شناسایی 68 نقطه حادثه خیز در جاده های ایلام

به گزارش دنیای راه راه، رمضان نوری - ایلام -خبرنگار:ایلام جزو مناطق مرزی کشور محسوب می شود و420 کیلومتر مرز دارد.

شناسایی 68 نقطه حادثه خیز در جاده های ایلام

در سال های اخیر، به واسطه وجود مرز مهران، سالانه حدود 5 میلیون زائر در ایام اربعین به این استان می آیند تا به عتبات عالیات بروند. این حجم بالای تردد، جاده های استاندارد را می طلبد. در روزهای باقیمانده به اربعین تعدادی از محورهای استان اصلاح یا بازسازی شده اند، اما این انتظار وجود دارد که همه جاده های ناایمن استان ایمن سازی و نقاط حادثه خیز آنها رفع شوند تا هم ایلامی ها و هم مسافران با خاطری آسوده در جاده ها تردد کنند و مسئله ای برای آنها ایجاد نشود.

  • استقرار پلیس راه در مناطق حادثه خیز

رئیس پلیس راه ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران می گوید: سال گذشته، با توجه به اعتبارات موجود استانی، اقدامات بسیار موثری برای اصلاح جاده های استان انجام گرفت، اما کافی نیست. رضا همتی زاده می افزاید: سال گذشته آشکارسازی 26 نقطه پرتصادف برای پیشگیری از تصادفات رانندگی به وسیله علائم و تابلوهای هشداردهنده، خط کشی محورهای مواصلاتی و تعیین سهم عبور خودروها و همچنین نصب نیوجرسی برای جداسازی محورهای مواصلاتی به طول 15 کیلومتر انجام شد. وی بیان می کند: همچنین نصب علائم و تابلوها در طول محورهای مواصلاتی و احداث سرعتکاه به میزان 45 مورد، رفع نقاط کور راستا ایلام - مهران به میزان 40 نقطه برای پیشگیری از وقوع تصادفات، شانه سازی راستاهای مواصلاتی استان به طول 55 کیلومتر از کاراهای دیگری بود که طی یک سال گذشته در محورهای استان انجام شد.

  • شناسایی نقاط حادثه خیز

همتی زاده اظهار می کند: با توجه به این که 3800 کیلومتر راه در کل استان وجود دارد، پوشش این میزان راه توسط واحدهای موجود پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس بسیار سخت است. وی می گوید: به ازای هر 180 کیلومتر یک واحد گشت در محورهای استان مستقر است. استقرار در نقاط پرتصادف از دیگر اقداماتی است که در زمینه پیشگیری از وقوع تصادفات در استان صورت گرفته است. رئیس پلیس راه ایلام ادامه می دهد: محور ایلام - مهران، با 11 درصد کل تصادفات منجر به جرح و فوت، بیشترین تصادفات استان را به خود اختصاص می دهد. محور ایلام - دره شهر هم با 7 درصد کل تصادفات، دومین محور پرتصادف استان است.

همتی زاده با بیان این که وجود جاده های پرپیچ و خم در استان کوهستانی ایلام سالانه به وقوع تصادفات متعددی منجر می شود، می افزاید: جاده های پرپیچ و خم و غیراستاندارد از عوامل اصلی وقوع تصادفات در این استان هستند. این مقام مسئول می گوید: طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته در 3 سال گذشته، جدیدترین نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان که 68 مورد است، توسط پلیس راه و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان احصا شده و رفع آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان می کند: انسان، راه و وسیله نقلیه عوامل موثر در تصادفات هستند و بدون شک وضعیت هندسی و فنی راه به عنوان یکی از ارکان ترافیک نقش بسیار مهمی در وقوع تصادفات دارد. همتی زاده می افزاید: تفاهم نامه ای بین پلیس راه و دانشگاه علوم پزشکی ایلام در زمینه پیشگیری از وقوع تصادفات، تلفات و حوادث ناگوار جاده ای، رسیدگی سریع به تصادفات جاده ای و حضور پررنگ در نقاط پرتصادف و حادثه خیز به خصوص در ایام خاص امضا شده است.

  • 108 پروژه در دست اجرا

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار می کند: 108 پروژه در حوزه راه و شهرسازی در دست اجراست. علی اصغر کاظمی ادامه می دهد: این طرح ها شامل 30 پروژه راه اصلی با طول 1065 کیلومتر و اعتبار 620 میلیارد تومان و 30 پروژه راه روستایی و فرعی با طول 210 کیلومتر و اعتبار 85 میلیارد تومان است. وی می گوید: بخش مهمی از این پروژه ها به حذف نقاط حادثه خیز در استان و استانداردسازی محورهای ارتباطی آن منجر می شود.

این مسئول بیان می کند: یکی از مهم ترین مسائل استان وضعیت نقاط حادثه خیز در جاده ها و اصلاح این حوزه یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است. طی سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه توسعه راه های استان انجام و در حال حاضر ایلام به یک کارگاه جاده سازی تبدیل شده است و اکثر محورهای مواصلاتی آن در حال توسعه هستند.

زیرساخت های حمل و نقل در استان ایلام شامل 3200 کیلومتر انواع راه شامل 130 کیلومتر بزرگراه، 600 کیلومتر راه اصلی و 2500 کیلومتر راه فرعی و روستایی است. در این میان، ایمن سازی راستاهای پرتردد و حذف نقاط حادثه خیز می تواند از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 25

به "شناسایی 68 نقطه حادثه خیز در جاده های ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 68 نقطه حادثه خیز در جاده های ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید