حسگر پوشیدنی که تعریق افراد را تحلیل می نماید

به گزارش دنیای راه راه، محققان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا یک حسگر پوشیدنی ساخته اند که قادر است تعریق افراد را تجزیه و تحلیل کند.

حسگر پوشیدنی که تعریق افراد را تحلیل می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشمندان ایالات متحده نوعی سنسور پوستی پوشیدنی ایجاد نموده اند که می تواند آنچه در عرق پوشیدگان است شناسایی کند.

محققان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا این حسگر را ساخته اند و بنابر اخبار منتشر شده این ابزار قادر است تعریق افراد را تجزیه و تحلیل کند.

این گجت پوشیدنی به صورت بلادرنگ، میزان الکترولیت ها و متابولیت های موجود در عرق بدن را اندازه گیری می نماید.

حسگر توسعه داده شده توسط محققان دانشگاه برکلی سلامتی افراد با جزئیات آنالیز می نماید، این ابزار می تواند درباره خستگی یا کم آبی بدن نیز اطلاعاتی را در اختیار فرد قرار دهد.

سنسورهای به کار رفته در حسگر پوشیدنی با ردیابی سرعت عرق در میکرو فلوریدیک، می توانند میزان تعریق فرد را گزارش دهند.

نتایج این مطالعه در نشریه Science Advances منتشر شده بیانگر آن است که این حسگر از لوله های میکروسکوپی تشکیل شده که عرق را جذب می نمایند.

مالیکا، فارغ التحصیل علوم و مهندسی مواد در UC Berkeley، محقق ارشد دانشگاه برکلی و سرپرست تیم تحقیقاتی این گجت می گوید: ما از سنسورها برای مقایسه سطح گلوکز عرق و سطح قند خون در بیماران سالم و دیابتی استفاده کردیم، اما دریافتیم که اندازه گیری یک قند عرق تنها نمی تواند سطح گلوکز خون فرد را نشان دهد، بنابراین برای شناسایی همبستگی بالقوه احتیاج به تحقیقات بیشتری است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 128

به "حسگر پوشیدنی که تعریق افراد را تحلیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر پوشیدنی که تعریق افراد را تحلیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید