چرا انگلیس یاری اقتصادی به آکسفام را قطع کرد؟

به گزارش دنیای راه راه، انگلیس تمامی یاری های اقتصادی به آکسفام را بابت اتهام سوءرفتارهای جنسی علیه کارمندان این موسسه در جمهوری دموکراتیک کنگو قطع نموده است.

چرا انگلیس یاری اقتصادی به آکسفام را قطع کرد؟

اخیرا آکسفام تایید کرد که فعالیت دو کارمندش را در جمهوری دموکراتیک کنگو و در بخشی از انجام تحقیقات بابت اتهام سوءرفتار جنسی از سوی آنها، ضرب و شتم و سوءاستفاده از قدرت تعلیق نموده است.

دولت انگلیس نیز اکنون اعلام نموده که دیگر هیچ یاری اقتصادی به این موسسه نمی کند تا زمانیکه این مساله حل و فصل گردد.

یکی از سخنگوهای دفتر توسعه و منافع مشترک خارجی انگلیس گفت: تمام سازمان هایی که برای یاری به انگلیس پیشنهاد می دهند باید از استانداردهای بالایی برای حفاظت که برای ایمن نگه داشتن افرادی که برایشان کار می نمایند، برخوردار باشند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش های اخیر که توانایی و قابلیت آکسفام را در توجه به این استانداردها زیر سوال می برد، ما دیگر هیچ یاری جدید اقتصادی به این موسسه نداریم تا اینکه این مشکل حل و فصل گردد.

یکی از سخنگوهای آکسفام نیز گفت، این موسسه خیریه از تصمیم دولت انگلیس آگاه است و اطلاعات بعدی را بر اساس تحقیقات اجرا شده اطلاع می دهد.

آکسفام از 1961 در جمهوری دموکراتیک کنگو فعالیت دارد و در پروژه های یاری رسان حقوق بشر مانند تامین دسترسی بلند مدت به آب آشامیدنی پاکیزه در این کشور تمرکز دارد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1303

به "چرا انگلیس یاری اقتصادی به آکسفام را قطع کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا انگلیس یاری اقتصادی به آکسفام را قطع کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید