خسارت سرمازدگی به کشاورزان تبریزی اعلام شد

به گزارش دنیای راه راه، مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: سرمازدگی های اخیر در شهرستان تبریز حدود 20 تا30 درصد از باغ ها و مزارع(شامل 10 هکتار) خسارت وارد کرد که گزارش اولیه آن نیز اعلام شد.

خسارت سرمازدگی به کشاورزان تبریزی اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل ایسنا، فرامرز افشانی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: کشت محصولات کم آب بر، توسعه کشت های گلخانه ای و افزایش سطح کشت های عمودی منجر به توسعه محصولات گلخانه ای می گردد که جهاد کشاورزی تبریز اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های اساسی ما در سال جهش فراوری، کشت محصولات گلخانه ای است، سال 98نیز با مکان یابی حدود 1000 هکتار در راستای آبیاری تحت فشار اقدامات قابل توجهی انجام دادیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز تاکید نمود: کارگروهی برای ارائه طرحی در خصوص حفظ اراضی سبزی کاری تبریز و به ثبت رساندن آن تشکیل شده و در خصوص ثبت ملی اراضی صیفی و سبزی اقدامات اساسی اجرا شده که امید است بتوانیم در برای حفظ آثار ملی گام برداشته و در بحث بوم گردی و کشاورزی پیشگام باشیم.

افشانی اضافه کرد: تشکیل تعاونی سبزی کاران در مراحل پایانی قرار داشته و عضوگیری آن نیز به اتمام رسیده است؛ امیدواریم مجوز آن نیز صادر گردد تا اهدافی که در زمینه تثبیت اراضی سبزی شهرستان تبریز مدنظر است، اجرایی گردد.

وی اعلام کرد: شهرستان تبریز با کشت 2 هزار و 600 هکتار کلزا رتبه اول استانی را داراست و امیدوارم سال جاری بیش از پنج تا شش هزار تن کلزا فراوری نموده و به کارخانه روغن کشی تحویل دهیم.

افشانی اضافه کرد: با وجود بیماری کرونا جهاد کشاورزی تبریز تعطیل نشد و در سر مزارع حضور یافته و اطلاعیه های لازم را منتشر کردیم، به دلیل محدودیت ها و برگزار نشدن کلاس ها، همکاران ما در روستاها حضور یافته و با ارتباط گیری با کشاورزان، با بلندگو زمان سمپاشی، کوددهی و کشت را اعلام کردند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: علاوه بر این همکاران ما در کانال ها و شبکه های مجازی به فعالیت خود ادامه دادند و توصیه های کارشناسی را به گوش کشاورزان رساندند.

وی اظهار کرد: توصیه می کنیم که کشاورزان حتما زمین ها و محصولات خود را بیمه نمایند، هر چند در نظرشان نارسایی هایی در بحث بیمه وجود دارد اما در شرایط سرمازدگی و... تا زمانی که بیمه نباشند خسارتی به آن ها تعلق نمی گیرد.

افشانی گفت: در این راستا هیچ محدودیتی برای مشاغل خانگی در زمینه محصولات کشاورزی وجود ندارد و هر کسی متقاضی ایجاد کارگاه باشد، می تواند مجوزهای لازم را دریافت نمایند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: شهرستان تبریز در زمینه کارگاه های صنایع نیز رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید نمود: حفظ امور اراضی شهرستان تبریز بسیار حساس بوده و بعضی دلالان به سراغ تخریب اراضی رفته اند که با یاری دادستان تبریز و امور اراضی استان شناسایی هایی اجرا شده و حدود 100 مورد از اراضی توسط اجرای تبصره 2 ماده 10 احیا شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 689

به "خسارت سرمازدگی به کشاورزان تبریزی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت سرمازدگی به کشاورزان تبریزی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید