ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ کدام را بخریم؟

به گزارش دنیای راه راه، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند خوش قیمت و پرطرفدار از دو برند چینی میبرو و شیائومی می پردازیم؛ ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی. اگر در پی خرید یک ساعت هوشمند قیمت مناسب از برندهای معتبر در بازار هستید، باید بدانید که دو این ساعت هوشمند معرفی شده با قیمت های نزدیک به هم در بازار موجود هستند که با وجود این شباهت، تفاوت های اساسی نیز دارند. آگاهی از این تفاوت ها می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین گزینه بین این دو ساعت یاری کند. پس، اگر می خواهید برترین ساعت هوشمند را با در این بازه قیمتی بخرید، حتما تا انتهای این مقاله همراه خبرنگاران باشید.

ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ کدام را بخریم؟

نگاهی کلی به تعیینات فنی این دو ساعت هوشمند

شرکت چینی میبرو با عرضه پیروز دو ساعت هوشمند میبرو لایت و میبرو لایت 2، جایگاه بسیار خوبی در بازار پیدا نموده است. به منظور حفظ این روند رو به رشد، این شرکت گجت های پوشیدنی دیگری با تعیینات پیشرفته به بازار عرضه نموده است. میبرو T1، یکی از نوترین محصولات این شرکت است که اگر چه در رده محصولات مالی قرار گرفته است، اما از تعیینات فنی بسیار کاربردی بهره می برد. در سوی مقابل، شیائومی، پس از پیروزیت ساعت های هوشمند سری ردمی واچ 2 و استقبال خوب کاربران، نسل نو این گجت های پوشیدنی را با معرفی ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو در ابتدای سال 2023 روانه بازار کرد. شیائومی در این ساعت هوشمند بهبود قابلیت ها و ویژگی های کاربردی را ارائه داده و در عین حال، قیمت آن را برای استفاده به وسیله طیف گسترده تری از کاربران پایین نگه داشته است.

نام ساعت هوشمندردمی واچ 3 اکتیومیبرو T1
وزن و ابعاد46.94 در 38.88 در 10.94 میلی متر - 41.67 گرم (همراه با بند)43.5 در 35 در 11.3 میلی متر - 51 گرم (به همراه بند)
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختفریم از جنس فلز- طراحی مستطیلی شکل-مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری) - بند سیلیکونی ضد حساسیتبدنه مستطیلی از جنس فلز و پلاستیک - بند سیلیکونی - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 2 اتمسفر (عمق 20 متری)
نوع و اندازه نمایشگرLCD با ابعاد 1.83 اینچنمایشگر 1.6 اینچی از جنس AMOLED
رزولوشن و ویژگی های نمایشگررزولوشن 240 در 280 پیکسل - حداکثر روشنایی نمایشگر 450 نیت (Peak) - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)رزولوشن 360 در 320 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - وضوح تصویر HD - مجهز به شیشه منحنی 2.5 بعدی - تراکم پیکسلی 301 پیکسل بر اینچ
سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 6.0 و بالاتر و iOS نسخه 12.0 و بالاتر- حافظه داخلی و حافظه رم ندارد.سیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5. و بالاتر و iOS نسخه 10.0 و بالاتر - بدون حافظه داخلی و رم
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکردارددارد
باتریباتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 289 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنجحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.3بلوتوث نسخه 5.0
اندازه شاژردهی باتریشارژدهی تا 12 روز (استفاده عادی) - تا 8 روز (استفاده زیاد)تا 7 روز (استفاده عادی) - تا 45 روز (فقط نمایش ساعت)
رنگ های قابل عرضهمشکی و خاکستریمشکی
GPS نداردندارد
پیغام رسانیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیغام های متنی
پشتیبانی از ربان فارسی از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید از زبان فارسی پشتیبانی می نماید
سایر قابلیت هاقابلیت مکالمه دارد، پشتیبانی از 100 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، گام شمار، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، دارای میکروفون، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباشقابلیت مکالمه دارد- پشتیبانی از 20 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، دارای میکروفون، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، کنترل موسیقی، پشتیبانی از 15 زبان مختلف

ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه ساعت هوشمند میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی را از بخش طراحی آن ها شروع می کنیم؛ جایی که شباهت های بسیار زیادی در این زمینه پیدا خواهیم کرد، با این حال اما یک سری تفاوت های جالب نیز بین این دو گجت پوشیدنی دیده می گردد که می تواند به انتخاب شما اولویت ببخشد.

برای ساعت هوشمند نو خود، میبرو از یک نمایشگر با طراحی مربعی شکل استفاده نموده که المان های یک ساعت هوشمند کلاسیک و اسپرت را در خود جای داده و حاشیه های نسبتاً زیادی دارد که البته برای یک ساعت هوشمند مالی کاملاً طبیعی است. این ساعت هوشمند لبه های خمیده ای دارد که موجب می گردد ساعت خیلی راحت روی مچ دست کاربران قرار بگیرد. بعلاوه باید به فریم نقره ای رنگ دور نمایشگر این گجت پوشیدنی نو میبرو اشاره کنیم که جذابیت بصری خاصی به آن بخشیده است.

در سوی مقابل، طراحی مستطیلی شکل ردمی واچ 3 اکتیو، با قاب ساده و کلاسیکی که اطراف نمایشگر آن را می پوشاند، این ساعت هوشمند را شبیه به ساعت های هوشمند اپل می نماید. هرچند که اگر کمی دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که نمایشگر این ساعت هوشمند کمی از قاب اطراف آن بیرون زده است که این مورد جذابیت طراحی ساعت هوشمند ردمی را بیشتر می نماید.

میبرو واچ T1 حدود 51 گرم وزن دارد که با توجه به بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن ردمی واچ 3 اکتیو به حدود 41 گرم می رسد و همین عامل موجب شده که کاربران برای استفاده طولانی مدت بدون هیچ مسئله ای بتوانند از آن بهره ببرند. از لحاظ جنس بدنه، علی رغم اینکه هر دو ساعت هوشمند در دسته بندی محصولات مالی قرار می گیرند، اما بسیار درخشان در این زمینه ظاهر شده اند.

برای ساعت هوشمند نو خود، شیائومی از فریم فلزی استفاده نموده که اگرچه وزن آن را کمی بالا برده، اما مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها به آن بخشیده است. در آن طرف میدان، میبرو نیز از ترکیبی از پلاستیک و فلز برای فراوری بدنه این ساعت هوشمندش بهره برده که ضمن ایجاد مقاومت مناسب در برابر حوادث احتمالی، موجب افزایش وزن زیاد آن نشده و این موضوع را می توان به فال نیک گرفت.

نماینده شیائومی بدنه ای با ساختار براق دارد که از لحاظ بصری نسبت به بدنه مات ساعت میبرو T1 از جذابیت کمتری بهره می برد. بعلاوه بدنه مات مسائل متداول نظیر بر جای ماندن اثر انگشت و موارد این چنینی را نخواهد داشت. بندهای سیلیکونی بسیار باکیفیت هر دو ساعت هوشمند نیز رابطه خوبی با پوست شما خواهند داشت و هیچ واکنش آلرژیکی ایجاد نخواهند کرد.

روی بدنه ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو یک دکمه چرخان تعبیه شده که کاربران به یاری آن می توانند ساعت را روشن و خاموش نمایند و به همین ترتیب از منوهای مختلف، به هوم بازگردند. در فریم جانبی ساعت میبرو T1، یک دکمه قابل چرخش در نظر گرفته شده که علاوه بر تغییر واچ فیس ساعت، قابلیت انجام عملنمودهای متنوع دیگری را نیز داراست. این عملنمودها شامل روشن کردن نمایشگر و انجام تنظیمات مختلفی مانند تنظیمات ارتباطی و صوتی هستند.

خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند در فریم سمت چپی خود مجهز به یک میکروفون و اسپیکر هستند که امکان مکالمه و پخش موسیقی را برای کاربران به همراه می آورد. میبرو T1 از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نماید و این در حالی است که ردمی واچ 3 اکتیو از بلوتوث نسخه نوتر 5.3 برای این کار بهره می برد و با بهینه سازی های خوبی نیز همراه شده است. از لحاظ قابلیت تعویض بند نیز، دست کاربران حسابی باز است

ضخامت بدنه ساعت شیائومی حدود 10.94 میلی متر است که این موضوع در خصوص ساعت هوشمند میبرو به 11.3 میلی متر می رسد، بنابراین اگر ظرافت طراحی یک ساعت هوشمند برای شما هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است، حداقل در این زمینه ردمی واچ 3 اکتیو می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد. در مجموع، هر دو ساعت هوشمند علی رغم داشتن برچسب قیمتی مالی، کیفیت ساخت مناسب و طراحی بسیار مدرن و به روزی دارند.

ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ نمایشگر و ویژگی های آن

برای انتخاب بین نمایشگر ساعت هوشمند میبرو T1 و ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی، باید ابتدا اولویت های خود را تعیین کنید، زیرا این دو ساعت هوشمند در بسیاری از جنبه های مختلف این بخش با یکدیگر تفاوت دارند.

اگر در هنگام خرید ساعت هوشمند، اندازه نمایشگر آن برای شما اهمیت دارد و دوست دارید که محتواهای تصویری بیشتری را مشاهده کنید، بهتر است که به سراغ ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو بروید. چرا که این گجت پوشیدنی مجهز به یک نمایشگر بزرگ 1.83 اینچی است که در مقابل نمایشگر 1.6 اینچی ساعت هوشمند میبرو T1، محتواهای رسانه ای بیشتری را می تواند برای کاربران به نمایش بگذارد. اما اگر اولویت شما هنگام خرید یک ساعت هوشمند، وضوح و کیفیت تصویر آن است، ساعت میبرو T1 شما را از انتخابتان راضی خواهد نمود. چرا که این ساعت هوشمند رزولوشن تصویر 360 در 320 پیکسل را به کاربران ارائه می دهد و در مقابل دقت تصویر 280 در 240 پیکسلی ساعت ردمی واچ شیائومی یک سر و گردن بالاتر است.

پنل نمایشگر ساعت ردمی واچ 3 اکتیو از جنس LCD است و این در حالی است که میبرو T1 از یک نمایشگر AMOLED بهره می برد. به لطف نمایشگر AMOLED، این ساعت از قابلیت نمایشگر همواره روشن (always-on) نیز پشتیبانی می نماید. بعلاوه سطح نمایشگر هر دو ساعت با شیشه منحنی 2.5 بعدی پوشیده شده که تاثیر قابل ملاحظه آن در نمایش محتوا و جزئیات بهتر را می توان به وضوح مشاهده کرد. از لحاظ روشنایی نمایشگر ساعت ردمی واچ 3 اکتیو حداکثر روشنایی 450 نیت را ارائه می دهد، اما در خصوص روشنایی نمایشگر ساعت شیائومی اطلاعاتی درج نشده است. نرخ رفرش ریت هر دو ساعت نیز 60 هرتزی است.

ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش قابلیت های نرم افزاری، تفاوت ها و شباهت های زیادی بین این دو ساعت هوشمند دیده می گردد. اول از همه باید به این نکته بپردازیم هر دوی این ساعت های هوشمند با گوشی های اندرویدی و iOS سازگار هستند و اگر گوشی شما سیستم عامل اندروید 5.0 و iOS 10 به بالا دارد، مسئله ای از بابت متصل شدن به این گجت های پوشیدنی نخواهید داشت.

کاربران ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی باید از اپلیکیشن Mi Fitness برای اتصال به گوشی های هوشمندشان بهره ببرند. این اپلیکیشن با رابط کاربری کاربرپسندش، طیف بسیار گسترده ای از فعالیت های ورزشی، قابلیت های مختلف سلامتی، بخش پروفایل من، باتری و مواردی دیگر را در دسترس کاربران قرار می دهد. بعلاوه، این اپلیکیشن دارای قابلیت های شخصی سازی بسیار زیادی است که به کاربران این امکان را می دهد تا آن را بر اساس نیازهای خود شخصی سازی نمایند. در سوی مقابل باید به اپلیکیشن Mibro Fit برای کاربران ساعت میبرو T1 اشاره کنیم که بسیار ساده و روان است و قابلیت هایی نظیر دسترسی به بیش از 100 واچ فیس با تم های گوناگون، ارائه گزارش فعالیت های ورزشی روزانه و دسترسی به تاریخچه استفاده از سنسورها را به کاربران ارائه می دهد.

ساعت هوشمند میبرو T1 به طور کامل از زبان فارسی در سیستم عامل و نمایش پیغام ها بدون به هم ریختگی فونت ها پشتیبانی می نماید، اما متأسفانه ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو این قابلیت را ندارد. بنابراین، در صورتی که پشتیبانی از این زبان برای شما در اولویت است، باید قبل از خرید به این نکته حتماً توجه کنید. بعلاوه هیچ کدام یک از این ساعت های هوشمند از GPS بهره نمی برند.

ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ قابلیت های سلامتی و ورزشی

ساعت های هوشمند مالی معمولاً با قابلیت های سلامتی و ورزشی چندان زیادی رونمایی نمی شوند. با این حال، ساعت های هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی و میبرو T1 امکانات خوبی را در این زمینه به کاربرانشان ارائه می دهند. به طور کلی، این دو ساعت هوشمند با وجود مقرون به صرفه بودن، می توانند حداقل در این زمینه رضایت کاربرانشان را جلب نمایند.

در زمینه قابلیت های سلامتی، ساعت های هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو و میبرو T1 به حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) مجهز شده اند. هر دو ساعت هوشمند دارای سنسور ضربان قلبی هستند که به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و با دقت مناسبی ریتم قلب شما را تحت نظر قرار می دهد. در صورت وجود هرگونه نامنظمی در ضربان قلب شما، این ساعت ها به شما هشدار خواهند داد. بعلاوه، این روند در قابلیت محاسبه اکسیژن خون نیز دنبال می گردد. علاوه بر این، باید به قابلیت ردیابی خواب این دو ساعت هوشمند نیز اشاره نمود که تمام داده های مربوط به سلامتی شما را در طول خواب نیز آنالیز می نمایند. ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی از شتاب سنج نیز بهره می برد که ساعت میبرو فاقد آن است.

در زمینه قابلیت های ورزشی، نماینده شیائومی گوی سبقت را از نماینده میبرو ربوده است. چرا که این گجت پوشیدنی از بیش از 100 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می نماید که 10 تای آن حرفه ای هستند و از جمله آن ها می توان به پیاده روی، دو، کوهنوردی، طناب ، پایکوبی، انواع ورزش های توپی مثل تنیس، گلف و فوتبال و ورزش هایی زمستانی اشاره نمود. در سوی مقابل باید به پشتیبانی از تنها 20 ورزش ساعت میبرو T1 اشاره کنیم که شامل دویدن در فضای باز، تردمیل، دوچرخه سواری در فضای باز، دوچرخه سواری داخل سالن، پیاده روی در فضای باز، بسکتبال، فوتبال، بدمینتون، کوهنوردی، الیپتیکال، تنیس و یوگا می گردد.

ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ قابلیت ضدآب بودن

خوشبختانه، هر دو ساعت هوشمند میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی ضد آب هستند. نماینده میبرو در برابر نفوذ آب تا فشار 2 اتمسفر (عمق 20 متری) می تواند دوام بیاورد و این در حالی است که گجت پوشیدنی شیائومی تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری) قادر به مقاومت در برابر آب است. با این توضیحات، ساعت های هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو و میبرو T1 مناسب برای استفاده در ورزش های آبی هستند، اما برای استفاده در دوش آب گرم، سونا یا هنگام غواصی توصیه نمی شوند.

ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ باتری و شارژدهی

در بخش باتری و شارژدهی، اگرچه ساعت هوشمند میبرو T1 باتری پرظرفیت تری دارد، اما این ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی است که شارژدهی بیشتری را به کاربران ارائه می دهد. گجت پوشیدنی ردمی با یک باتری 289 میلی آمپر ساعتی عرضه شده است و در صورت استفاده در حالت عادی، تا 12 روز می توانید از آن بهره ببرید. اما در صورت استفاده بیش از حد، زمان استفاده آن کاهش پیدا نموده و تنها تا 8 روز قابل استفاده است.

در سوی مقابل، میبرو T1 با یک باتری 350 میلی آمپر ساعتی تجهیز شده است و در صورت استفاده در حالت معمولی، تا 7 روز می توانید از آن بهره ببرید. بعلاوه، اگر این گجت پوشیدنی فقط برای چک کردن زمان استفاده گردد، می توانید تا 45 روز بدون هیچ مسئله ای از آن بهره ببرید. برای فول شارژ شدن هر دو ساعت باید حدود دو ساعت منتظر بمانید.

جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت میبرو T1

  • نمایشگر AMOLED
  • ضد آب
  • قابلیت مکالمه
  • شارژدهی عالی
  • طراحی مدرن
  • پشتیبانی از زبان فارسی

نکات منفی میبرو T1

  • نداشتن GPS
  • پشتیبانی از تنها 20 حالت ورزشی

نکات مثبت ردمی واچ 3 اکتیو

  • نمایشگر بزرگ 1.83 اینچی
  • پشتیبانی بیش از 100 حالت ورزشی مختلف
  • شارژدهی معقولانه
  • امکان برقراری تماس

نکات منفی ردمی واچ 3 اکتیو

  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • نداشتن GPS
  • کیفیت نه چندان بالای نمایشگر

اگر ویژگی هایی نظیر نمایشگر AMOLED، شارژدهی عالی، پشتیبانی از حالت های ورزشی زیاد و بعلاوه زبان فارسی برای شما اهمیت دارد، میبرو T1 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. در غیر این صورت می توانید به سراغ ردمی واچ 3 اکتیو نیز بروید.

منبع: techxreviews و gadgets360

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آذر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2025

به "ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت میبرو T1 در مقابل ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید