رونمایی از کتاب کودک در مهاجران، بزرگداشت بنیانگذار دنیای جغرافیا در تفرش

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران در اراک، به مناسبت روز بزرگداشت مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ، آیین رونمایی کتاب ماجراهای موشی 1و2 به نویسندگی کتایون آذرپی کارشناس مسئول هنری سابق کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان مرکزی که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شده در مرکز فرهنگی هنری شهر مهاجران روز دوشنبه برگزار گردید.

رونمایی از کتاب کودک در مهاجران، بزرگداشت بنیانگذار دنیای جغرافیا در تفرش

کتایون آذرپی نویسنده کتابهای ماجراهای موشی گفت: مراحل نگارش کتاب، شیوه ها و راه های پیدا کردن سوژه و فکر اولیه های مجذوب کننده برای داستان نویسی ، هر اتفاق ساده و پیش پا افتاده ای می تواند سوژه ما برای نوشتن باشد اما به شرط اینکه از کنار آنها به راحتی نگذریم و به آن اهمیت بدهیم و هر چه قدر سوژه های شما به دنیای خودتان نزدیک تر باشد داستان منحصر به فردتری خواهید داشت.

وی ضمن اشاره به ویژگی های داستان ها و کتابهای مناسب گروه سنی کودک در مورد اهمیت داشتن نگاه متفاوت و دید بکر و نو نسبت به پدیده های اطراف، تاثیر گذاری مطالعه در سطح پرورش توان نوشتاری نویسندگان نیز توضیحاتی ارائه کرد.

شروع به کار نخستین جشنواره تئاتر خیابانی محلات

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی محلات روز چهارشنبه با گلباران مزار پاک شهدا و اجرای نمایش ماه بانو در گلزار شهدای این شهرستان شروع به کار کرد.

نشست تخصصی دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی برگزار گردید

اولین نشست انجمن هنرهای تجسمی با موضوع ورود هنرمند به بازار هنر روز سه شنبه با حضور دکتر فواد نجم الدین برگزار گردید و هنرمندان کلیه رشته های هنری در این نشست حضور داشتند.

این نشست از مجموعه برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

حضور 50 هنرمند در بخش طراحی و نقاشی دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی

دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی با رویکرد پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی سه شنبه در شهرستان شازند با حضور 50 هنرمند برگزار و در سرانجام آثار فراوری شده مورد ارزیابی نهاده شد.

نمایشنگاه خوشنویسی دلبری دلشدگان در دلیجان افتتاح شد

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان و انجمن خوشنویسان شهرستان دلیجان، نمایشگاه مجموعه آثار هنرمندان انجمن خوشنویسان شهرستان دلیجان عصر چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، هنرمندان و علاقه مندان از شهرهای دلیجان و محلات در موزه مردم شناسی دلیجان افتتاح شد.

در این نمایشگاه تعداد 60 اثر فاخر خوشنویسی شده از هنرمندان برجسته دلیجان و محلات جهت بازدید علاقه مندان به نمایش در آمده است.

ساعات بازدید این نمایشگاه همه روزه از ساعت 18 الی 20:30 و تا دوشنبه 26 تیرماه 1402 پذیرای بازدیدکنندگان است.

بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت غلامرضا سحاب بنیانگذار دنیای چغرافبا برگزار گردید

سومین سالگرد درگذشت غلامرضا سحاب، پژوهشگر و بنیانگذار دنیای جغرافیای سحاب در منزل او در تفرش برگزار گردید.

این مراسم با حضور جمعی از علاقه مندان و فرهنگ دوستداران و مسئولان شهرستان تفرش در منزل وی در تفرش گرامی داشته شد.

دراین برنامه امیر سحاب پسر آن مرحوم بر وصیت دانشمند بزرگ، بر افتتاح موزه بسیار با ارزش جغرافیایی در محل منزل وی تاکید نمود و یاد آور شد پایه های این بنا به وسیله آن مرحوم گذاشته شده و احتیاج به همت همه دست اندرکاران برای ادامه کار دارد.

غلامرضا سحاب، پژوهشگر و بنیانگزار دنیای جغرافیای سحاب متولد 1327 بود و آثار مهمی در حوزه جغرافیا و مطالعات جغرافیایی در کارنامه خود دارد.

غلامرضا سحاب پیشکسوت صنعت چاپ و نشر است و آثار مهمی در حوزه جغرافیا و مطالعات جغرافیایی در کارنامه دارد و فرزند عباس سحاب بنیان گذار مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب و کارتوگراف (نقشه نگار) است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1994

به "رونمایی از کتاب کودک در مهاجران، بزرگداشت بنیانگذار دنیای جغرافیا در تفرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب کودک در مهاجران، بزرگداشت بنیانگذار دنیای جغرافیا در تفرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید