نگاهی به دنیای سلفی های مسافرتی

به گزارش دنیای راه راه، این روزها دیگر واژه سلفی آن قدرها هم نامأنوس و عجیب نیست. در واقع هر روز در اطراف خود شاهد سلفی دریافت های بسیاری هستیم. شاید خود ما هم در موقعیت های خاص، از سلفی دریافت استقبال کنیم. یکی از این موقعیت ها هنگام سفر و حضور در مکان های دیدنی و آثار تاریخی و باستانی است. در واقع ما تجربیات سفر خود را به شکلی نوین طبقه بندی نموده و حتی آن را با دیگران به اشتراک می گذاریم.

نگاهی به دنیای سلفی های مسافرتی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

دیگر نمی توان به سادگی گذشته از این پدیده فرار کرد. در واقع به نظر می رسد، سلفی دریافت قسمتی از زندگی مدرن امروزی را به خود اختصاص داده است. طی سال ها به تدریج آن شوک اولیه دیدن افرادی که روبروی دوربین گوشی خود ژست های عجیب و خنده دار می دریافتد از بین رفته و می توان گفت که سلفی، به بخشی از زندگی اجتماعی افراد به ویژه در دنیای مجازی تبدیل شده است. فعالیتی که همه رده های سنی، شغلی و اجتماعی را در برگرفته و هیچ محدودیتی نمی شناسد. ، در سفری به رم با این واقعیت به شکلی دیگر روبرو شده است. او می گوید در جریان این سفر که 6 ماه پیش و به مناسبت سالروز تولدش اجرا شده بود، وقتی در خیابان ها قدم می زده با انبوهی از مردم روبرو شده که هر کدام به شکلی مشغول دریافت سلفی بوده اند.افرادی که با مونوپادها در خیابان قدم زده و هر لحظه از سفر خود را ثبت و ضبط می کردند. در واقع او احساس می نموده که طی این گشت و گذار مدام واژه سلفی را شنیده است. به عقیده او، سلفی اکنون به امری پذیرفته شده، معمولی و روزمره تبدیل شده است. به همین دلیل او به شکار لحظات سلفی دریافت افرادی پرداخته که از هر فرصتی برای دریافت سلفی استفاده می نموده اند. در واقع سوژه های او را می توان در همه جا مشاهده کرد، بروکسل، پاریس، روم و حتی مکان های محلی و معروف کشور هلند. به نظر می رسد ما به تدریج آنچه را که دوربین در اصل برای آن به وجود آمده را به دست فراموشی سپرده یا حداقل آن را تغییر دادیم. هر روز بیش از روز قبل از این وسیله استفاده می کنیم، اما نه برای ثبت لحظات شادی با دیگران، بلکه برای ثبت هر لحظه، هر کار و هر حالتی که خودمان داریم. اکنون ما سوژه عکاسی خود هستیم.

DCIM100GOPRO

این پروژه و اهداف آن، توسط اِلزه و همکار، نویسنده و دوست او در وبلاگ شان به تفصیل توضیح داده شده است که با مراجعه به آن بهتر با فرایند کار، آشنا خواهید شد. در ادامه از شما دعوت می کنیم به تصاویر تهیه شده از سلفی دریافت افراد در گوشه و کنار دنیا توجه کنید.

یک خانواده کوچک در نزدیکی آسیاب های هلند، خاطره ای را برای نسل بعد جاودانه می نمایند.

سلفی در پاریس

سلفی در مقابل مجسمه تفکر

قدمی در خیابان مون مارتر

سلفی گروهی در مون مارتر

دو دوست و زمانی برای ثبت لحظات در کلن

آی پد و ثبت یک سلفی

سلفی در واتیکان

واتیکان، یک مکان ایده آل برای سلفی دریافت

غروب رم، ارزش خریدن یک مونوپاد و دریافت سلفی رمانتیک و رویایی را دارد

یادگاری لحظه ای خاص در باغ گل های لاله هلندی

یک سلفی رمانتیک دیگر در رم

پرتره خانوادگی، بروکسل

سختی دریافت سلفی با دوربین، بروکسل

یک زوج و ثبت سلفی دونفره در بروکسل

سوژه ای در کادر

نظر شما درمورد سلفی دریافت چیست؟ چقدر از لحظات گشت و گذار و مسافرت خود را به سلفی دریافت اختصاص می دهید؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید. منبع thecuriousplatypus

منبع: کجارو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 342

به "نگاهی به دنیای سلفی های مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دنیای سلفی های مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید