هلال احمر: ذخیره خون کشور در شرایط قرمز است ، اگر امکان اهداء دارید بشتابید

به گزارش دنیای راه راه، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در توئیتی با بیان اینکه کرونا بیماران دیگر را هم به درد خود مبتلا نموده تاکید نمود: ذخیره خون در شرایط قرمز است.

هلال احمر: ذخیره خون کشور در شرایط قرمز است ، اگر امکان اهداء دارید بشتابید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اسماعیل رمضانی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در توئیتی با بیان اینکه کرونا بیماران دیگر را هم به درد خود مبتلا نموده است، تاکید نمود: ذخیره خون در شرایط قرمز است.

رمضانی در این توئیت اضافه کرد: ذخیره خون در شرایط قرمز است. کرونا بیماران دیگر را هم به درد خود مبتلا نموده است. اگر امکان اهداء خون دارید؛ با رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی به کمک بیماران احتیاجمند بشتابید.

پیشتر پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون نیز تاکید نموده بود که تامین خون بیماران اورژانسی و مصرف نمایندگان مستمر در اولویت است.

وی با تاکید بر اینکه جراحی های غیر اورژانسی باید دست کم در تهران و شهر های عظیم متوقف گردد، گفت: اولویت سازمان انتقال خون تامین خون برای بیماران با شرایط اورژانسی و مصرف نمایندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی است.

او اضافه کرد: مراکز اهدای خون برای حضور اهدانمایندگان خون کاملا مهیا و با تمام استاندارد ها آماده شده است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با یادآوری اینکه در روز های آخر سال در شرایط عادی نیز به دلیل تعطیلات و سفر های نوروزی دچار کمبود خون می شدیم، گفت: ما نمی خواهیم بحران کمبود خون، بر بحران کرونا اضافه کرده گردد.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل ارائه هرچه بهتر خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان های سراسر ایران خواست از بستری کردن بیماران غیر اورژانسی خودداری نمایند، از این رو سازمان انتقال خون نیز خواهان متوقف کردن اعمال جراحی الکتیو شد.

شیوع کرونا ویروس از آمار مراجعه داوطلبان اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور کاسته است و سازمان انتقال خون ایران در کوشش است تا خون مورد احتیاج بیماران احتیاجمند را همچون گذشته تامین کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 558

به "هلال احمر: ذخیره خون کشور در شرایط قرمز است ، اگر امکان اهداء دارید بشتابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلال احمر: ذخیره خون کشور در شرایط قرمز است ، اگر امکان اهداء دارید بشتابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید