چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه بخریم؟

به گزارش دنیای راه راه، بلیط هواپیما رسیدی است از طرف شرکت هواپیمایی که نشان دهنده رزرو جایگاه هواپیما به نام شما برای مقصدی تعیین است. کارت پرواز در فرودگاه براساس بلیط هواپیما برای مسافر صادر می گردد.

چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه بخریم؟
بلیط هواپیما به دو دسته سیستمی و چارتر تقسیم بندی می شوند. اما چارتر که می گویند یعنی چه؟ چه تفاوتی بین این دو نوع بلیط هواپیما وجود دارد؟

اگر بخواهیم صادقانه در این باره صحبت کنیم ، باید بگوییم که بین بلیط های سیستمی و چارتر از نظر کیفیت پرواز، نوع جایگاه، پذیرایی از مسافر و سایر امکانات ارائه شده تفاوت محسوسی وجود ندارد. حتی مسافر می تواند یک کلاس پروازی بالاتر چارتر را خریداری کند و از خدمات بهتری برخوردار گردد.

اما چه چیزی باعث تفاوت بلیط سیستمی و چارتر هواپیما می گردد؟

مهمترین تفاوت بین این دو نوع بلیط در ویژگی های آنهاست. به طور مثال بلیط های چارتر غیر قابل کنسلی و استرداد می باشند. نرخ بچه ها و بزرگسالان در آنها برابر است و بعلاوه غیر قابل تغییر تاریخ پرواز می باشند. با این که در اصطلاح عمومی بلیط های چارتر مقرون به صرفهتر از بلیط های سیستمی قلمداد می شوند، اما در ایام شلوغ و پر مسافر با توجه به استقبال بالای مسافران، قیمت بلیط چارتر با سیستمی یکسان و حتی گاهی بالاتر می باشد.

مسافران در هنگام خرید بلیط هواپیما با توجه به نکات گفته شده و احتیاج خود می توانند اقدام به خرید برترین بلیط کنند. شاید تا سالها پیش خرید بلیط هواپیما کار سخت و پیچیده ای به نظر می رسید و مسافر برای خرید بلیط مجبور به مراجعه حضوری به دفاتر مسافرتی و یا دفاتر شرکت های هواپیمایی بود. این کار مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد و گاهی موجب سردرگمی مسافر می شد.

پیشرفت فناوری اینترنت و دیجیتال مارکتینگ در کشور راهکار ساده و آسانی را برای خرید بلیط هواپیما پیش روی کاربران قرار داده است که با استفاده از خرید آنلاین بلیط هواپیما از مزایای این گونه از خرید بهره مند می شوند.

از مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما می گردد به موارد زیر اشاره نمود:

* در دسترس بودن

* امکان خرید بلیط چارتر و لحظه آخری

* سادگی در عین سرعت بالا

* صرفه جویی در زمان و هزینه

* امکان استرداد آنلاین

* گستردگی حق انتخاب

بعلاوه کاربران با مراجعه مکرر و متوالی در یک بازه زمانی تعیین، به وب سایت گردشگری معتبر، از برترین قیمت بلیط های چارتر و لحظه آخری آگاه می شوند.

در اذهان عمومی بلیط هواپیما در دسته بلیت های گران قیمت قرار می گیرد که بسیاری از مسافران به همین علت از خرید بلیط هواپیما منصرف می شوند. این قضیه در همه موارد درست نیست. برای سنجش ارزش یک کالا باید آن کالا را با موارد مشابه خود و نوع مزایا و خدماتی که ارائه می دهد، سنجید. با توجه به سرعت، آسایش و امکاناتی که هواپیما در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه به مسافران هدیه می نماید، از قیمتی قابل قبول برخوردار است. بعلاوه می توان با خرید بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری، بلیط هواپیمای مقرون به صرفه قیمت را تهیه کرد.

بلیط چارتر لحظه آخری، به بلیط هایی گفته می شوند که در لحظات آخر مانده به پرواز با قیمت کمتر به فروش می رسند. معمولا این بلیط ها از دسته بلیط های چارتر می باشند که تعداد جایگاه های هواپیما در لحظات آخر پروازی خالی از مسافر مانده است، بنابراین چارتر کننده با ارائه تخفیفات ویژه بلیط هواپیما را به فروش می رساند. برای رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری باید همیشه آماده سفر باشید.

شاید شنیده باشید بلیط های لحظه آخری مقرون به صرفهتر هستند این موضوع تا وقتی که شرایط عادی می باشد صدق می نماید ولی در ایام خاص و شلوغ سال که تعداد متقاضیان سفر بالاست قضیه حتی بالعکس می گردد و قیمت بلیط لحظه آخری بالاتر از حد مصوب به فروش می رسد.

برای رزرو بلیط های مقرون به صرفه قیمت هواپیما می توانید به وب سایت های گردشگری رجوع کنید که با همکاری ایرلاین های مختلف و پوشش دهی تمامی مسیرهای هوایی برترین قیمت بلیط هواپیما را ارائه می دهند. قیمت بلیط هواپیما بسته به نوع بلیط، نوع کلاس پروازی و نوع خدمات شرکت هوایی متفاوت می باشد. برای رزرو بلیط مقرون به صرفه هواپیما می توانید به سایت تیک بان مراجعه کنید. تیک بان با 900 همکاری ایرلاین داخلی و خارجی با امکان مقایسه قیمت های دقیق خطوط مختلف هوایی برترین قیمت ها را به مسافران ارائه می دهد.

منبع: راسخون
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1667

به "چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بلیط هواپیما مقرون به صرفه بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید