قدردانی دولت لیبی از اهالی جنوب به دلیل مخالفت با شورشیان

به گزارش دنیای راه راه، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی از اهالی جنوب این کشور به دلیل اعلام مخالفت با تحرکات شورشیان شرق علیه این دولت تشکر و قدردانی کرد.

قدردانی دولت لیبی از اهالی جنوب به دلیل مخالفت با شورشیان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در پیامی برای اهالی جنوب این کشور از آنها به دلیل مخالفت با تحرکات و اقدامات شورشیان شرق لیبی تحت رهبری خلیفه حفتر علیه این دولت تشکر و قدردانی کرد.

در پیام فائز السراج آمده است: اگر کوتاهی درقبال جنوب اجرا شده است همه باید آن را برطرف کنیم و همه مطلع هستند که حل و فصل مسائل جنوب یکی از اولویت های ما است.

وی اضافه نمود: تجاوز وحشیانه (به طرابلس) به این دلیل صورت گرفت تا ما را چند گام به عقب بازگرداند و تأثیر منفی بر طرح ها و پروژه هایمان در جنوب و مناطق دیگر کشور بگذارد اما به لطف دلاوری ها و فداکاری نیروهای شجاعمان نشانه های شکست این طرح کودتا و بازگشت قریب الوقوع به راستا توسعه و سازندگی نمایان شده است.

فائز السراج در ادامه شرح داد: ما اکنون باید در کنار هم و دست در دست یکدیگر برای برقراری صلح اجتماعی میان تشکیلات اجتماعی و فرهنگی در شهرهای مختلف تلاش و همکاری کنیم و امیدواریم که مواضع و نگرش مثبت در تمامی مناطق و تشکیلات کشور حاکم شود.

پیشتر شورای نظامی شهر مرزق در جنوب لیبی و تمامی گردان های وابسته به آن مخالفت خود را با هرگونه کودتا علیه دولت وفاق ملی لیبی و نقض توافقنامه صخیرات اعلام کرده بودند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب(دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول که مقرش طرابلس است از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 706

به "قدردانی دولت لیبی از اهالی جنوب به دلیل مخالفت با شورشیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی دولت لیبی از اهالی جنوب به دلیل مخالفت با شورشیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید