میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی کاهش یافته است

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید19 در استان با شیب ملایمی روبه افزایش است، گفت: تداوم فرایند فعلی به قرمز شدن شهرهای استان منجر خواهد شد. فرمانداران، مدیران دستگاه های مربوطه و مردم باید خطر آغاز موج چهارم کرونا را جدی بگیرند و بدون درنگ نسبت به اجرای دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها اقدام نمایند.

میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی کاهش یافته است

محمدمهدی شهریاری عصر روز یکشنبه سوم اسفند در یکصد و سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه یکسال از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در استان می گذرد، کارنامه نظام را در مدیریت کووید19 بی نظیر دانست و گفت: باوجود هجمه های سنگین تبلیغاتی دشمن و پیش بینی هایی که برای تلفات بسیار در ایران بر اثر کرونا داشتند اما به همت یک کوشش جمعی و ستاد فرا قوه ای، ایران عملکرد شگفت انگیزی داشته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بسیاری از کشورهای مدعی باوجود بهره مندی از امکانات و نیروی انسانی کافی در مدیریت کرونا زمین گیر شدند. در حالیکه در ایران با همه محدودیت های موجود اقدامات درخور شایسته ای انجام گرفت.

شهریاری اقدامات دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت و ساخت بیمارستانها را از جمله دلایل مدیریت پیروز در مقابله با کرونا مطرح نمود و گفت: اگر این اقدامات صورت نمی گرفت از جمله در آذربایجان غربی که زیرساخت های بهداشتی و درمانی خوبی ایجاد شده باعث شده تا استان با مشکل جدی روبرو نشود.

وی تامین زیرساخت های ارتباطی را دیگر اقدام شاخص دولت در مدیریت بیماری کرونا برای آموزش های مجازی و کسب و کارهای اینترنتی دانست و اضافه کرد: در آذربایجان غربی سال 96، 170 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار بودند درحالیکه امروز این آمار به بیش از 2000 روستا رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی یکی از اقدامات شاخص استان در مدیریت امروز کرونا را افزایش بیمار یابی برای شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه افراد درگیر دانست و گفت: میزان بیمار یابی در استان بیش از میانگین کشوری است.

شهریاری با اشاره به اینکه موردی از ویروس انگلیسی در استان شناسایی و گزارش نشده است، اضافه کرد: کیت های تشخیص ویروس انگلیسی در استان مهیا شده که به شناسایی سریع مبتلایان احتمالی یاری می نماید.

وی توضیح داد: میزان استفاده از ماسک در استان بویژه در ادارات و صنوف کاهش یافته است.

استاندار آذربایجان غربی از فرمانداران و مدیران دستگاه های متولی خواست تا در اجرای محدودیت ها متناسب با رنگ بندی شهرستانها با جدیت عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1286

به "میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید