عوارض خودرو چگونه محاسبه می گردد؟

به گزارش دنیای راه راه، مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در خصوص نحوه محاسبه عوارض سالانه خودرو توضیحاتی داد.

عوارض خودرو چگونه محاسبه می گردد؟

به گزارش از، محمد وحیدنیا، مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض خودرو اظهار کرد: طبق بند ب ماده 46 و 47 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، مالکان خودرو های سواری و وانت دوکابین اعم از فراوری داخل یا وارداتی مکلفند عوارض سالانه خودرو های متعلق به خود را پرداخت کنند.

او چگونگی محاسبه این عوارض را موردتوجه قرار داد و اضافه نمود: طبق موضوع بند ب ماده 43، این قانون به نرخ یک در هزار قیمت فروش کارخانه برای خودرو های داخلی و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودرو های وارداتی محاسبه می شود.

وحیدنیا مطرح نمود: مبالغ عوارض خودرو بر اساس قیمت های مندرج در جداولی که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می شود، به حساب شهرداری باید محل واریز شود که به همین جهت مالکان خودرو در هنگام انتقال سند و یا تعویض پلاک باید مفاصا حساب عوارض خودروی خود را ارائه دهند.

او با تأکید بر این که طبق این بند قانونی پرداخت نکردن این عوارض در موعد مقرر مشمول 2 درصد جریمه ماهانه می شود، توضیح داد: از شهروندان تقاضا می شود جهت جلوگیری از شمول این جریمه عوارض خود را به صورت سالانه پرداخت کنند.

مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به پیش بینی مراکز مختلف برای سهولت دسترسی مردم برای پرداخت عوارض خودرو مطرح نمود: تمهیداتی جهت سهولت در پرداخت اندیشیده شده است؛ دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر اسناد رسمی و شهرداری مرکزی این کار را انجام می دهد و شهروندان می توانند از این سه طریق عوارض خود را پرداخت کنند.

وحیدنیا در سرانجام توضیح داد: نکته حائز اهمیت دیگری که شهروندان باید به آن توجه کنند آن که بعضی افراد با طرح این ادعا که جرایم آن ها قابل بخشودگی بوده و یا می توانند عوارض خود را در شهر های دیگر با مبلغ پایین تر پرداخت کنند، که در این خصوص به شهروندان توصیه می شود به ادعا های این افراد توجه نکنند چرا قصد این افراد صرفاً سودجویی است و کسانی که به این افراد مراجعه می کنند، مطمئن باشند دچار ضرر و زیان خواهند شد.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1344

به "عوارض خودرو چگونه محاسبه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض خودرو چگونه محاسبه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید