تبلیغات سرچ گوگل چیست و چگونه کار می نماید؟

به گزارش دنیای راه راه، وقتی در Google عبارتی را جستجو کنید که مرتبط با خدمات یا محصولات بعضی کسب و کارها باشد، احتمالاً تبلیغات سرچ گوگل برایتان نمایش داده می گردد.

تبلیغات سرچ گوگل چیست و چگونه کار می نماید؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مثلا اگر به دنبال خرید آنلاین گل باشید، احتمالا در بالای صفحه چند آگهی از کسب و کارهای گلفروشی را مشاهده کنید. البته شاید هم تبلیغات گوگل برای شما نمایش داده نگردد.

عکس بالا را ببینید. دو نتیجه صفحه اول تبلیغات گوگل هستند که با واژه آگهی یا Ad از نتایج دیگر مجزا می شوند. تبلیغات گوگل معمولا مرتبط با جستجوی کاربران هستند و با توجه به جستجوی آنها نمایش داده می شوند.

در واقع تبلیغات در گوگل با توجه به هدفمند بودن و هدف دریافت کاربرانی که به دنبال محصولات یا خدمات کسب و کار می گردند، بسیار تاثیرگذار است و در صورتی که به درستی انجام گردد، می تواند بازگشت سرمایه بالایی داشته باشد.

گاهی تنها در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل آگهی نمایش داده می گردد، گاهی تنها در پایین صفحه، گاهی هم در بالای صفحه و هم پایین صفحه و در بسیاری از نتایج جستجوی گوگل هیچ تبلیغاتی نمایش داده نمی گردد.

نمایش تبلیغات گوگل برای تبلیغ دهندگان هیچ هزینه ای دربر ندارد و تبلیغ نمایندگان تنها زمانی به گوگل هزینه پرداخت می نمایند که شما بر روی تبلیغات آنها کلیک کنید. در واقع تبلیغات گوگل به صورت هزینه به ازای کلیک یا CPC هستند.

یک مثال برای درک بهتر نحوه کار تبلیغات گوگل

فرض کنید برای جستجوی عبارت خرید لپ تاپ لنوو بیش از 10 شرکت تمایل به تبلیغات در گوگل داشته باشند. در این حالت با توجه به اینکه در صفحات جستجوی گوگل امکان نمایش حداکثر 7 تبلیغ وجود دارد، کدام آگهی ها نمایش داده می گردد؟

برای پاسخ به این سوال باید توجه کنیم که تبلیغات گوگل به صورت مزایده ای است. یعنی تبلیغ دهندگان برای نمایش تبلیغات شان با جستجوی عبارات مختلف هزینه تعیین می نمایند. مثلا فروشگاه A مبلغ 10 سنت به ازای هر کلیک پیشنهاد می دهد، شرکت B مبلغ 12 سنت و الی آخر.

هزینه پیشنهادی بالاتر به ازای هر کلیک یکی از معیارهایی است که تعیین می نماید تبلیغات کدام تبلیغ نماینده و در چه موقعیتی نمایش داده گردد. اما هزینه پیشنهادی در این مزایده حرف آخر را نمی زند. در واقع علاوه بر هزینه پیشنهادی، کیفیت تبلیغات هم برای گوگل مهم است.

به همین خاطر گوگل معیار امتیاز کیفی را ایجاد نموده است و در آن میزان ارتباط تبلیغ با جستجوی کاربر، تجربه کاربران در سایت تبلیغ نماینده و نرخ کلیک بر روی تبلیغات گوگل نیز سنجیده می گردد و در نهایت ضریبی از امتیاز کیفی و هزینه پیشنهادی تعیین می نماید که تبلیغات کدام تبلیغ دهنده و در چه جایگاهی از نتایج گوگل نمایش داده گردد.

هدف گوگل این است که اطلاعات مرتبط را در اختیار جستجونمایندگان قرار دهد. به همین دلیل برای رضایت جستجونمایندگان و برای آنکه آنها را از دست ندهد، به کیفیت تبلیغات گوگل نیز اهمیت می دهد و اگر امتیاز کیفی آگهی ها از حدی پایین تر باشد، حتی با پیشنهاد مبالغ بالا برای هر کلیک نیز تبلیغات بی کیفیت نمایش داده نمی گردد.

تقریباً همه تبلیغاتی که در نتایج جستجوی گوگل مشاهده می کنیم مربوط به جستجوهایی با اهداف تجاری هستند، مانند جستجو برای کفش کتانی ، تی شرت یا لوله کش. جالب است بدانید که طی چهار سال اخیر در حدود 80 درصد جستجوهای گوگل تبلیغات نمایش داده نشده است.

اینکه در بعضی نتایج گوگل تبلیغات نمایش داده گردد یا نه، مربوط به کسب و کارها می گردد و اینکه بخواهد برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارشان تبلیغات نمایش دهند یا نه. در واقع اگر تبلیغاتی توسط تبلیغ نمایندگان در Google Ads (سرویس تبلیغاتی گوگل) درج نگردد، تبلیغاتی برای جستجونمایندگان گوگل نمایش داده نمی گردد.

به عنوان مثال، در آوریل 2020، نسبت به آوریل 2019 کاربران به طور متوسط 40 درصد تبلیغات متنی کمتری را مشاهده نموده اند. که این امر عمدتا به دلیل اثرات مربوط به COVID بود که باعث شد تبلیغ نمایندگان بودجه تبلیغات خود را کاهش دهند و کاربران جستجوهای کمتری با نیت تجاری انجام دهند؛ که نتیجه آن کاهش نمایش تبلیغات بوده است.

شرایط تبلیغات در گوگل برای همه کسب و کارها برابر است

تبلیغات سرچ Google فرصت برابری برای افراد، شرکت ها، سازمان ها و دولت ها در سراسر دنیا می دهد تا به وسیله تبلیغات گوگل، پیغام تبلیغاتی خود را به میلیون ها نفر نمایش دهند. هر تبلیغ نماینده، صرف نظر از بودجه خود، این فرصت را دارد که با تبلیغات جستجوی گوگل به افراد مرتبط دسترسی پیدا کند.

این فرصت برای کسب وکارهای کوچک و محلی بسیار ارزشمند است. آنها می توانند به وسیله تبلیغات سرچ گوگل با رقبای عظیم خود رقابت نمایند و در کنار آنها دیده شوند. هر روز تعداد بی شماری از کسب وکارهای کوچک از تبلیغات گوگل برای معرفی برند، محصولات و خدمات خود و جلب نظر مشتریان جدید استفاده می نمایند.

فرقی نمی نماید کسب و کار شما در چه حوزه ای باشد: نانوایی، تعمیرات لوازم خانگی، خدمات نظافتی، عکاسی و فیلمبرداری، آموزش زبان یا مهارت های فنی و ... به وسیله تبلیغات در گوگل می توانید خدمات و محصولات خود را به کسانی که علاقه مند به استفاده از آنها هستند نمایش دهید.

حتی به وسیله سرویس گوگل ادز امکان ایجاد کمپین اپ برای تبلیغات اپلیکیشن و افزایش تعداد نصب و همچنین تبلیغات ویدیویی برای افرایش تعداد مخاطبان کانال یوتیوب و دیده شدن ویدیوهایتان بهره ببرید.

برای آغاز تبلیغات در گوگل می توانید از خدمات آژانس تبلیغاتی پارس ادوردز بهره ببرید. پارس ادوردز صفر تا 100 تبلیغات گوگل شما را بر عهده می گیرد و از تحقیق کلمات کلیدی تا بهینه سازی تبلیغات گوگل برای کاهش هزینه های تبلیغاتی را برای شما انجام می دهد. اگر با نحوه تبلیغات در گوگل آشنایی داشته باشید پارس ادوردز می تواند اکانت گوگل ادز شما را شارژ کند تا بدون دغدغه تحریم و بسته شدن اکانت گوگل ادز تبلیغات گوگل خود را ادامه دهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1063

به "تبلیغات سرچ گوگل چیست و چگونه کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات سرچ گوگل چیست و چگونه کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید