نیس (راهنمای سفر)

به گزارش دنیای راه راه، اینبار می خواهیم به جنوب فرانسه و به شهر ساحلی نیس سفر کنیم. پیشنهاد می گردد در هنگام سفر به فرانسه، حتما از این شهر زیبا بازدید کنید. با خبرنگاران همراه باشید با مطلب: راهنمای سفر به نیس

نیس (راهنمای سفر)

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

نیس یکی از شهرهای بزرگ و دوست داشتنی فرانسه است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. نیس علاوه بر داشتن ساحل زیبا؛ به خیابان ها، گالری ها، موزه ها و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگرش معروف است که در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به لیون

قبل از هرچیز باید این را بگوییم که نیس شهر گرانی محسوب می گردد، با این وجود می توان با کمی دقت، از بار هزینه ها تا حد ممکن کم کرد. بنابراین اگر قصد سفر به نیس را دارید این مطلب را تا سرانجام بخوانید…

اغلب مردم، مسحور روشنایی، مناظر زیبا، بو و طعم روغ زیتون و غذاهای خوشمزه این شهر می شوند. نیس، بزرگ ترین شهر در امتداد ناحیه کوت دازور است و به دلیل موقعیت و جایگاهی که دارد، پیشنهادهای زیادی برای میهمانانش دارد.

اطلاعات ضروری
اختلاف ساعت با تهران2:30-
زبان رسمیفرانسوی
واحد پول رسمییورو
وب گاه رسمیwww.nice.fr
پیش شماره تلفن کشور فرانسه0033
پیش شماره نیس0493
شماره اورژانس112
شماره دفتر گردشگری نیس22 84 99 92 4 33+
نوع برق شهری220 ولت/50 هرتز
فرودگاه(Nice Côte dAzur Airport (NCE

قبل از اینکه به سراغ فرهنگ عمومی و جاذبه های گردشگری معروف شهر نیس برویم؛ اطلاعاتی در خصوص زمان مناسب برای سفر و هزینه های مرسوم ارائه خواهیم داد.

شرایط آب و هوای شهر نیس

از آنجایی که نیس شهری مدیترانه ای است، آب و هوای مدیترانه ای دارد. در نتیجه تابستان های این شهر زیبا و همواره گرم و خشک است، اما زمستان ها معتدل و از دیگر نقاط اروپا بهتر است. در فصل بهار و پاییز هم دارای آب و هوایی مطلوب و فصل پاییز، هوا کمی مرطوب می گردد.

موضوع آب و هوا کاملا سلیقه ای بوده و انتخاب فصل مناسب برای سفر با توجه به نکات مطرح شده کاملا بستگی به خودتان دارد. اما در ادامه خواهیم گفت که چه زمانی مسافران بیشتری به این شهر سفر می نمایند.

هتل های نیس در ماه مه، کم کم پر می شوند و در طول ماه ژوئن، قیمت ها به بالاترین حد خود می رسند که این شرایط ممکن است دست کم تا ماه آگوست (اوت) طول بکشد.

چه زمانی قیمت مناسب است ؟

فصل کم گردشگر یا به اصطلاح low season که به تبع آن قیمت ها کاهش می یابد، از ماه نوامبر تا مارس به طول می انجامد و در این مدت، می توانید در بهترین هتل های شهر، اتاق هایی را با قیمتی به مراتب کمتر از بقیه ماه های سال اجاره کنید.

از سفر در طول تابستان پرهیز کنید

نیس در واقع نقطه انفجار هجوم گردشگران در طول تعطیلات تابستانی است. از این رو در این مدت، قیمت ها به شکل فزاینده ای بالا می رود که گاهی ممکن است تا دو برابر حد معمول هم افزایش پیدا نمایند. بنابراین اگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، از سفر به این شهر در ماه های ژوئن تا سپتامبر خودداری کنید.

هزینه های مرسوم در هنگام سفر به نیس

هاستل؛ ارزان و مقرون به صرفه

همانطور که می دانید، هاستل ها اقامت گاه های ارزان قیمت هستند که اغلب مسافران برای صرفه جویی در هزینه های سفر از آنها استفاده می نمایند. برای یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی، ملزم به پرداخت 17 تا 35 یورو هستید. اگر قصد دارید در اتاق های خصوصی توقف کنید، باید بدانید که قیمت هر اتاق به ازای هر شب اقامت، از حدود 60 یورو آغاز می گردد که البته بسته به اینکه چه زمانی از سال به این شهر سفر نموده اید، این محدوده ممکن است تغییر کند.

هزینه اقامت در هتل

هتل های شهر نیس تقریبا گران قیمت محسوب می شوند و دارای استانداردهای لازم هستند. البته نسبت به دیگر نقاط اروپا قیمتی به مراتب کمتر دارند. اگر بخواهیم لیستی از قیمت انواع هتل، بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به توضیح زیر خواهد بود:

1 ستاره 126 تا 296 هزار تومان (32 تا 75 یورو)

2 ستاره 158 تا 458 هزار تومان (40 تا 116 یورو)

3 ستاره 229 تا 730 هزار تومان (58 تا 185 یورو)

4 ستاره 355 تا 1100 هزار تومان (90 تا 279 یورو)

5 ستاره 840 تا 1700 هزار تومان (213 تا 451 یورو)

متوسط هزینه خورد و خوراک

هزینه غذا و نوشیدنی در نیس با وجود استانداردهای لازم و کیفیت قابل پیش بینی، بالا است.

صبحانه: اغلب هتل های این شهر، با یک وعده صبحانه سبک و رایگان از میهمانان خود پذیرایی می نمایند، در غیر این صورت می توانید در نزدیکی هر هتلی، مکانی مناسب برای میل کردن این وعده غذایی ارزشمند پیدا کنید. هزینه صبحانه بطور متوسط 3 تا 6 یورو (حدود 11 تا 22 هزار تومان)

نهار و شام: ارزان ترین رستوران های نیس را می توانید در نزدیکی ایستگاه قطار پیدا کنید. غرفه های غذایی نزدیک بازار نیز قیمت هایی مقرون به صرفه دارند. در کل موقعیت مکانی نقش مهمی در میزان هزینه غذاخوری ها در نیس ایفا می نماید. اگر با دقت و حوصله جستجو کنید، می توانید یک وعده شام خوب را با قیمتی منطقی میل کنید. هزینه یک نهار بسیار ارزان دراین شهر بین 5 تا 10 یورو وبرای شام بین 8 تا 15 یورو می گردد.

تهیه مواد غذایی: اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه مند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 69 و 56 یورو (270 و 221 هزار تومان) تهیه کنید.(به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است)

مطلب پیشنهادی : 10 غذای معروف فرانسه

هزینه حمل نقل عمومی در نیس

استفاده مکرر از تاکسی در شهر نیس می تواند هزینه های سفرتان را به شدت افزایش دهد. برای جابجایی در سطح شهر و در طول ناحیه ریورا، اتوبوس و تراموا موثرترین و بصرفه ترین راه برای شماست. خوشبختانه شما می توانید از یک نوع بلیط برای هر دو نوع وسیله نقلیه بهره ببرید. همچنین می توانید از دفتر گردشگری این شهر، یک جدول زمانی به علاوه نقشه تهیه کنید.

ترن ها به عنوان راحت ترین و البته سریع ترین وسیله نقلیه برای جابجایی در طول این شهر شناخته می شوند.

امکان دوچرخه سواری و تماشای نقاط دیدنی شهر نیز برای شماه فراهم است. می توانید از شرکتی به نام Nice Allocation Rent دوچرخه اجاره کنید و به گشت و گذار در سطح شهر بپردازید.

هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در نیس
تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر38 تا 59 یورو (150 تا 233 هزار تومان)
اتوبوس اکسپرس از فرودگاه تا شهر6 یورو (23 هزار تومان)
اتوبوس عمومی از فرودگاه تا شهر1 یورو (3950 تومان)
هر 3 کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در سطح شهر12 تا 15 یورو (47 تا 60 هزار تومان)
اتوبوس در سطح شهر1/5 یورو (6 هزار تومان)
کارت اتوبوس 10 سفره10 یورو (40 هزار تومان)

اگر می خواهید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید؛ می توانید از تماشای دیدنی های رایگانی همچون ساحل، Viieux Nice، باغ آلبرت (پارک مرکزی شهر) و تفرجگاه des Anglais که در طول شب مملو از نمایش های خیابانی و موسیقی می گردد، لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری شهر نیس

همانطور که گفتیم، شهر نیس دارای جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی فراوانی می باشد. در این بخش تعدادی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر نیس را به شما معرفی خواهیم کرد تا در هنگام سفر زمانی را هم برای بازدید از آنها در نظر بگیرید.

تفرجگاه دیز آنگلس (des Anglais)؛ قدم زدن در ساحل

با توجه به اهمیت سواحل زیبای این شهر در جذب توریست، عجیب نیست که اول به سراغ یک تفریحگاه ساحلی برویم. تفرجگاه دیز آنگلس یکی از بهترین نقاط نیس برای قدم زدن محسوب می گردد. شما می توانید به آرامی در اینجا مشغول پیاده روی شوید و از تماشای مردم و مناظر اطراف لذت ببرید.

علاوه بر نمای زیبای ساحلی، این راستا دیدنی، نقاط مشخصی را برای دوچرخه سواری، دویدن و اسکیت سواری پیش روی شما می گذارد. همچنین می توانید به سادگی در اطراف بنشینید و یک نوشیدنی خوشمزه یا بستنی میل کنید.

شما می توانید از این تفرجگاه، خلیج آنجلز را با سواحل سنگ ریزه ای و سفیدش مشاهده کنید.

این تفرجگاه دارای تعدادی مکان برای استراحت است، اما یادتان باشد؛ برای استفاده از اغلب سرویس های بهداشتی باید هزینه بپردازید.

ویلا و باغ های Ephrussi de Rothschild؛ بازدید از طبیعت، تاریخ و معماری

بی شک از تماشای این ویلا و باغ هایش پشیمان نخواهید شد. این ملک باشکوه با مناظری زیبا از خلیج و 9 باغ وسیع، استخرهای مصنوعی، باغ های صخره ای و گذرگاه های مملو از گل رز، دنیایی دیگر را به روی شما باز می نماید.

بازدیدنمایندگان می توانند درون عمارت این مجموعه که دارای سالن های طاقی شکل است، لباس ها و آثار تاریخی این منطقه را پیدا نمایند. این مجموعه زیبا، یکی از بهترین نقاطی است که در سفر به نیس می توانید از آن بازدید کنید.

پیشنهاد می کنیم یک میز برای میل کردن نهار زیر سایبان های روی تراس های ویلا رزرو کنید.

راهنمای صوتی ویلا بسیار آموزنده است، اگر بار اولتان است که از این مجموعه بازدید می کنید، پیشنهاد می کنیم حتما از آن بهره ببرید.

الدتاون (Vieille Ville)؛ قدم زدن در دل شهر

الدتاون، بخش قدیمی شهر نیس است که کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های زیادی در آن وجود دارد. خیابان های مخروطی شکل الدتاون پر از انرژی و فعالیت هستند. اگر می خواهید جریان زندگی در شهر نیز را از نزدیک لمس کنید، از این خیابان ها گذر کنید.

الدتاون یکی از مناطق نیس است که گردشگران بسیاری از آن بازدید می نمایند. به راحتی در اطراف سرگردان شوید، مردم محلی را تماشا کنید و با یک وعده غذای خوشمزه در یکی از رستوران های این منطقه، از خودتان پذیرایی کنید.

جالب است بدانید؛ روزهای دوشنبه، یک بازار عتیقه فروشی در الدتاون برپا می گردد. در اینجا می توانید با چانه زدن اجناس را با قیمتی کمتر تهیه کنید.

بازار Cours Saleya؛ یک بازار محلی فوق العاده

بازار Cours Saleya در الدتاون واقع شده است و دارای تعداد زیادی از بهترین فروشگاه ها و غرفه های فضای باز این منطقه است. این بازار، روزهای سه شنبه تا یکشنبه برپا می گردد و در این مدت، مردم مشغول خرید و فروش دسته های گل، میوه های رسیده و سبزیجات تازه می شوند.

رستوران ها و کافه های این ناحیه پر از جمعیت هستند و با فنجان های اسپرسو و غذاهای دریایی تازه از میهمانانشان پذیرایی می نمایند. این بازار، مکانی عالی برای میل کردن یک نوشیدنی گرم یا سرد و دریافت انرژی برای ساعات باقی مانده از روز است.

در حدود ساعت 14:00، هنرمندان و صنعتگران محلی به این بازار می پیوندند و جواهرات بدلی به همراه صنایع دستی مختلفی را به فروش می رسانند.

میدان ماسنا (Place Massena)؛ گذشته ای باشکوه

میدان ماسنا نقطه ای است که ثروتمندان و اشراف نیس برای گشت و گذار آن را انتخاب می کردند. این میدان، هنوز هم با وجود ساختمان های قوس دار، پیاده روهای شطرنجی، فواره های زیبا و مجسمه های مزین، گذشته باشکوه شهر نیس را فریاد می زند.

خیابان هایی که اطراف این میدان را فرا گرفته اند، پر از کافه های فرهنگی، نقاط بسیار عالی برای عکاسی و به طور کلی فضاهایی بسیار پر جنب و جوش هستند که شما را ترغیب می نمایند تا از مزیت خرید و میل کردن یک وعده غذای دلچسب لذت ببرید.

در طول شب، این میدان پر از هنرمند و نمایش های خیابانی می گردد. همچنین فواره ها هم با نورانی شدن، درخشش خاصی دارند.

پارک د والروز (Parc de Valrose)؛ بازدید از طبیعت

پارک نامبرده در دانشکده فعلی علوم نیس سوفیا واقع شده است. این پارک با مناظر زیبا و طراحی سنتی گوتیک، میزبان یک شاتو (کاخ فرانسوی) خیره نماینده است.

همچنین این پارک دارای آبشارهای کوچک، مجسمه های پنهان، فواره ها، غارها و حتی استخر مخصوص اردک است که آن را به مکانی دیدنی و خاص در محیطی شهری تبدیل نموده اند. بسیاری از متریال های به کار رفته در ساخت این پارک و کاخ از اودسا وارد شده اند، در حالی که سبک و سیاق هنری آن ها مربوط به دوران گذشته است.

به یاد داشته باشید که این پارک آخرهفته ها تعطیل است، چرا که جدول زمانی آن با دانشگاه هماهنگ می گردد.

ورود به پارک رایگان، اما برای بازدید از شاتوی وسط آن باید مقداری هزینه بپردازید.

یک دکه در ورودی پارک، عذاهای فوری مانند ساندویچ سرد را با قیمتی ارزان به فروش می رساند که می توانید برای میل کردن در پارک از آن خرید کنید.

موزه ملی مارک شاگال؛ مکانی تاریخی اما زنده

موزه شاگال، اولین موزه ملی موضوعی بود که در هنگام زنده بودن هنرمند صاحب نامش افتتاح شد. خود شاگال در طراحی و ساخت این موزه دخیل بوده است.

در موزه ملی مارک شاگال، زندگی و آثار این هنرمند به نمایش گذاشته شده است. این موزه میزبان همه 17 تابلوی رنگی پیام کتاب مقدس مارک شاگال و همچنین بعضی از تاثیرگذارترین پرده های منقوش وی است.

نمایشگاه های موقت جدید، همواره به این موزه روح می بخشند و باعث تازه و سرزنده ماندن آن می شوند. همچنین کافه باغ این موزه فرصتی عالی برای استراحت کردن به وجود آورده است.

راهنمای صوتی رایگان برای بازدیدنمایندگان در دسترس است. برای استفاده از آن ها، تنها به یک مدرک شناسایی معتبر احتیاج دارید.

کسل هیل (Castle Hill)؛ مناسب برای همه افراد

کسل هیل یا قلعه تپه، مناظری چشمگیر از بندر و بام شهر نیس را پیش روی شما به نمایش می گذارد. پیاده روی، پیک نیک یا نوشیدن قهوه بالای تپه، از جمله سرگرمی هایی است که می توانید در اینجا از آن ها لذت ببرید.

کسل هیل برای همه افراد مناسب است، چرا که یک ناحیه بازی مخصوص بچه ها و همچنین یک آسانسور برای بالا یا پایین رفتن در اختیار علاقه مندان می گذارد.

تعدادی قبرستان مهم و تاریخی کاتولیک، یهودی و پروتستان در کسل هیل وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

چندین راه برای بالا رفتن از کسل هیل وجود دارد. می توانید یک بالابر رایگان را در Rue des Ponchettes پیدا کنید.

اگر تصمیم دارید مشغول پیاده روی شوید، حتما یک بطری آب نوشیدنی به همراه داشته باشید.

گالری لافایت؛ مرکز خرید دیدنی

یکی دیگر از شعبه های این مرکز خرید معروف در شهر نیس واقع شده است. اگر به خریدهای خوب و گران علاقه مند هستید، بدون شک از گشت و گذار در گالری لافایت لذت بسیاری خواهید برد.

این مجموعه میزبان برندهای بزرگی از جمله گوچی و Balenciaga است. فضای زیادی از این فروشگاه را به فروش سوغاتی، غذاهای خوشمزه و محصولات زیبای گران قیمت اختصاص داده اند.

مطلب پیشنهادی : آشنایی با فروشگاه گالری لافایت

هنگام کریسمس، یکی از بزرگ ترین درختان کاج تزئین شده مخصوص این عید در گالری لافایت نصب می گردد.

رستوران La Table در طبقه چهارم گالری لافایت، غذاهای خوشمزه ای را با قیمت های منطقی به فروش می رساند.

ساعات فعالیت این دپارتمان روزهای دوشنبه تا شنبه از 9:30 صبح تا 8 شب و روزهای یکشنبه از 11 صبح تا 8 شب است.

چشمه آب گرم

(Centre Rinascita Ayurveda et Panchakarma)

اگر به دنبال رفع تنش، خستگی و استرس ناشی از روزمرگی های شهری هستید، حتما در سفرتان به نیس سری به این چشمه آب گرم بزنید. از جمله خدماتی که این مرکز ارایه می گردد، می توان به ماساژ آیورودا و مراسم درمانی بدن با هدف کاهش استرس و یاری برای رفع کردن تعدادی از عارضه های پزشکی اشاره نمود.

برای ماساژ دادن، از روغن ، گیاهان دارویی، تنفس پشت سر هم و دست هایی قوی استفاده می نمایند. به پشت دراز بکشید، آرام باشید و اجازه دهید تمام نگرانی ها از تنتان خارج گردد.

می توانید از وب سایت این مرکز برای آگاهی از قیمت ها و پیشنهادهای ویژه بازدید کنید.

کارکنان این مرکز می توانند به انگلیسی روان صحبت نمایند.

سونتیو دو لیتوغال (Sentier du Littoral)

قدم زدن در طول سونتیو دو لیتوغال، فرصت تماشای مناظری بی نظیر از راستای ساحلی را در اختیار شما می گذارد. این راستا کمتر شناخه شده با صخره های ناهموار و سواحل سنگی، به دور از شلوغی شهری یکی از راستاهای دورافتاده تفرجگاه des Anglais به شمار می رود.

ویژگی شاخص این راستا آرام، منظره بسیار زیبا از خلیج ویلفرانچ و همچنین بعضی از سواحل باشکوه شهر نیس است. اگر دنبال مکانی بسیار آرام در کنار آب هستید، پیاده روی در طول این راستا را از دست ندهید.

اگر بخواهید کل این راستا را قدم بزنید، چند ساعتی زمان می برد. بنابراین اگر قصد دارید بیش از نیم ساعت در این مکان سپری کنید، بهتر است یک بطری آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

تور دوچرخه الکتریکی فرنچ ریورا

در این تورهای چند ساعته دوچرخه سواری، شما بعضی از مناظر نفس گیر خطوط ساحلی فرنچ ریورا را پشت سر خواهید گذاشت. در این مدت، با عبور از راستاهایی که هوای تازه را برایتان فراهم می نمایند، بعضی از زیباترین نقاط شهر نیس همچون کوه بایرون را تماشا خواهید کرد.

بهترین ویژگی راهنماهای این تورها این است که اطلاعات زیادی از تاریخ و فرهنگ نیس در اختیارتان می گذارند و همچنین خود دوچرخه ها با وجود الکتریکی بودن، سفر را برایتان آسان تر می نمایند.

می توانید به صورت گروهی یا خصوصی در این تورها شرکت کنید.

از آنجایی که تورهای دوچرخه سواری به خصوص در فصل بهار و تابستان پرطرفدار هستند، بهتر است از قبل برای آن ها ثبت نام کنید.

کلوپ جاز کمدی

اگر دنبال شب نشینی در نیس هستید، کلوپ جاز کمدی مناسب شما است. شب ها دسته های جاز و خوانندگان به صورت زنده در این مکان به اجرای موزیک می پردازند. همراه با فضای گرم و صمیمی این کلوپ، فرصت های بیشماری در اختیار شما گذاشته می گردد تا با میهمانان دیگر در تعامل باشید و با هم آشنا شوید. اگر تصمیم گرفتید شب را در اینجا سپری کنید، باید انتظار طنز، موسیقی زنده، میل کردن تاپاس های خوشمزه فرانسوی و موارد خوب دیگری را داشته باشید.

بسیاری از میزهای نزدیک استیج از قبل رزرو می شوند، بنابراین اگر دوست دارید در نزدیکی استیج بمانید، عاقلانه است که از قبل اقدام به رزرو میز کنید.

خوانندگان معمولا به زبان انگلیسی یا فرانسوی آواز می خوانند و از آنجایی که هر شب این هنرمندان تغییر می نمایند، بهتر است این موضوع را از قبل آنالیز کنید.

می توانید تجربیات خودتان را از سفر به شهر نیس در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 344

به "نیس (راهنمای سفر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیس (راهنمای سفر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید