غول رسانه های اجتماعی تراشه های مختص به خود را ساخت

به گزارش دنیای راه راه، خبرگزاری خبرنگاران- فیسبوک به تازگی وابستگی خود را به اینتل و کوالکام کاهش داده و تراشه های جدیدی ساخت.

غول رسانه های اجتماعی تراشه های مختص به خود را ساخت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از انگجت، فیسبوک را به فهرست شرکت هایی اضافه کنید که می توانند وابستگی خود به تراشه های اینتل و کوالکام را کاهش دهند. به گزارش The Information، غول رسانه های اجتماعی در حال توسعه، مجموعه ای از تراشه های سفارشی برای مراکز خود است.گفته شده، یکی از پردازنده ها برای تقویت وظایف یادگیری ماشینی، از جمله الگوریتمی که توصیه های محتوای فیسبوک را مدیریت می نماید، طراحی شده، در حالی که پردازشگر دیگر به کدگذاری فیلم ها برای بهبود کیفیت ویدئو های زنده یاری می نماید.

براساس گزارش ها استفاده از تراشه های سیلیکون به فیسبوک یاری می نماید تا اندازه کربن داده های خود را کاهش دهد. تراشه های تازه در کنار پردازنده های شخص ثالثی که شرکت در حال حاضر در سرور های خود استفاده می نماید، کار می نمایند و ظاهراً قرار نیست به طور کامل جایگزین تراشه های قبلی که این شرکت داشته، شوند.

قابلیت تراشه تازه فیسبوک چیست؟

در مصاحبه ای مدیرعامل فیسبوک اعلام نمود: این شرکت همواره در حال آنالیز راه هایی برای افزایش سطح محاسبه عملکرد و بهره وری قدرت با شرکای سیلیکونی خود به وسیله کوشش های تیمی فیسبوک است. ما در حال حاضر چیز تازهی برای به اشتراک گذاشتن برنامه های آینده خود نداریم.

لازم به ذکر است، فیسبوک قبلاً در زمینه تراشه های نیمه سفارشی کار نموده است. به اسم مثال، در سال 2019، اعلام نمود که روی یک مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) برای کدگذاری و کار استنتاج ویدئو کار می کرد. بعلاوه می توان گفت فیسبوک اولین شرکتی نیست که در پی طراحی تراشه های خود برای بهبود کارایی و صرفه جویی در هزینه ها است. گوگل تراشه های Tensor خود را از سال 2016 در اختیار دارد و طبق گزارشات سال گذشته مایکروسافت، در حال آنالیز تراشه های سفارشی برای سرور های خود هم بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1526

به "غول رسانه های اجتماعی تراشه های مختص به خود را ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول رسانه های اجتماعی تراشه های مختص به خود را ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید