خبرنگاران پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان 67.5 درصد کاهش یافت

به گزارش دنیای راه راه، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: شمار پروازهای داخلی این فرودگاه از 28 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال در پی شیوع بیماری کرونا 67.5 درصد کمتر شده است.

خبرنگاران پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان 67.5 درصد کاهش یافت

حسن امجدی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت:از 28 اسفند تا چهارم فروردین سال گذشته 297 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه اصفهان انجام شد اما اکنون کلیه پروازهای خارجی این فرودگاه لغو شده و پروازهای داخلی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 67.5 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 259 پرواز داخلی در فرودگاه اصفهان انجام شد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و کاهش سفرهای نوروزی، پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه اصفهان از 28 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سالجاری به 96 پرواز رسید.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان، تعطیلی فرودگاه های کشور را در حیطه اختیارات شورای امنیت ملی دانست و اضافه نمود: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برای بیشتر پروازهای عبوری از فضای کشور نقش فرودگاه احتیاطی فرود اضطراری را دارد و به همین دلیل باید به صورت 24 ساعته در 365 روز سال عملیاتی باشد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمهیدات مختلفی در این فرودگاه اندیشیده شده است و فضاهای فرودگاه و تجهیزات جابه جایی مسافر ضد عفونی و مسافران نیز هنگام ورود و خروج تب سنجی می شوند.

امجدی از ضدعفونی مستمر ناوگان حمل و نقل عمومی فرودگاه اطلاع داد و تاکید نمود: ناوگان تاکسیرانی فرودگاه، اتوبوس شرکت واحد ویژه فرودگاه و سرویس های ایاب و ذهاب پرسنل به صورت مداوم ضدعفونی می شوند.

وی توضیح داد: هر چند که شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه اصفهان با توجه به شیوع این ویروس اقدام به لغو بعضی از پروازهای خود نموده اند اما با این حال کلیه پروازهای ورودی و خروجی در حال اجرا این فرودگاه به همراه ماشین آلات مستقر در رمپ پروازی به صورت مستمر، قبل و بعد از هر پرواز ضدعفونی و استریل می شوند.

امجدی با بیان اینکه کوشش برای کنترل شیوع این مهمان ناخوانده در محیط فرودگاه و انتقال آن به وسیله پروازها با ضدعفونی شبانه روزی تجهیزات ادامه دارد اظهار داشت: توزیع وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده به کلیه پرسنل به ویژه کارکنان واحدهایی که در تماس مستقیم با مسافران قرار دارند، نصب مخازن پمپی حاوی محلول ضدعفونی کننده دست در بیشتر قسمت ها و در دید مسافران، سرویس مستمر فیلترهای هواسازهای ترمینال های پرواز، نصب بیلبورد، تابلوهای تبلیغاتی، بنر و پوسترهای اطلاع رسانی در نقاط مختلف فرودگاه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اجرا شده است.

وی با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری به منظور کاهش و به صفر رساندن شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: پس از برگشت شرایط به حالت عادی، این فرودگاه آماده پذیرش مسافران به بهترین نحو ممکن خواهد بود.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در حالت عادی به شهرهای نجف و بغداد عراق، کویت، دُبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه ، تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.

همچنین علاوه بر شرکت های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 صندلی پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 604

به "خبرنگاران پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان 67.5 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان 67.5 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید