خیلی ها آرزوی راه رفتن روی این پل ها را دارند!

به گزارش دنیای راه راه، پل های زیبا

پل را برای اتصال بین دو نقطه می سازنند تا به راحتی بتوان برای رد شدن از جاههایی مثل دریا، رودخانه و کوه ها از روی پل عبور کرد. برخی از پل ها آنقدر معماری زیبایی دارند که مثل یک جاذبه گردشگری محلی برای بازدید گردشگران می شوند، علاوه بر پل های مدرن هنوز هم از زمان های قدیم پل های زیبایی به جا مانده که با تماشا آن ها محو زیبایی شان می شویم با خبرنگاران همراه باشید تا برخی از این پل های زیبای دنیا را به شما معرفی کنیم.

خیلی ها آرزوی راه رفتن روی این پل ها را دارند!

پل هلیکس؛ سنگاپور

پلی که بر روی رودخانه سنگاپور قرار گرفته به علت شکل طراحی آن که شبیه ساختار دی ان ای است منحصربفرد می باشد این پل که در سال 2010 افتتاح شد بیشتر از فولاد تشکیل شده و در شب روی آن با چراغ های ال ای دی روشن می گردد که خاص بودن آن را تکمیل می نماید.

پل چپل؛ سوئیس

پل چپل در سال 1333 در شهر لوسرن بر روی رودخانه ریوس ساخته شد. این پل قدیمی ترین پل چوبی سرپوشیده اروپا است، داخل پل با نقاشی های قرن 17 که طراحی وقایع تاریخی این شهر بود تزئین شده است اما بیشتر آن ها در آتش سوزی 20 سال پیش نابود شد، حدود 2/3 پل و 85 نقاشی از 110 تا از بین رفتند که تاریخ برخی از آن ها به سال 1611 برمی گشت، فقط 25 عدد از آن نقاشی ها نجات پیدا کردند و پل یک سال بعد دوباره ساخته شد.

پل رولینگ؛ انگلیس

پل منحصر بفرد رولینگ در پدینگتون لندن قرار گرفته است، چیزی که این پل را خاص و ویژه نموده است این است که هر آدینه شکل هشت ضلعی آن باز می گردد و به شکل پل در می آید و در روزهای دیگر هفته به صورت بسته باقی می ماند، این پل که از نظر طراحی بسیار جالب است در سال 2004 افتتاح شد و طراحی آن را توماس هترویک بر عهده داشت کسی که مشعل المپیک و پارا المپی 2008 لندن ر طراحی نموده بود.

پل هوایی لنکاوی؛ مالزی

برای رسیدن به این پل هوایی می توان از تله کابین استفاده کرد. ارتفاع این پل 700 متر بالاتر از سطح دریا و طول و عرض آن به ترتیب 700 و 1.8 متر است. وقتی با تله کابین از کوه ها بالا می روید پل فرصت این را به گردشگران می دهد که یکی از زیباترین منظره ها کوه های مالزی و جنگل های بارانی را ببینند.

پل استاری موست؛ بوسنی

پل استاری موست در سال 1566 ساخته شد و در جنگ 1993 بوسنی ویران شد، بیش از 16 میلیون دلار برای ساخت دوباره این پل و سختمان های اطرافش خرج شد تا اینکه بالاخره در سال 2004 تعمیر و به روی عموم باز گشت. برای مردم محلی پریدن از روی پل به داخل رودخانه تبدیل به سنت شده است، بعلاوه این پل در میراث جهانی ثبت شده است.

پل ریالتو؛ ایتالیا

ریالتو از دیگر پل های قدیمی است که در قرن 15 ساخته شد و از روی کانال گراند ونیز رد می گردد، این پل در واقع در سال 1881 ساخته شده بود و فقط برای رد شدن از یک طرف به طرف دیگر کانال استفاده می شد تا اینکه در سال 1551 تصمیم گرفته شد که این پل را بزرگ تر نمایند، برای طراحی دوباره پل قرار بود از برترین معماران تاریخ مثل میکا آنژ و آندرا استفاده گردد اما در نهایت آنتونیو دی پونته آن را دوباره طراحی کرد. خیلی از معماران نسبت به کار این معمار شک و تردید داشتند و پیش بینی نموده بودند که پروژه پل به شکست می خورد اما این معمار تا به امروز منتقدان را به مبارزه طلبیده است. معماری پینجره های کلاسیک پل به جذابیت آن افروده است و تا قرن 19 این پل تنها پلی بود که بر روی کانال گرند بود و تنها راه ارتباطی بین دو سمت ونیس بود تا اینکه پل های جدیدتری بر روی این کانال سخته شد.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1693

به "خیلی ها آرزوی راه رفتن روی این پل ها را دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیلی ها آرزوی راه رفتن روی این پل ها را دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید