می پوشند؛ خیابان های این بخش از بهترین جاذبه های گردشگری آذربایجان بدون لک و بدون نقص هستند و هنگامیکه در فرودگاه هستید، ماموران امنیتی مخفی ممکن است شما را متوقف کنند و بطور مودبانه از شما سوالاتی بپرسند. اما بخش هیجان انگیز و فوق العاده این سفر، لیموهای خوش طعم و چشم اندازهای خیره کننده رود ارس River Araz تا مرز شمالی ایران است. در کدام نقطه دیگری در جهان می توانید در یک معدن نمک مرتبط به دوران شوروی سابق به استراحت مشغول شوید؛ یک دریاچه با جزیره های شناور در آن را ببینید و به سمت قلعه آلینجا Alinja Castle کوهنوردی کنید؟

از تماشای مناظر در کنار دریاچه گویگول لذت ببرید

مشهورترین نقطه در غرب کشور آذربایجان، دریاچه گویگول Lake Goygol است؛ دریاچه ای خارق العاده در دامنه کوه کپز Mount Kapaz که در پارک ملی گویگول Goygol National Park قرار گرفته است. این دریاچه در واقع یکی از دریاچه هایی بوده که بعد از بوجود آمدن یک زلزله شدید در سال 1139 بوجود آمدند. بوجود آمدن این دریاچه ها به این دلیل بود که سنگ های بزرگی از بالای کوه کپز Mount Kapaz به پایین غلتیدند و جلوی جریان رودخانه آکسو Aksu River را دریافتد. از این رو نام گویگول Goygol برای این دریاچه انتخاب شد.

دریاچه گویگول Lake Goygol اصلی ترین دریاچه این منطقه محسوب می گردد و چندین هتل، چایخانه و رستوران در اطراف آن واقع شده اند؛ اما دریاچه مارال گل Maral Gol با اینکه کوچکتر است، بنظر بکرتر و دورافتاده تر می رسد و برای رسیدن به آن به هفت کیلومتر پیاده روی یا یک مینی بوس سواری کوتاه نیاز است. پارک ملی گویگول Goygol National Park به اندازه رانندگی یک ساعته از دومین شهر مهم کشور فاصله دارد. بسیاری از بخش های این پارک بکر و دست نخورده هستند و بهمین دلیل جانوران بسیار زیادی در این بخش ها زیست می کنند؛ جانورانی مانند گرگ، شغال و خرس.

وقتی در راستا آمدن به این بخش از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان هستید، چشم اندازهای بسیار زیبا و خیره کننده ای را مشاهده می کنید که هر از چند گاهی یک چایخانه سنتی یا چند روستا در آن قرار گرفته اند. با توجه به قیمت بسیار بالای هتل های این پارک توصیه می گردد در گنجه Ganja اقامت کنید. این شهر دارای تاریخچه ای غنی، فضایی جوان و ساختمان های قدیمی آجری در مرکزش است.

به کوه های آذربایجان بروید

آذربایجان دارای دو مرکز تفریحی زمستانی کوچک اما در حال پیشرفت است که در پنج یا شش سال اخیر افتتاح شده اند و تجربه فوق العاده اسکی در کوه های قفقاز Caucasus Mountains را به میهمانان خود ارائه می کنند. مرکز تفریحی کوهستانی شهداگ Shahdag Mountain Resort در حدود 30 کیلومتری گوسار Gusar، دارای پیست های متعدد و امکانات اقامتی شیک و رستوران های عالی است و اگر بیشتر به سمت غرب بروید، مرکز تفریحی کوهستانی توفانداگ Tufandag Mountain Resort که دقیقا در بالای شهر گابالا Gabala قرار گرفته است، پیست های آسان تری دارد. قیمت هایش مناسب تر هستند و گستره جذابی از کافه ها، رستوران ها و هتل ها در آن قرار گرفته اند.

فصل اسکی در این دو بخش از دیدنی های معروف آذربایجان کمی کوتاه بوده و از اواسط ماه دسامبر تا اواخر فوریه را در بر می گیرد. اما هر دوی این مراکز در تابستان و فصل های دیگر نیز به گردشگران سرویس خاص ارائه می دهند. برای رسیدن به هر دو این مراکز تفریحی اقامتی ویژه اسکی می توانید توسط اتوبوس یا تاکسی از باکو حرکت کنید و بطور مستقل به سمت این دو مرکز سفرتان را آغاز نمایید.

میهمان نوازی و فرهنگ چای خوردن در آذربایجان را پذیرا باشید

ساده ترین و عالی ترین تجربه اصیل آذربایجانی را در هر نقطه از این کشور و اغلب به صورت کاملا بدون برنامه و از پیش مشخص نشده می توانید داشته باشید. مردم آذربایجان آنچنان میهمان نواز هستند که بخصوص وقتی به مناطق غیر شهری این کشور سفر می کنید، قطعا با مردم مهربان محلی روبرو می شوید که قبل از آنکه به خودتان بیایید، خود را در خانه شان میهمان می بینید؛ در حالیکه با انواع غذا مانند دلمه، پلو و خورشت و فنجان های چای از شما پذیرایی می کنند. چای نوشیدنی ملی مردم آذربایجان محسوب می گردد و بخشی جدانشدنی از تجربه فرهنگ آذربایجان. چه در روستاهای کوهستانی این کشور بسر ببرید؛ چه در کناره دریای خزر Caspian Sea در حال آفتاب دریافت و خوش گذرانی باشید و چه در جاده کنار یک چایخانه توقف کنید تا چای بنوشید.

در این میان دیدنی های معروف آذربایجان چای در استکان های گلابی شکل کوچک یا همان استکان های کمر باریک سرو می گردد. در مناطق روستایی سینی چای تقریبا همیشه با یک ظرف مربای لذیذ و خوش طعم از میوه های محلی برایتان آورده می گردد و در چایخانه های مرکز شهر باکو آن را با باقلوا و شیرینی های دیگر آذربایجانی سرو می کنند. هتل رستوران موزه شیروانشاه Shirvanshah Musey Restaurant نقطه ای عالی برای تجربه فرهنگ چای خوردن است؛ ضمن اینکه هر کدام از اتاق های این هتل دوره تاریخی متفاوتی از این کشور را منعکس می کنند و شما را با خود به قعر تاریخ و دیدنی های معروف آذربایجان می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1299

به "آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید