زنجانی ها 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی هدیه کردند

به گزارش دنیای راه راه، امیرعلی نیک بخش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان، با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا و در راستای عمل به ضوابط مشخص شده از سوی ستاد ملی کرونا، کتابخانه های عمومی در سراسر کشور تعطیل شده است، گفت: با توجه به تعطیلی اضطراری کتابخانه های عمومی این استان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جریمه دیرکرد به کتاب های امانتی اعضا تعلق نخواهد گرفت.

زنجانی ها 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی هدیه کردند

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا، کتابخانه های عمومی تا 19 اردیبهشت تعطیل است، اضافه نمود: به همین دلیل فعالیت های فرهنگی و آموزشی کتابخانه ها همچون دو ماه گذشته در فضای مجازی ادامه پیدا خواهد نمود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه از برنامه های فضای مجازی در این ایام استقبال خوبی به عمل آمده است، گفت: برای مثال در بحث جشنواره کتابخوانی رضوی 1400 نفر شرکت نموده اند.

نیک بخش با اشاره به اینکه امکان ثبت نام در کتابخانه ها به صورت مجازی نیز ایجاد شده است، توضیح داد: همچنین در بستر فضای مجازی در صورت درخواست کتاب و یا فایل های مربوط نسبت به ارسال آن اقدام می گردد.

نیک بخش از برگزاری جشنواره های مجازی در استان در روزهای شیوع کرونا ویروس اطلاع داد و گفت: جشنواره مرورنویسی ویژه کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی کشور با موضوع کتاب چگونه مرور کتاب بنویسیم؟، راه اندازی پویش ملی هر خانه یک کتابخانه، مسابقه نقاشی با موضوع بیماری و ویروس کرونا برای بچه های 4 تا 12 ساله از جمله برنامه های اجرایی در این ایام بوده است که استقبال خوبی از آن شده است.

وی در ادامه به بحث فضای کتابخانه ای استان به لحاظ حضور اعضا اشاره نمود و گفت: هم اکنون 97 کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است و طبق برآورد به ازای هر 100 نفر، 3.28 متر مربع فضای کتابخانه در استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به مشارکت مردم در افزایش فضای کتابخانه ای به وسیله ساخت کتابخانه های خیرساز گفت: همچنین سال گذشته شهروندان این استان بالغ بر 120 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا کردند که این میزان مشارکت نیز قابل توجه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 581

به "زنجانی ها 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی هدیه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجانی ها 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی هدیه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید