بارسلونا - رئال مادرید؛ دوئل برای آبروداری در ال کلاسیکوی اول

به گزارش دنیای راه راه، تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در حالی اولین ال کلاسیکوی فصل را برگزار می کنند که هر دو مترصد جبران شکست های اخیرشان در لیگ هستند.

بارسلونا - رئال مادرید؛ دوئل برای آبروداری در ال کلاسیکوی اول

به گزارش خبرنگاران، از شانس طرفداران فوتبال به خصوص دوستداران لالیگا، امسال آنها مجبور نبودند که برای تماشای هیجان انگیزترین بازی فوتبال اسپانیا مدت زیادی انتظار بکشند چرا که بعد از گذشت تنها شش هفته از شروع فصل ال کلاسیکوی اول از راه رسید، دیداری که امروز (شنبه) از ساعت 17:30 به وقت تهران برگزار می گردد. سرمربیان رئال مادرید و بارسلونا اما شاید ترجیح می دادند که این دوئل سنتی در زمان دیگری برگزار می شد، نه زمانی که به خاطر قبول باخت بازی های قبلی شان در لالیگا محکوم به کسب پیروزی هستند.

بارسلونا در هفته ششم در دیداری خارج از خانه مغلوب ختافه شد در حالی که رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی متحمل شکستی غیرمنتظره تر شد و با نتیجه یک بر صفر به کادیس تازه صعود کرده باخت آن هم در سانتیاگو برنابئو.

با تمام این ها جایگاه تیم ها در جدول لیگ در این مقطع از فصل هرگز ملاک مناسبی برای توصیف و ارزیابی آنها نبوده است به خصوص در مورد بارسلونا که به دلیل دیرتر شروع کردن فصل تعداد بازی های کمتری نسبت به سایر تیم ها انجام داده است. بارسلونا تنها 4 بازی انجام داده است و در این 4 بازی دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته تا با 7 امتیاز در رده نهم جدول قرار بگیرد. در مورد رئال مادرید هم این آمار شامل 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست در 5 بازی می گردد که این تیم را با 10 امتیاز در رده سوم جدول و فاصله تنها یک امتیازی صدر جدول قرار می دهد.

شروعی پرحاشیه

بارسلونای رونالد کومان فصل را امیدوار کننده شروع کرد. این تیم در دو بازی نخستش دو برد متوالی مقابل تیم های ویارئال و سلتاویگو کسب و در آنها کلین شیت کرد. کاتالان ها قبل از وقفه بازی های ملی در اوایل ماه اکتبر مقابل سویا به تساوی یک - یک رضایت دادند و هفته پیش هم که به ختافه باختند. با این حال خیال طرفداران بارسا از بابت ادامه پیدا کردن فرایند بازی های بدون این تیم با پیروزی 5 بر یک خانگی مقابل فرنس واروش مجارستان در لیگ قهرمانان آسوده شد. در این بازی همه چیز به وفق مراد تیم کومان پیش رفت جز ادامه پیدا کردن حواشی مربوط به اختلاف آنتوان گریزمان و کومان. از آن روزی که مهاجم فرانسوی سابق اتلتیکومادرید به طعنه گفت که دیدیه دشان در تیم ملی فرانسه شیوه مناسب بازی دریافت از او را می داند، تمرکز رسانه ها به روابط میان این گریزمان و کومان معطوف شد و به نظر می رسد که سرمربی هلندی قصد دارد به همه ثابت کند که رئیس چه کسی است. در شبی که لیونل مسی، آنسو فاتی، فیلیپه کوتینیو، پدری و عثمان دمبله همگی نام شان در فهرست گلزنان ثبت کردند، گریزمان جایی در ترکیب نداشت و نبودش هم خللی در بازی بارسلونا به وجود نیاورد.

حواشی پیرامون تیم فوتبال بارسلونا اما فقط به این یک موضوع محدود نمی گردد. از ابتدای فصل بیش از هر زمان دیگری نگاه ها به عملکرد لیونل مسی دوخته شده است و دلیل آن هم ماجرای درخواست رسمی اش برای جدایی از کاتالان ها بوده است. اگرچه مسی در 4 بازی اش در لالیگا تنها یک گل زده است اما دو گل و سه پاس گلی که او در تمام بازی های بارسلونا در این فصل داده نشان از آن دارد که او همچنان سهم بسزایی در عملکرد بارسلونا دارد و ماجراهایی که در طول تابستان برای او رخ داد از انگیزه اش کم نکرده است.

از شواهد و قراین اینگونه برمی آید که مسی تحت تأثیر نظم و فلسفه کاری کومان در تمرینات قرار گرفته است و با اینکه در ابتدا مرد هلندی خیلی با او به نرمی برخورد نکرد، اکنون همه چیز بر وفق مراد است. حالا باید دید که چگونه سرمربی جدیدی که جانشین کیکه ستین شده است قصد دارد تیمش را مقابل رئال مادریدی که در دو بازی قبلی اش نتایج ضعیفی گرفته است، به میدان بفرستد.

تقویم بارسلونا پر از بازی های سنگینی است با سرعت زیاد یکی پس از دیگری از راه می رسند و اینکه این تیم تنها سه روز پس از ال کلاسیکو باید به ایتالیا برود و مقابل قهرمان این کشور یوونتوس در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا بازی کند خود گویا سنگینی کار کومان و شاگردانش هست.

بحران در کمین کهکشانی ها

آخرین مصاف رئال مادرید و بارسلونا که در نوکمپ برگزار گشت با تساوی بدون گل پایان یافت اما در مصافی که دو تیم بعد از آن در ماه سپتامبر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو داشتند، این رئال مادرید بود که با نتیجه 2 بر صفر به فزونی رسید. بدون شک بازی امشب دو تیم مشخص کننده قهرمان نیست اما از بابت واکنش که آنها باید به نتایج بازی های اخیرشان در لیگ گرفته اند حائز اهمیت است. رئال مادریدی که در تمام طول فصل گذشته تنها سه مرتبه متحمل شکست شد، این بار در همان ابتدای کار در خانه باخته است. بسکمک افت محسوس تیم زیدان نسبت به فصل گذشته را به عدم خرید بازیکنان جدید برای پست های مورد نیاز ربط می دهند که البته با توجه به محدود بودن منابع مالی این باشگاه به خاطر شیوع کرونا و بازسازی ورزشگاهش قابل درک است. از این رو فشار زیادی روی بازیکنانی مانند کریم بنزما و سرخیو راموس است که تیم را در این مقطع سخت رهبری کنند. بسیار از طرفداران رئال مادرید امیدوار بودند که ادن ازار برخلاف فصل گذشته که به دلیل مصدومیت های گاه و بیگاه نتوانست نقش پررنگی ایفا کند، امسال دیگر بتواند جای خالی رونالدو را پر کند اما اوضاع فعلی او همچنان چنگی به دل نمی زند.

بازی خانگی مقابل شاختار دونتسک اوکراین در هفته نخست لیگ قهرمانان فرصت خوبی بود که مردان زین الدین زیدان باخت هفته گذشته شان به کادیس در لالیگا را جبران کنند اما آن باخت جبران که نشد هیچ بلکه فشار روانی روی تیم بیشتر هم شد چرا که پرافتخارترین تیم اروپا با نتیجه 3 بر 2 باخت. این دومین باخت خانگی متوالی رئال مادرید بود، اتفاقی که پیش از این هرگز در دوران مربیگری زیدان در این تیم رخ نداده بود. شکست در ال کلاسیکو برای رئال مادرید می تواند به منزله شروع یک بحران زودهنگام باشد به ویژه که این تیم سه روز پس از آن باید به آلمان سفر کند تا مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ به میدان برود. مونشن گلادباخ با امتیاز دریافت از اینتر در ایتالیا نشان داد که میزبان چندان سخاوتمندی برای رئال مادرید نخواهد بود.

شرایط دو تیم

بارسلونا برای ال کلاسیکو نمی تواند روی کمک دروازه بان آلمانی اش مارک آندره تراشتگن حساب کند. او هنوز هم از ناحیه زانو مصدوم است و این یعنی که نتو باید از دروازه کاتالان ها محافظت کند. در همین حال انتظار می رود که ساموئل اومتیتی هم به دلیل مصدومیت زانو به این بازی نرسد اما جوردی آلبا دفاع چپ تیم می تواند به ترکیب برگردد چرا که او از روز پنجشنبه در کنار هم تیمی هایش تمرین کرده است. البته اینکه آیا کومان ریسک خواهد کرد و او را از ابتدا به میدان می فرستد یا نه مشخص نیست. از این رو می توان انتظار داشت که بار دیگر سرجینو دِست دوباره سمت چپ خط دفاعی کاتالان ها را پوشش دهد.

در خط میانی انتظار بازگشت سرخیو بوسکتس وجود دارد. او در بازی قبلی مقابل فرنس واروش روی نیمکت نشست. ترینکائو اما ممکن است که دوباره جای گریزمان را در سمت چپ خط میانی بگیرد. او در لیگ قهرمانان نمایش درخشانی داشت و اینکه در دقیقه 63 آن بازی تعویض شد می تواند نشانه ای از آن باشد که کومان نقشه دارد در ال کلاسیکو هم او را به میدان بفرستد.

و اما در مورد رئال مادرید... در این تیم ازار، دنی کارواخال و مارتین اودگارد به دلیل مصدومیت قطعاً غایب هستند در حالی که رسیدن ماریانو دیاس و آلوارو اودریوسولا هم به این بازی غیرمحتمل است. سرخیو راموس کاپیتان تیم که اخیراً از ناحیه زانو آسیب دیده است، روز پنجشنبه به صورت انفرادی تمرین کرد. او به سبب همین مصدومیت بازی مقابل شاختار را از دست داد اما انتظار می رود که شنبه دوباره به ترکیب اصلی برگردد.

وینیسیوس جونیور، تونی کروس و بنزما همگی نفرات احتمالی ترکیب اصلی رئال مادرید هستند و در همین حال انتظار می رود که ناچو سمت راست خط دفاعی را پر کند و فرلان مندی هم سوی دیگر خط دفاعی را پوشش دهد. زیدان گزینه های زیادی برای تغییر در تیمش ندارد و به همین دلیل انتظار می رود که در خط میانی هم لوکا مودریچ و کاسمیرو دوباره در ترکیب اصلی به میدان بفرایند.

آمار بازی های رودررو

بازی امشب یکصدوهشتادودومین رویارویی بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا است که در این بازی ها رئال مادرید 73 بار برده و بارسلونا 72 بار.همچنین 36 بار هم تساوی حاصل جدال دو تیم بوده است. در مجموع این دو تیم 245 بار با هم روبه رو شده اند که به شیوه ای جالب هر دوی آنها 96 بار پیروز شده اند. رئال مادرید از ماه آوریل سال 2016 نتوانسته است بارسلونا را در نوکمپ شکست دهد. در همین حال آخرین برد خانگی بارسلونا مقابل رئال مادرید در لالیگا هم به ماه اکتبر سال 2018 برمی گردد یعنی دقیقا دو سال پیش.

ترکیب احتمالی

بارسلونا: نتو، سرخی روبرتو، پیکه، لنگله، دست، دیونگ، بوسکتس، فاتی، کوتینیو، ترینکائو و مسی

کورتوا: کورتوا، ناچو، واران، راموس، مندی، کروس، کاسمیرو، مودریچ، وینیسیوس، بنزما و آسنسیو

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1005

به "بارسلونا - رئال مادرید؛ دوئل برای آبروداری در ال کلاسیکوی اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا - رئال مادرید؛ دوئل برای آبروداری در ال کلاسیکوی اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید