سبک اسکاندیناوی ؛ از سبک های پرطرفدار دکوراسیون خانه

به گزارش دنیای راه راه، سبک اسکاندیناوی که یکی از سبک های محبوب سال های اخیر بوده ، با طراحی ساده و شیک خود مطرح است. این سبک که هوای گرم ایجاد می نماید ، طراوت را به فضاهای نشیمن می بخشد. این روند که در بین کشورهای اسکاندیناوی در دهه 1950 آغاز شد ، اکنون سبکی است که اغلب در سراسر دنیا استفاده می گردد. در این سبک فضاهای مینیمال و یکپارچه با طبیعت ایجاد می گردد و از مبلمان گرفته تا لوازم جانبی، از نورپردازی تا فرش، همه جزئیات در نظر گرفته شده است. در این مقاله به دکوراسیون سبک اسکاندیناوی می پردازیم.

سبک اسکاندیناوی ؛ از سبک های پرطرفدار دکوراسیون خانه

سبک اسکاندیناوی چیست؟

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی ؛ در دهه 1950 در نروژ ، فنلاند ، سوئد ، دانمارک و ایسلند توسعه یافت. تولد این جنبش طراحی شرایط جغرافیایی است. کشورهای سرد بودن گرما را در دکوراسیون خانه به نمایش می گذارد. کسانی که در کشورهای اسکاندیناوی زندگی می نمایند که شب ها و زمستان های طولانی دارند بیشتر روز را در تاریکی می گذرانند. این امر باعث شد فضاهای نشیمن با سبک دکوراسیون خود روشن شوند و با پنجره های بزرگ از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرند.

فلسفه زندگی ادغام شده با طبیعت ، مصالح مورد استفاده در معماری اسکاندیناوی را ارگانیک نموده است. علاوه بر این ، راحتی و عملکرد در سبکی که با سادگی خود برجسته بوده ، مهم است. ایجاد یک محیط آرام در اولویت بوده و کارآمد بودن ، خارج نشدن از خطوط مینیمالیستی و به خطر نیفتادن ظاهر زیبایی از معیارهای دکوراسیون سبک اسکاندیناوی است.

توسعه سبک اسکاندیناوی در طول زمان

اگرچه در دهه 1950 ظهور کرد ، اما در واقع در دهه 1940 آغاز شد. منشاء این روند نو که در دهه 1950 آغاز به شناسایی و توسعه کرد ؛ کشورهای اسکاندیناوی بود و در کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شد. خانه های اسکاندیناوی که به ویژه در آمریکا مورد توجه قرار گرفته اند ، به وسیله سایر کشورها به شدت دنبال می شوند. در اوایل دهه 2000 محبوبیت سابق خود را بازیافت و دوباره در فضاهای زندگی استفاده شد. امروزه می توان مشاهده کرد که فضاهای زندگی با مبلمانی به دکوراسیون سبک اسکاندیناوی به آثار هنری تبدیل شده اند.

ملزومات دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی که فضای وسیعی را ارائه می دهد ، جزئیات خاص خود را دارد. جزئیاتی مانند رنگ ، مبلمان ، فرش ، اکسسوری و نورپردازی سبک دکوراسیون خانه اسکاندیناوی را آشکار می کند. محیط های ساده ، مینیمالیستی و طبیعی ، جزئیات مهمی برای آشکار کردن دکوراسیون سبک اسکاندیناوی هستند.

رنگ های روشن

رنگ های روشن استایل دکوراسیون سبک اسکاندیناوی را ایجاد می نمایند. به خصوص رنگ سفید رایج ترین رنگ در این سبک است. خانه های اسکاندیناوی نور زیادی در روز دریافت نمی نمایند. بنابراین اغلب رنگ سفید برای ایجاد یک محیط روشن و دلگرم ، روی دیوارها استفاده می شود. در ست مبل های سبک اسکاندیناوی رنگ های روشن غالب هستند.

علاوه بر رنگ های روشن که نور را به برترین شکل منعکس می نمایند ، از آنجایی که کل منطقه به یک رنگ طراحی نمی شود ، رنگ های طبیعی مانند خاکستری ، سبز و زرد در جزئیاتی مانند فرش ها و اکسسوری های دکوراسیون سبک اسکاندیناوی در دسترس هستند. آبی پاستلی یکی از رنگ های میانی است که در این سبک دیده می شود. به علت هماهنگی کامل با چوب و سفید در میان رنگ های مورد استفاده طراحان قرار می گیرد.

ظرافت با سادگی

یکی از عناصر اصلی که در دکوراسیون سبک اسکاندیناوی خودنمایی می کند سادگی است. سادگی که با سبک ادغام می شود ، ظرافت را به فضاهای نشیمن می بخشد. از آنجایی که خانه ها خیلی بزرگ نیستند ، سادگی به چشم می خورد. طرح های معمولی ، ساده و مدرن جزئیات زیادی ندارند. مبلمان به مقدار لازم خریداری می شود و مبلمان بی مصرف نخواهد بود. به همین علت است که به محصولات کاربردی مانند مبل تختخواب شو اسکاندیناویایی متوسل می شوند. کابینت ، قفسه ، تخت های باکس فنری از جمله مبلمان هایی هستند که پرکاربرد هستند.

دمای چوب

معمولا در دکوراسیون سبک اسکاندیناوی از کفپوش چوبی استفاده می شود. به خصوص چوب سبک ؛ برای روشن کردن محیط و ایجاد طراوت به کار می رود. از فرش های رنگی اسکاندیناوی در تابستان و مدل های فرش شبیه پوست حیوانات در زمستان استفاده می شود.

چوب عنصری عالی برای گرما بخشیدن به فضاهای نشیمن و انطباق با مفهوم طبیعی است. زیرا یک ماده طبیعی بوده و در ساخت مبلمان نیز ظاهر می شود. با انتخاب میز ناهار خوری اسکاندیناویایی از جنس چوب می توان به هارمونی مطلوب در اتاق های نشیمن با مبلمان و دیوارهای رنگ روشن دست یافت. دمای محیط را می توان با محصولات دکوری و مبلمان ساخته شده از درختان راش ، زبان گنجشک، کاج و توس متعادل کرد.

جزئیات تکمیل نماینده طبیعی

در دکوراسیون سبک اسکاندیناوی طبیعت با تمام جزئیات در نظر گرفته می شود. از کتان ، پنبه ، پشم ، الیاف طبیعی و خز در بسیاری از موارد در پارچه های اثاثیه یا لوازم داخلی تا منسوجات خانگی استفاده می شود. معمولا طرح هایی مانند خطوط و چهارخانه در این قطعات دیده می شود که به علت طبیعی بودن ، راحتی را نیز فراهم می نمایند. این خطوط به محصولات نساجی خانگی مانند کوسن ها حرکت می دهد. اکسسوری های حصیری یک عنصر پر استفاده است. ضمن یاری به گرم شدن محیط با سبدهای حصیری ، فضای ذخیره سازی نیز فراهم شده است.

مبلمان کاربردی و ساده

در طراحی های دکوراسیون سبک اسکاندیناوی از خطوط مستقیم ، چوب و رنگ های روشن استفاده می شود. مدل های مبل اسکاندیناویایی با خطوط ساده و مدرن و به دور از پیچیدگی با کارایی خود و بعلاوه تغییر حال و هوای محیط به چشم می خورد. از پارچه هایی با رنگ های طبیعی و پاستلی در طراحی مبل استفاده می شود. بنابراین ، فضای ایجاد شده در فضاهایی مانند اتاق نشیمن سازگار است. قفسه ها از دیگر انواع مبلمان بوده که هم برای کارایی و هم برای دکوراسیون مناسب هستند. با استفاده از آن به عنوان فضای ذخیره سازی و در عین حال ایجاد کنتراست ، عملکرد به دست می آید.

محیط های روشن

این واقعیت که نور منبع حیات است ، آن را مهم می کند. در دکوراسیون سبک اسکاندیناوی محیط با آباژور ، شمع و لامپ های آویز روشن شده است. استفاده از شمع و شمعدان نه تنها نور را تامین می کند ، بلکه به محیط یاری می کند تا فضایی رمانتیک به خود بگیرد.

در خانه های اسکاندیناوی که نور روز زیادی دریافت نمی نمایند ، وقتی شیشه های بزرگ وجود دارد ، استفاده از پرده ها کم است. استفاده از آن در مناطقی که ضروری است به حداقل می رسد و اجازه ورود نور روز را می دهد. در مناطقی که پرده مورد احتیاج است ، پرده های کتانی نازک و توری سفید وجود دارد.

عناصر مکمل

پس از تصمیم گیری در خصوص قسمت های مهم دکوراسیون سبک اسکاندیناوی مانند مبلمان ، فرش ، دیوارها و کفپوش ها ، اقدامات موثرتر با اکسسوری انجام می شود. کاکتوس ، گیاهان سبز و گل ها جزییاتی است که در خانه ها دیده می شود. پتوهای بافتنی برای انداختن روی مبل اسکاندیناوی از جمله جزئیاتی هستند که گرمایی را ارائه می دهند که باید احساس شود. در حالی که فریم های فلزی را می توان بر روی دیوار آویزان نمود ، طرح های فلزی یا میز عسلی اسکاندیناویایی را که خیلی ضخیم نیستند در اتاق نشیمن می توان انتخاب کرد.

منبع: اتاق
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1964

به "سبک اسکاندیناوی ؛ از سبک های پرطرفدار دکوراسیون خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک اسکاندیناوی ؛ از سبک های پرطرفدار دکوراسیون خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید