دستور تهیه خوشمزه ترین سیب زمینی جهان

به گزارش دنیای راه راه، مانتی یک نوع غذای ترکی است که به صورت های مختلف تهیه می گردد. مانتی ها شبیه پیراشکی هستند که در بیشتر کشورهای خاورمیانه به روش های مختلف درست می شوند.

دستور تهیه خوشمزه ترین سیب زمینی جهان

مانتی سیب زمینی یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه است که می توانید به عنوان غذای اصلی نیز آن را سرو کنید. این غذا همان طور که تعیین است با سیب زمینی و گوشت چرخ نموده تهیه می گردد و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و مطمئن باشید همه اعضای خانواده به خصوص بچه ها عاشق این غذا می شوند. مانتی سیب زمینی ایده بسیار خوب و خوشمزه ای است. با خبرنگاران همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مانتی سیب زمینی

  • سیب زمینی 2 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • گوشت چرخ نموده 200 گرم
  • شوید خردشده 1 کاسه
  • گوجه فرنگی 1 عدد
  • فلفل دلمه 1 عدد
  • پنیر پیتزا به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه مانتی سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و داخل یک قابلمه با کمی نمک و آب بریزید و بگذارید تا به مدت 1 ساعت خوب بپزند و نرم شوند. سپس آب سرد روی آن بگیرید و پوست سیب زمینی را جدا کنید و داخل کاسه با یاری گوشتکوب یا پوره کن له نمایید تا خوب یکدست گردد. در ادامه شوید خردشده را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

مرحله دوم

پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه روغن تفت دهید تا کمی سبک و طلایی گردد. در ادامه فلفل دلمه خردشده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم گردد. آخر سر گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت خوب سرخ و بوی ادویه ها بلند گردد. در نهایت باید گوجه خردشده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوجه ها نرم و آب آن کشیده گردد. مایه گوشتی را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

در ادامه ظرفی را که می توان در فر قرار داد انتخاب و چرب کنید. از مواد سیب زمینی بردارید و در دست خوب گرد کنید. بهتر است دست های خود را کمی چرب کنید تا راحت تر بتوانید توپک سیب زمینی را آماده نمایید. سپس با یاری یک لیوان یا استکان روی سیب زمینی فشار دهید تا یک حفره ایجاد گردد و کمی با دست به آن حالت دهید.

مرحله چهارم

کمی از پنیر پیتزا داخل حفره بریزید و بعد از مایه گوشتی بردارید و داخل حفره را پر کنید. در پایان کمی پنیر بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت 10 دقیقه با دمای 200 درجه قرار دهید تا پنیر ذوب گردد. می توانید در آخر گریل را روشن کنید تا روی سطح پنیر طلایی گردد.

اگر به غذاهای سبک و مدرن علاقه دارید، پیتزا املت، یک غذای مقرون به صرفه و سریع را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه مانتی سیب زمینی

  • می توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید بهره ببرید.
  • شوید بهتر است تازه باشد ولی اگر در دسترس نبود می توانید از شوید خشک نیز استفاده نمایید.
  • داخل تابه دو طرفه نیز می توانید این غذا را تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای غذایی بیشتر، مطلب سریع ترین کله گنجشکی را درست کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1811

به "دستور تهیه خوشمزه ترین سیب زمینی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه خوشمزه ترین سیب زمینی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید