این 5 هواپیما به رستوران تبدیل شدند!

به گزارش دنیای راه راه، لذت غذا خوردن در یک رستوران هواپیمایی

این روزها هواپیما و سفرهوایی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. هواپیما، این وسیله حمل و نقل غول پیکر آنقدر در فرهنگ و زندگی ما وارد شده که حتی پس از قدیمی شدن هواپیما نیز جایگاه خود را از دست نمی دهد. برخی از این هواپیماها به موزه می فرایند و برخی دیگر نیز با کمی خلاقیت و نوآوری کاربری های جدیدی پیدا می کنند! یکی از این کاربری های جالب و ابتکار تبدیل هواپیما به رستوران است! در این مطلب می خواهیم با 5 هواپیما که به رستوران تبدیل شدند آشنا شویم. این رستوران ها در فضای داخلی کابین هواپیما ایجاد شده اند و تجربه غذاخوردن در یک رستوران هواپیمایی را به مشتریانشان می دهند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این رستوران های جالب آشنا شویم.

این 5 هواپیما به رستوران تبدیل شدند!

رستوران هواپیمایی

ظاهرا این روزها غذاخوردن در یک رستوران معمولی دیگر زیادی عادی و تکراری شده و هر از گاهی خبری در مورد یک رستوران عجیب و ابتکاری می شنویم. این مدل رستوران ها بسیار متنوع و گاهی عجیب و غریب هستند. رستوران در اعماق اقیانوس، رستورانی که آن را با گلفروشی اشتباه می گیرید!، رستوران معلق در ارتفاع، رستورانی که هر لحظه در آن زلزله می آید و حالا هم، هواپیماهایی که به رستوران تبدیل می شوند. در گوشه کنار این دنیا هواپیماهایی وجود دارند که دیگر پرواز نمی کنند و برای سوار شدن به آنها به خرید بلیط هواپیما نیازی ندارید. این هواپیماها به رستوران تبدیل شده اند و فضایی جالب و دیدنی برای غذاخوردن به وجود آورده اند. قبلا در مورد افتتاح اولین هواپیما-رستوران در چین نوشتیم که می توانید در مطلب (هواپیمایی که رستوران شد!) در مورد آن بیشتر بدانید. الان می خواهیم در مورد 5 رستوران-هواپیما توضیح دهیم که در گوشه و کنار این دنیا و در کشورهای مختلف در داخل هواپیما ایجاد شده و به عنوان یک رستوران به ارائه انواع غذاها به مشتریان می پردازند.

1- رستوران لا تانت دی سی-10 در کشور غنا

هواپیمای استفاده شده: مک دانل داگلاس دی سی-10 (McDonnell Douglas DC-10)

هواپیمای مسافربری دی سی-10 پیش از ورشکستگی شرکت هواپیمایی غنا ایرویز از طریق این خط هواییمایی مورد استفاده قرار می گرفت و ظاهرا در آن دوران برو بیایی برای خودش داشته است. اما الان دیگر خبری از پرواز نیست و این هواپیما با کمی رنگ آمیزی و تغییر دکوراسیون به رستوران تبدیل شده است. در رستوران-هواپیمای لا تانت (La Tante DC 10 Restaurant) انواع غذاهای کشور غنا و غرب آفریقا، مثل ماهی با سس پالاوا (palava sauce) و تیلاپیا با بانکو سرو می شود.

2- رستوران هواپیما در استان کلرادو آمریکا

هواپیمای استفاده شده: بوئینگ KG-97

این هواپیما از سال 1953 در نیروی هوایی ایالات متحده مشغول به کار بود و پس از یک عمر خدمت و فعالیت بازنشسته شد و از ناوگان هوایی کنار رفت. در سال 2002 این هواپیما با کمی تغییر زندگی دوم خود را در کلرادو شروع کرد. این بار نه در پهنه آسمان ها، بلکه روی زمین و به عنوان رستوران هواپیمایی! این رستوران هواپیمایی در نزدیکی هتل رادیسون قرار گرفته است و به جاذبه ای گردشگری برای مسافران تبدیل شده است. این رستوران هواپیمایی ظرفیت 275 جایگاه را دارد و با تعداد زیادی عکس و اشیاء مرتبط با هواپیما تزئین و دکور شده است. هواپیمای بوئینگ KG-97 یکی از بزرگ ترین هواپیماهای ساخته شده از طریق شرکت بوئینگ است و در این رستوران-هواپیما می توانید میگو و قارچ، پنه ایتالیایی، چیکن مارسالا و برگر را در فضای داخلی یک هواپیمای غول پیکر تجربه کنید.

3- رستوران ال اویون (El Avión Restaurant) در کاستاریکا

هواپیمای استفاده شده: فیرچایلد Fairchild C-123

این هواپیما سابقا متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده بود که در ماموریتی به سوی نیکاراگوئه دچار حادثه شد و سقوط کرد. در سال 2000 این هواپیما به مبلغ 3000 دلار خریداری شد و با کشتی به مکان فعلی اش انتقال داده شد و به رستوران ال اویون تبدیل شد. این رستوران در بالای صخره ای مشرف به اقیانوس آرام قرار گرفته و جایگاه های رستوران زیر سایه بال های هواپیما چیده شده اند. این رستوران در ساحل قرار گرفته، پس منوی غذاهایش قبل از هرچیز شامل انواع غذاهای دریایی به اضافه استیک، سالاد و سوپ فرانسوی می شود.

4- رستوران مک دونالد در نیوزلند

هواپیمای استفاده شده: داگلاس دی سی-3 (McDonnell Douglas DC-3)

همه ما کم و بیش با رستوران های زنجیره ای مک دونالد آشنا هستیم و در سفر به کشورهای مختلف حتما با یکی از آن ها روبرو شده ایم. شاید خوردن همبرگر و فست فود تجربه جدیدی نباشد، اما اگر می خواهید تجربه همبرگر خوردن در داخل یک هواپیمای قدیمی را تجربه کنید به نیوزلند سفر کنید. این هواپیما در سال 1943 ساخته شد و در جریان جنگ دنیای دوم مورد استفاده قرار گرفت. هواپیمای داگلاس دی سی-3 که متعلق به شرکت استرالین ایرویز (Australian National Airways) بود مدت ها در انبار هواپیماهای قدیمی خاک می خورد تا اینکه شهردار تائوپو (Tuapo) در نیوزلند این هواپیما را به قیمت 20000 دلار خریداری کرد. از آن پس این هواپیما به یکی از شعب رستوران های زنجیره ای مک دونالد و یکی از ده شعبه برتر این رستوران تبدیل شد.

5- رستوران ایر لکربک (Air Lekkerbek Bar & Restaurant) در آنتیل هلند

هواپیمای استفاده شده: NAMC YS-11

این هواپیما روزگاری به شرکت هواپیمایی وین ایر (WinAir) تعلق داشت و به عنوان هواپیمای مسافربری با ظرفیت 43 نفر فعالیت می کرد. اما امروزه این هواپیمای قدیمی به رستوران ایر لکربک تبدیل شده و در بخش هلندی جزیره سنت مارتین قرار گرفته است. داخل این رستوران هواپیمایی با دکوراسیون چوبی به سبک هلندی تزئین شده است. در رستوران ایر لکربک می توانید انواع غذاهای تهیه شده از گوشت، غذاهای دریایی و ساندویچ را میل کنید.

منبع: atlasobscura.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1706

به "این 5 هواپیما به رستوران تبدیل شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 هواپیما به رستوران تبدیل شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید