کوشش آمریکا برای ایجاد جبهه ضدایرانی در دیدار با اعضای شورای همکاری

به گزارش دنیای راه راه، بعد از برگزار شدن نشست مشترک وزرای خارجه آمریکا، شورای همکاری خلیج فارس، اردن و عراق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای بر ضرورت مقابله با رفتار بی ثبات کننده ایران تاکید نموده است.

کوشش آمریکا برای ایجاد جبهه ضدایرانی در دیدار با اعضای شورای همکاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای خارجه آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به علاوه عراق و اردن شب گذشته (سه شنبه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار نموده اند. ایران، یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از حاضرین در این نشست به خاطر همکاری با آمریکا تشکر و بر اهمیت هماهنگی و همکاری به منظور مقابله با چالش ها تأکید نموده است.

نشست شورای همکاری خلیج فارس، عراق و اردن با آمریکا

پامپئو با وزرای خارجه عربی درباره ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس و ائتلاف استراتژیک خاورمیانه که رسانه ها به آن عنوان ناتوی عربی داده اند، رایزنی نموده است.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره نشست مشترک آمریکا و این هفت کشور آمده است: وزیر خارجه (آمریکا) و وزرای خارجه (کشورهای عربی) درباره چالش های رو به گسترش روسیه و چین برای امنیت و ثبات منطقه صحبت کردند.

طبق روایت وزارت خارجه آمریکا، شرکت کنندگان در نشست نیویورک موافقت خودشان را درباره لزوم ایجاد صلح و ثبات در سوریه و یمن و اطمینان یافتن از یک عراق امن و مرفه ابراز داشتند.

آنطور که واشنگتن درباره این نشست روایت نموده، رایزنی های ضد ایرانی مایک پامپئو بخش دیگری از محور گفت و گوهای وزیر خارجه آمریکا بوده است.

وزارت خارجه آمریکا در این باره نوشته است: شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده بر ضرورت مقابله با رفتار بی ثبات کننده ایران در منطقه تاکید کردند.

نشست مشترک آمریکا با اعضای شورای همکاری خلیج فارس در شرایطی انجام شده که ساعاتی قبل از این نشست، امیر قطر شامگاه سه شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به ناتوانی شورای همکاری خلیج فارس و اختلافات شدید اعضای آن اذعان نموده بود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت: برای حل بحران قطر باید گفت وگوی بدون قید و شرط صورت بگیرد و محاصره ظالمانه لغو گردد. شورای همکاری خلیج [فارس] (بعد از قطر) دومین قربانی محاصره غیر قانونی و ظالمانه (چهار کشور عربی مصر، عربستان، بحرین و امارات) است. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 108

به "کوشش آمریکا برای ایجاد جبهه ضدایرانی در دیدار با اعضای شورای همکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای ایجاد جبهه ضدایرانی در دیدار با اعضای شورای همکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید