تور ارزان ارمنستان: جشنواره آب وارداوار؛ فستیوال ملی و مذهبی ارمنستان

به گزارش دنیای راه راه، جشنواره آب وارداوار با قدمتی از دوران باستان، یکی از جشن های ملی و مذهبی کشور امنستان به شمار می رود که شامل بخش های چون آب بازی، آوازه خوانی و پایکوبی است.

تور ارزان ارمنستان: جشنواره آب وارداوار؛ فستیوال ملی و مذهبی ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

جشن وارداوار یا وارتاوار، یکی از رسوم ملی و مذهبی مردم ارمنستان است که شامل بخش های مختلفی چون پایکوبی و پایکوبی، اجرای موسیقی، مسابقه و البته آب بازی می شود . اقشار مختلف جامعه از هر نسلی در این جشن شرکت می نمایند و کمتر کسی از خیس شدن در خیابان های ایروان در امان است.

یک تعطیلات آبی، دقیقا همان چیزی است که مردم ارمنستان در گرمای طاقت فرسای ماه ژوئیه به آن نیاز دارند؛ بنابراین اگر فرصت سفر به ارمنستان در این زمان را داشتید، از شیطنت و آب بازی دیگران آزرده خاطر نشوید و شما نیز با یک سطل یا لیوان آب، به جشن وارداوار ملحق شوید.

هرآنچه باید از جشنواره آب وارداوار ارمنستان بدانید:

  • تاریخچه جشن وارداوار
  • تاریخ و مکان برگزاری جشنواره آب وارداوار
  • مراسم وارداوار چگونه برگزار می شود؟
  • تصاویر جشنواره آب ارمنستان

تاریخچه جشن وارداوار

قدمت جشن وارداوار به ماقبل مسیحیت و زمان پرستش بت ها باز می شود. این جشن بزرگ با آستقیک، الهه آب، زیبایی، باروری و عشق در ارتباط بوده است. بعلاوه گل سرخ که نماد الهه آستقیک است، در زبان ارمنی وَرد نامیده می شود که ردپای آن را می توان در نام این جشن جست.

پس از روی کار آمدن مسیحیت، جشن وارداوار به نمادی از تجلی مسیح مبدل شد و اکنون سنت قدیمی ریختن آب بر یکدیگر، نشانی از تطهیر و شفابخشی را تداعی می نماید.

تاریخ و مکان برگزاری جشنواره آب وارداوار

جشنواره آب وارداوار معمولا در روز چهاردهم ژوئیه، پس از عید پاک برگزار می شود؛ زمانی که کشور ارمنستان گرم ترین روزهای سال را سپری می نماید.

سال گذشته جشنواره وارداوار در 19 ژوئیه برگزار گردید و سراسر شهرها و روستاهای ارمنستان را غرق در سرگرمی و شادی کرد؛ گرچه قطب اصلی این جشنواره، شهر ایروان، مرکز ارمنستان است؛ جایی که صدها هزار نفر در مرکز سرگرمیات دریاچه سوان گرد هم می آیند و حتی خودروهای آبیاری فضای سبز و اتومبیل های اطفای حریق نیز به این مراسم ملحق می شوند.

مقرر شده است که جشنواره وارداوار 2021، در روز یازدهم ژوئیه (20 تیرماه) برگزار شود. اگر در این روز با تور ارمنستان به این کشور سفر کردید، شرکت در فستیوال آب را از دست ندهید.

جشن وارداوار چگونه برگزار می شود؟

ماهیت برگزاری مراسم وارداوار در تمام منطقه ها ارمنستان یکسان است. مردم این کشور در تمام سنین و اقشار قادر به آب بازی و سرگرمی در این روز هستند و بچه ها، مالکان حقیقی این روز محسوب می شوند. هیچ بعید نیست که هنگام عبور از پیاده رو یا بازدید از بناهای تاریخی، سطلی از آب بر سر عابران ریخته شود.

صبح این روز، مراسم تجلی مسیح در کلیساهای مختلف برگزار می شود. بعلاوه برگزاری برنامه های تقدیس آب و برکت بخشی به میوه ها، به ویژه سیب که از نمادهای این روز است، از دیگر بخش های این روز به شمار میرود.

آزادسازی کبوترها و نیایش برای پیشگیری از وقوع سیل در دنیا، از دیگر برنامه های جشن آب وارداوار است. علاوه بر این، پایکوبی های آیینی، بازی های سنتی، نمایش های بومی و آوازهای محلی از بخش های جدانشدنی جشن ملی ارمنستان محسوب می شوند که آن را به میراث فرهنگی غنی این کشور بدل می نمایند.

تصاویر جشنواره آب ارمنستان

اگر تا به امروز در جشن آب ارمنستان شرکت نموده اید یا از نزدیک شاهد برگزاری این مراسم بوده اید، نظر و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول

جشن وارداوار چیست؟

جشن وارداوار یا وارتاوار، یکی از رسوم ملی و مذهبی مردم ارمنستان است که شامل بخش های مختلفی چون پایکوبی و پایکوبی، اجرای موسیقی، مسابقه و البته آب بازی می شود .

جشنواره آب وارداوار چه زمانی برگزار می شود؟

جشنواره آب وارداوار معمولا در روز چهاردهم ژوئیه، پس از عید پاک برگزار می شود

جشن وارداوار شامل شامل چه برنامه هایی است؟

آب بازی، مراسم تجلی مسیح در کلیساها، آزادسازی کبوترها و نیایش برای پیشگیری از وقوع سیل در دنیا

جشنواره آب وارداوار نماد چیست؟

پس از روی کار آمدن مسیحیت، جشن وارداوار به نمادی از تجلی مسیح مبدل شد و اکنون سنت قدیمی ریختن آب بر یکدیگر، نشانی از تطهیر و شفابخشی را تداعی می نماید.

منبع: کجارو / rferl.org / timebulletin.com / onewaytour.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1675

به "تور ارزان ارمنستان: جشنواره آب وارداوار؛ فستیوال ملی و مذهبی ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: جشنواره آب وارداوار؛ فستیوال ملی و مذهبی ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید