اختصاص زمین رایگان برای ساخت مسکن کارمندان

به گزارش دنیای راه راه، طبق طرح جهش فراوری و تامین مسکن، تمامی ادارات و دستگاه ها و کارخانه ها می توانند برای کارکنان خود تعاونی مسکن تشکیل داده و سپس با دریافت زمین رایگان و تسهیلات مناسب اقدام به ساخت نمایند.

اختصاص زمین رایگان برای ساخت مسکن کارمندان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، طرح جهش فراوری و تامین مسکن با هدف احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هم اکنون در شورای نگهبان است. مجلس در لایحه بودجه 1400 مبلغ 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته و طبق گفته نمایندگان، بانکها مکلف به پرداخت این میزان اعتبار هستند.

از طرفی برای تامین زمین رایگان، زمین های تحت اختیار دستگاهها با هدف ساخت واحد مسکونی در اختیار وزارت راه و شهرسازی می گیرد. همچنین به این وزارتخانه اجازه داده شده در صورت احتیاج زمین های خارج از محدوده شهری را نیز وارد محدوه نموده و اقدام به ساخت مسکن حمایتی نمایند.

صدیف بدری ـ عضو کمیسیون عمران مجلس ـ می گوید: حدود 500 الی 600 هزار واحد مسکونی حمایتی برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر که کارگران نیز در همین مجموعه قرار دارند، در سال آینده ساخته خواهد شد. قیمت نهایی مصالح ساختمانی نیز برای ساخت این واحدها باید هرچه سریع تر معین شوند تا بازار سیاهی در این خصوص ایجاد نشود.

به گفته بدری، تمامی ادارات و دستگاه ها و کارخانه ها می توانند برای کارگران خود تعاونی مسکن تشکیل داده و سپس با دریافت زمین رایگان و تسهیلات مناسب اقدام به ساخت مسکن نمایند.

طرح جهش فراوری مسکن در حالی به تصویب مجلس رسیده که دولت نیز برای کنترل بازار مسکن برنامه هایی را به طور همزمان در دستور کار دارد؛ یکی از اقدامات، مالیات بر خانه های خالی است. اقدام دیگر تکمیل سریعتر مسکن مهر است که تقریبا تمام شده است. سومی ارایه تسهیلات به واحدهای نیمه تمام خواهد بود که چندین بار اعلام شده هرکسی واحد نیمه کاره دارد که به لحاظ کمبود نقدینگی نتوانسته تمام کند دولت در قالب طرح اقدام ملی به او تسهیلات می دهد تا پروژه خود را به اتمام برساند.

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ در این خصوص به خبرنگاران گفت: سال جاری مجلس در قانون بودجه اعتبار خوبی برای تسهیلات مسکن معین نموده که با همراهی نظام بانکی سال پررونقی در حوزه فراوری مسکن خواهد بود. قانون جهش فراوری مسکن نیز که مصوب مجلس است و الان در شورای نگبهان قرار گرفته است ریل گذاری لازم را ایجاد می نماید تا بتوان فراوری مسکن را افزایش داد و در حد احتیاج سالیانه احداث کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: به طور کلی اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در وزارتخانه دنبال می کنیم. کوتاه مدت، مالیات خانه های خالی است. میان مدت طرح اقدام ملی و بلندمدت برنامه ریزی برای فراوری و عرضه مسکن در پنج سال آینده است. در این خصوص به همه استانها اعلام شده تا زمین مناسب برای پنج سال آینده را به منظور ساخت و ساز تامین نمایند تا دولتها در آینده مجبور نباشند از صفر آغاز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1357

به "اختصاص زمین رایگان برای ساخت مسکن کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص زمین رایگان برای ساخت مسکن کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید