آیفون 15 پرو طول عمر باتری و قدرت پردازشی بی نظیری خواهد داشت

به گزارش دنیای راه راه، اپل قرار است برای دو مدل پرو و اولترا از سری آیفون 15 از پردازنده 3 نانومتری A17 استفاده کند؛ پردازنده ای که گفته می گردد عملکرد این دو گوشی را از لحاظ نگهداری شارژ و قدرت پردازشی دگرگون خواهد نمود.

آیفون 15 پرو طول عمر باتری و قدرت پردازشی بی نظیری خواهد داشت

TSMC که به عنوان تنها تأمین نماینده تراشه های محصولات اپل فعالیت می نماید، به تازگی فرایند فراوری پردازنده های 3 نانومتری را شروع نموده است. همان فناوری ساخت جذابی که قرار است در پردازنده آیفون 15 پرو و اولترا شاهد به کارگیری آن باشیم. تراشه ای هم که قرار است در این گوشی ها ایفای نقش کند، A17 خواهد بود که گفته می گردد از لحاظ مصرف انرژی و توان پردازشی، فوق العاده قدرتمند، سریع و کم مصرف است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی TSMC، فناوری ساخت تازه یاری می نماید پردازنده A17 که قرار است در آیفون 15 پرو و اولترا به کار گرفته گردد، با همان سرعت و قدرت مشابه، 30 الی 35٪ مصرف کمتری در مقایسه با A16 داشته باشد. اما این تمام چیزی نیست که از این فناوری تازه می دانیم.

علاوه بر اینکه در مصرف انرژی شاهد پیشرفت چشمگیری خواهیم بود، ظاهرا از لحاظ پردازشی و گرافیکی هم قرار است A17 فوق العاده قدرتمند و سریع باشد. TSMC مدعی شده فناوری ساخت تازه این امکان را فراهم نموده که تا 1.6 برابر تراکم ترانزیستورها روی تراشه بیشتر گردد. هرچه تعداد ترانزیستور هم بیشتر باشد، قاعدتا از لحاظ قدرت و سرعت پردازشی هم شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود. پردازنده هایی نظیر A14 و A15 از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برند که آن هم از لحاظ مصرف انرژی و توان پردازشی واقعاً قدرتمند است. برای ساخت A16 هم از فناوری ساخت 4 نانومتری استفاده شده که به شکل محسوسی بهتر از مدل های قبلی است. حال گفته می گردد A17 با فناوری ساخت 3 نانومتری، به شکل محسوسی بهتر از نسل های گذشته خواهد بود.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، به نظر می رسد از لحاظ دمای فراوری شده هم شرایط بسیار خوبی را ببینیم. این یعنی شما احتمالا با آیفون 15 پرو و اولترا می توانید مدت زمان بیشتری به انجام بازی بپردازید و در عین حال گوشی کمتر داغ گردد. موضوعی که بسیاری از گوشی های امروزی واقعاً از آن رنج می برند و نمی توانند در زیر فشار زیاد به مدت طولانی عملکرد خوب خود را حفظ نمایند.

از آن جایی که گوشی های امروزی توانایی پردازشی فوق العاده بالایی دارند باید انتظار داشته باشیم بیشتر پیشرفت های A17 از لحاظ مصرف انرژی باشد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

39,900,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

25,600,000

تومان

محبوب ترین گوشی های اپل در خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1911

به "آیفون 15 پرو طول عمر باتری و قدرت پردازشی بی نظیری خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو طول عمر باتری و قدرت پردازشی بی نظیری خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید