گوگل 12 هزار نیروی خود را اخراج می نماید

به گزارش دنیای راه راه، دیجیاتو نوشت: گوگل جدیدترین غول فناوری است که می خواهد بیش از 10 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

گوگل 12 هزار نیروی خود را اخراج می نماید

از اواخر سال گذشته میلادی، غول های فناوری آغاز به تعدیل نیرو نموده اند و حالا این روند به گوگل رسیده است. این کمپانی می خواهد نزدیک به 12 هزار نیروی خود را اخراج کند.

مدیرعامل گوگل، سوندار پیجای امروز در ارسال ایمیلی به کارکنان و بعلاوه یک پست در وبلاگ گوگل، چنین موضوعی را اعلام نموده است. با این اقدام گوگل، 6 درصد نیروهای جهانی آن اخراج خواهند شد. برای مقایسه مایکروسافت اخیراً از اخراج 10 هزار نفر (5 درصد کارمندان)، آمازون 18 هزار نفر (6 درصد کارکنان) و متا 11 هزار نفر (13 درصد کارکنان) اطلاع داده بودند.

اوایل ماه جاری میلادی کمپانی مادر گوگل، آلفابت از تعدیل نیرو کوچک تری در زیرمجموعه هایش به نام های Verily و Intrinsic اطلاع داد. این شرکت ها به ترتیب در زمینه سلامتی و نرم افزار مخصوص ربات های صنعتی کار می نمایند.

تعدیل نیرو لحظه ای مهم برای گوگل است

به گفته پیچای، تعدیل نیروی گوگل یک لحظه مهم برای این شرکت محسوب می گردد که باعث افزایش تمرکز گوگل، بازمهندسی هزینه های پایه و بعلاوه انتقال استعدادها و سرمایه ها به مهم ترین بخش ها می گردد. به باور مدیرعامل گوگل، هوش مصنوعی یکی از بخش های مهم به شمار میرود: من باور دارم که به لطف اهمیت مأموریت مان، ارزش محصولات و سرویس هایمان و بعلاوه سرمایه گذاری زودهنگام در هوش مصنوعی، فرصتی بزرگ پیش روی ما قرار گرفته است. برای دستیابی به این فرصت ها، باید تصمیم های سختی بگیریم.

در حالی که گوگل در سال 2014 با تصاحب دیپ مایند قدم بزرگی در زمینه هوش مصنوعی برداشت، در ماه های اخیر تحت تأثیر رقبایی مانند OpenAI و چت بات ChatGPT قرار گرفته است. علاوه براین، مایکروسافت می خواهد از هوش مصنوعی OpenAI در سرویس های مختلف خود استفاده کند تا گوگل را به چالش بکشد. حتی شایعات از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری ردموندی ها در OpenAI حکایت دارند. بنابراین گوگل باید بیش از پیش در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1922

به "گوگل 12 هزار نیروی خود را اخراج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل 12 هزار نیروی خود را اخراج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید