استارتاپ آرتور 24 به 8 زبان زنده جهان

به گزارش دنیای راه راه، استارتاپ آرتور 24 پلتفرم آنلاینی است که در حوزه گردشگری فعالیت می نماید. فعالیت اصلی این پلتفرم معرفی ظرفیت های ایران به جامعه جهانی است. به این منظور که به مخاطب حق انتخاب دهیم تا اگر تمایل داشت برای سفر به ایران برنامه ریزی کند.

استارتاپ آرتور 24 به 8 زبان زنده جهان

بنیانگذار:

سروش سعادت، نوید رضایی

سال شروع فعالیت: 98

محل استقرار: تهران

اشتغالزایی: 15 نفر

سرمایه اولیه:

2 میلیارد تومان

استارتاپ آرتور 24 توسط سروش سعادت و نوید رضایی بنیانگذاری شده است. سروش متولد سال 1366 در شهر مشهد است. او دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی نفت است از دانشگاه کلرادو آمریکا. نوید متولد سال 1370 است. او همشهری سروش است و در مشهد متولد شده. تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات و مدیریت پروژه در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داده است. آنچه در ادامه می خوانید گفت وگوی ما با سروش سعادت هم بنیانگذار آرتور 24 است.

  • قبل از اینکه استارتاپ خودتان را راه اندازی کنید، مشغول چه کاری بودید؟

قبل از راه اندازی استارتاپ خودمان در طراحی اپلیکیشن های موبایل و فعالیت در واحد برندینگ روزنامه خراسان مشغول فعالیت بودم. البته در فعالیت های بشر محبت آمیز هم فعال بودم.

  • ایده استارتاپ آرتور 24 چطور شکل گرفت؟

وجود خلأ محتوایی در معرفی ظرفیت های جهانگردی ایران در فضای مجازی برای مخاطب غیر فارسی زبان انگیزه اصلی راه اندازی این استارتاپ بوده است.

  • استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می دهد و کاربران چطور می توانند از این خدمات استفاده نمایند؟

آرتور 24 پلتفرم آنلاینی است که در حوزه جهانگردی فعالیت می نماید. هدف اصلی این پلتفرم معرفی ظرفیت های جهانگردی ایران به جامعه جهانی و اعطای حق انتخاب به جهانگرد جهت برنامه ریزی سفر به ایران است. در حال حاضر بیشترین فعالیت مجموعه در حوزه اقامتی و جهانگردی سلامت است. البته در بخش تورهای جهانگردی تخصصی مانند طبیعت گردی (اکوتوریسم)، زمین شناختی (ژئو توریسم)، میراث معماری و… که خارج از محدوده تورهای کلاسیک طبقه بندی می شوند نیز برنامه هایی برای توسعه داریم که به زودی از این بخش هم رونمایی خواهیم کرد. در بخش جهانگردی سلامت همه مراکز درمانی و پزشکانی که علاقه مند فعالیت در این بخش هستند، می توانند در سامانه آرتور 24 پروفایلی را برای خود بسازند و همه خدمات و بیوگرافی خود را در آن قرار دهند. ما همه این اطلاعات را به 8 زبان زنده جهان ترجمه و در فضا آنلاین منتشر می کنیم. روی این محتواها فعالیت بسیار دقیقی صورت می گیرد که در جست وجوی کاربران در گوگل به راحتی دیده شوند. ارائه بسته های کامل سفر درمانی کوتاه مدت نیز با همکاری آژانس های مسافرتی و تسهیلگران جهانگردی سلامت در حال پیاده سازی است. کاربران به وسیله موبایل اپلیکیشن و وب سایت 8زبانه و پشتیبانی 24 ساعته می توانند از خدمات مجموعه استفاده نمایند.

  • استارتاپ آرتور 24 از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

در بخش سلامت، کاربران به دو دسته خدمات دهنده و خدمات گیرنده تقسیم می شوند. خدمات دهندگان (مراکز خدمات درمانی) که علاقه مند به جذب جهانگرد خارجی هستند، با تکمیل حساب کاربری خود در چارچوب پلتفرم آرتور 24 به بازار جهانی متصل شده و امکان ارتباط صوتی و تصویری بدون واسطه با جهانگردان سلامت و حتی سلامت جویان داخلی را در اختیار خواهند داشت. خدمات گیرندگان نیز با مقایسه کیفیت و قیمت خدمات موجود در سایت با انتخابی آگاهانه و حتی پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین، سفری بدون دغدغه را تجربه می نمایند. در بخش اقامتی نیز، با فراهم کردن امکان رزرو بیش از 1000 هتل و اقامتگاه بوم گردی، انتخاب بهترین گزینه بر اساس معیارهای شخصی برای مسافران داخلی و جهانگردان خارجی ممکن شده است.

گفتنی است که تمام محتوای درمانی، اقامتی و جهانگردی موجود در سایت، به 8 زبان فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، آلمانی، فرانسوی، چینی و کره ای موجود است. در سایت آرتور 24 درگاه های پرداخت بین المللی هم گذاشته شده است تا اگر جهانگرد یکی از مراکز درمانی، هتل و… را انتخاب کرد، برای رزرو بتواند به راحتی و بدون کمترین مشکل هزینه را پرداخت کند. این اقدام باعث اعتمادسازی در جهانگرد می گردد، زیرا او با یک انتخاب آگاهانه مقصد را انتخاب و از قبل هرچیزی را که بخواهد رزرو می نماید. هرچند که اگر جهانگردی تمایل داشته باشد، می تواند هزینه را حضوری پرداخت کند.

  • از چه زمانی استارتاپ خود را راه اندازی کردید؟

استارتاپ آرتور 24 از تیرماه سال 1398 به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرد.

  • سرمایه اولیه تان برای شروع کار چقدر بود؟

آرتور 24 با سرمایه گذاری مستقیم 800 میلیون تومانی و با احتساب هزینه فرصت، مجموعا بالغ بر 2 میلیارد تومان آورده اقتصادی داشته است.

از زمان راه اندازی آرتور24 تا به امروز چه تعداد کاربر از خدمات آن استفاده نموده اند؟

از زمان راه اندازی استارتاپ تا به امروز 2864 کاربر از سامانه آرتور 24 استفاده نموده اند.

  • شیوه درآمدزایی تان چگونه است؟

مجرای اصلی درآمدی به وسیله بالا بردن بازدید وب سایت و معرفی خدمات به جهانگردان است. آرتور 24 با نیت اعتماد سازی برای کاربران، از مدل حق السهم گیری استفاده ننموده و کوشش خود را معطوف به شفاف سازی و حذف واسطه گری نموده است.

  • برای معرفی بیشتر استارتاپ تان چه کارهایی را انجام دادید؟

به صورت مستمر از شبکه های اجتماعی استفاده کردیم و با روش های به روز دیجیتال مارکتینگ به جامعه هدف خود نزدیک شده ایم.

  • مهم ترین چالش پیش روی شما از وقتی که کارتان را شروع کردید، چه چیزی بوده؟

طبیعت کاری استارتاپ های تمام جهان با ممارست با چالش های اقتصادی و ایجاد مزیت نسبی و رقابتی گره خورده است. رمز موفقیت هر کسب و کار نوپا در نحوه مدیریت این چالش ها ست. در خصوص آرتور 24، وجود تحریم ها برای مراودات اقتصادی بین المللی از مهم ترین چالش ها بوده که همزمان می توان آن را فرصتی دانست که رقبای قدر جهانی را از ورود به بازار جهانگردی ایران برحذر داشته است. در ایام رکود بازار جهانگردی به علت شیوع کرونا نیز، آرتور 24 با مغتنم شمردن این بازه زمانی، اقدام به بهینه سازی و توسعه خدمات خود کرد. مهم ترین چالش شاید عدم اعتماد فعالان این حوزه به تیم های جوان بوده و سرخوردگی از همکاری با پلتفرم های متعدد و کم کیفیت مدعی در بازاریابی مدرن باعث عدم رغبت این دسته از کاربران به مشارکت باشد.

کوشش آرتور 24 به اعتماد سازی و همکاری نتیجه محور با فعالان بخش جهانگردی سلامت این چالش را نیز هر روز کمرنگ تر نموده و شاهد افزایش تقاضا برای همکاری است. ما از سایر تیم های استارتاپی و شرکت های با سابقه در صنعت جهانگردی دعوت به همکاری و هم افزایی می نماید تا به یاری هم سهم ایران را از بازار پررونق جهانگردی در جهان افزایش دهیم.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 837

به "استارتاپ آرتور 24 به 8 زبان زنده جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ آرتور 24 به 8 زبان زنده جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید