گاوها گروه های دوستی تشکیل می دهند!

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، اگر چه از نظر انسان گاوها موجوداتی بی تفاوت و مشابه به هم به نظر می رسند، اما در واقع این طور نیست و گاوهایی که معمولا در گروه های بزرگ در کنار هم زندگی می نمایند، حلقه های دوستی مختلفی را تشکیل می دهند.

گاوها گروه های دوستی تشکیل می دهند!

آنالیز های پژوهشگران دانشگاه تورت همپتون انگلیس نشان می دهد که اگر دو گاو بیش از یک چهارم وقت خود را در روز در کنار یکدیگر سپری نمایند، می توان آنها را دارای روابط محبت آمیز و نزدیک با یکدیگر دانست.

بر همین اساس، مستحکم ترین روابط دوستی در میان گاوهای جوان تر وجود دارد که هفت تا 11 ماهه هستند. در این دوره گاوها رفتار اجتماعی بسیار مثبتی دارند ولی با گذشت زمان و پیرترشدن گاوها، این روابط تضعیف می شود.

همچنین در زمانی که یک یا چند گاو حتی به مدت 30 دقیقه از حلقه های دوستی جدا می شوند، ضربان قلب گاوهای دیگر کاهش چشمگیری می یابد و با بازگشت آنها به گله ضربان قلب سایر اعضا به حالت عادی باز می شود. البته این ابراز احساسات میان گاوها در سنین بالاتر کاهش می یابد.

اگر مدت زمان جدایی گاوها از گله به دو هفته یا بیشتر برسد، رفتار بقیه اعضای گله تغییر نموده و حتی میزان فراوری شیر آنها کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 163

به "گاوها گروه های دوستی تشکیل می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاوها گروه های دوستی تشکیل می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید