شکستن سد فولادی، راه فرار سایپا از بحران، بی پول های جم در اندیشه شکست ماشین سازی

به گزارش دنیای راه راه، هفته سیزدهم لیگ برتر عصر چهارشنبه با برگزاری 2 بازی در تهران و جم آغاز می شود.

شکستن سد فولادی، راه فرار سایپا از بحران، بی پول های جم در اندیشه شکست ماشین سازی

به گزارش ، هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در روز های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار می شود.

سایپا تهران- فولاد خوزستان/ چهارشنبه 13 آذر/ ساعت 15:15 دقیقه/ ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی)

شاگردان ابراهیم صادقی در تیم سایپا که 9 بازی اخیرشان را بدون برد و هشت دیدار آخر خود را بدون به ثمر رساندن گل به اتمام رسانده اند، برای فرار از این بحران با تیم سخت کوش فولاد روبرو می شوند.

تیم جواد نکونام هم پس از 2 باخت متوالی از پرسپولیس و ذوب آهن، با برتری مقابل گل گهر سیرجان بار دیگر به فرایند خوبش بازگشت. فولاد اکنون با 19 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس و بیشتر نسبت به صنعت نفت در جایگاه پنجم لیگ واقع شده است.

تیم جوان ابراهیم صادقی هم فاصله زیادی با تیم های قعرنشین ندارد و با 10 امتیاز سیزدهم است. فولاد در صورت برتری مقابل سایپا و امتیاز از دست دادن پرسپولیس به رتبه چهارم صعود می کند و باخت به نارنجی پوشان پایتخت هم احتمال دارد سرخ پوشان اهوازی را حتی تا رده هشتم پایین آورد.

در سوی مقابل سایپا در صورت بردن تیم اهوازی برای رسیدن به رتبه دهم باید منتظر باخت پیکان و توقف ذوب آهن و نساجی بماند.

2 تیم در این دیدار بازیکن محرومی ندارند، اما مجید علکمک به دلیل پارگی رباط صیلبی نمی تواند خودروسازان را برابر فولاد همراهی کند. البته نکو هم باید به همین دلیل قید استفاده از فرزاد جعفری، سینا مریدی و میثم دورقی را بزند.

داور: پیام حیدری

کمک ها: سعید قاسمی - سیدیعقوب حجتی

کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان - حامد سیری

داور چهارم: محسن بابایی

ناظر: اسماعیل صفیری

پارس جنوبی جم- ماشین سازی تبریز/ چهارشنبه 13 آذر/ ساعت 16:30 دقیقه/ ورزشگاه تختی جم

ماشین سازان تبریزی پس از بردن سایپا 15 امتیازی شده و خود را به رده نهم رساندند و برای ثبت پنجمین بازی متوالی بدون شکست و هت تریک در برد های متوالی شان به مصاف پارس جنوبی جم می فرایند. تیمی که بحران های مالی اش کار را به جایی رسانده که فراز کمالوند به صورت رسمی اعلام کرده است در خاتمه نیم فصل از جمع جمی ها جدا می شود.

پارس که با 9 امتیاز در رتبه چهاردهم جای دارد، برای اینکه طلسم نبردن هایش به 9 بازی نرسد، به سه امتیاز این دیدار خانگی نیاز مبرمی دارد و از این طریق می تواند خود را حتی تا رده دهم بالا بکشد. هرچند باخت به تیم رسول خطیبی تغییری در شرایط تیم جنوبی ایجاد نمی کند، اما این نتیجه می تواند سبب صعود ماشین سازی به رده هشتم شود. البته به شرطی که تراکتور در بازی با تیم قعرنشین شاهین ببازد. رده نهمی تیم تبریزی هم تنها با برتری پیکان مقابل صنعت نفت به خطر می افتد.

جفرسون ده خسوس و مسیح زاهدی، 2 بازیکن مصدوم ماشین سازی هستند که احتمال غیبت شان در بازی با پارس وجود دارد. همچنین عادل باباپور، مربی این تیم هم در این دیدار محروم است. شرایط محمد ابراهیمی، کاخابر کاکاشویلی و پوریا آریا کیا برای همراهی پارس در این دیدار هم به دلیل آسیب دیدگی مبهم است.

داور: سیدوحید کاظمی

کمک ها: حسن ظهیری - براتعلی مولوی

کمک داوران اضافی: روح الله شریفی - عبدالنبی پورخلف

داور چهارم: محمد راهی

ناظر: رسول فروغی

استقلال تهران- شهر خودرو مشهد/ پنجشنبه 14 آذر/ ساعت 15/ ورزشگاه آزادی تهران

جذاب ترین بازی هفته بین تیم های دوم و سوم لیگ برگزار می شود. استقلال تهران و شهر خودرو خراسان که به ترتیب با 22 و 23 امتیاز در رده دوم و سوم جدول قرار دارند، هدف را در این بازی دنبال می کنند و هر 2 تیم می خواهند با کسب سه امتیاز این دیدار و توقف سپاهان برابر نساجی به صدر برسند.

تیم آندره آ استراماچونی پس از شش پیروزی متوالی در آخرین دقایق دیدار با سپاهان از کسب هفتمین برد خود ناکام ماند و البته شاگردان یحیی گل محمدی هم با متحمل شدن دومین باخت فصل که البته باز هم در ورزشگاه امام رضا (ع) رقم خورد، صدر جدول را از دست دادند. از تقابل های جالب این بازی می توان به قرار دریافت مهدی رحمتی مقابل استقلال اشاره کرد. کاپیتان سال های قبل آبی ها که در نقل و انتقلات پیش فصل با دلخوری از این تیم جدا شد، بی شک انگیزه های زیادی برای کلین شیت مقابل بهترین خط حمله لیگ و مهاجمان زهرداری مانند مهدی قائدی و شیخ دیاباته دارد.

سیاوش یزدانی، میلاد زکی پور، فرشید باقری به دلیل آسیب دیدگی دیدار با شهرخودرو را از دست می دهند. همچنین میلاد باقری هم به احتمال فراوان در این دیدار به میدان نمی رود. سباستین لتو آرژانتینی هم به دلیل محرومیت نمی تواند روی نیمکت این تیم بنشیند. هم چنین در تیم مشهدی هم سروش رفیعی هم به دلیل محرومیت و محمد آقاجانپور به دلیل مصدومیت نمی توانند بازی کنند.

داور: اشکان خورشیدی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی - سعید علی نژادیان

کمک داوران اضافی: علی بای - سیدعلی اصغر مومنی

داور چهارم: محمد عطایی

ناظر: حسین عسگری

تراکتور تبریز- شاهین شهرداری بوشهر/ پنجشنبه 14 آذر/ ساعت 15:30 دقیقه/ ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

شاگردان مصطفی دنیزلی پس از سه باخت متوالی و یک ماه بازی نکردن در لیگ برتر در دیدار خانگی به نسبت آسان، مقابل قعرنشین لیگ یعنی شاهین شهرداری بوشهر قرار می گیرند و می خواهند با پیروزی در این بازی به شرایط نه چندان مناسب شان در جدول سر و سامانی داده و پس از مدت ها به جمع مدعیان باز گردند. تراکتور که با 17 امتیاز در رده هشتم قرار گرفته در صورت بردن این بازی و توقف پرسپولیس، صنعت نفت، فولاد و نفت مسجد سلیمان به رتبه چهارم صعود می کند.

البته شاهین هم که از زمان روی کارآمدن میشو کریستیچویچ، بردون باخت بوده و 2 تساوی به دست آورده می تواند با خلق شگفتی در خانه پرشور ها و ثبت اولین برد خود برابر تراکتور، جایگاهش را یک رده ارتقا داده و به رتبه پانزدهم صعود کند.

بوشهری ها نمی توانند در این بازی از مصطفی احمدی به دلیل محرومیت استفاده کنند. تراکتوری ها هم رضا اسدی و حامد حسین علی زاده به همین دلیل در اختیار ندارند.

داور: سیدرضا مهدوی

کمک ها: امیررضا آشور ماهانی - هیوا بهمنی

کمک داوران اضافی: سعاد وفاپیشه - کیوان علی محمدی

داور چهارم: رامین بابایی

ناظر: حسین نجاتی

گل گهر سیرجان- نفت مسجد سلیمان/ پنجشنبه 14 آذر/ ساعت 16/ ورزشگاه امام علی سیرجان

سیرجانی ها که حتی پس از انتخاب مجید جلالی هم تاکنون نتوانسته اند در لیگ برتر برای پیروزی برسند برای تحقق این امر کار فوق العاده سختی مقابل یکی از تیم های بدون باخت فصل یعنی نفت مسجد سلیمان دارند.

تیم مهدی تارتار که این فصل نام خود را در قامت یک شگفتی ساز بزرگ مطرح کرده است، در 12 بازی ابتدایی اش 3 برد و 9 مساوی کسب کرده و با 18 امتیاز در رده هفتم واقع شده است. نفتی های مسجد سلیمان که پس از سپاهان و شهرخودرو، سومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارند، با هدف برد به مصاف حریف رده پانزدهمی و 5 امتیازی شان می فرایند. در این حالت امکان دارد این تیم حتی تا رده چهارم هم صعود کند. در سوی مقابل باخت نفت اگر با برتری تراکتور برابر شاهین همراه شود، تیم شهر اولین ها را تا رده هشتم پایین می آورد.

در سوی مقابل گل گهر اگر بتواند سه امتیاز را برای اولین بار به حساب خود واریز کند هم نمی تواند از پله ای که اکنون روی آن قرار گرفته بالاتر بیاید، اما در صورت باخت به حریف حتی احتمال دارد به قعر جدول بچسبد.

2 تیم برای این دیدار بازیکن مصدوم و محرومی ندارند.

داور: موعود بنیادی فر

کمک ها: علی میرزابیگی - قهرمان نجفی

کمک داوران اضافی: احمد محمدی - میثم حیدری

داور چهارم: بهمن عبداللهی

ناظر: ایرج نظری

نساجی مازندران- سپاهان اصفهان/ پنجشنبه 14 آذر/ ساعت 16/ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

سپاهان پس از فرار کردن از مهلکه شکست مقابل استقلال و کسب یک امتیاز این بازی که بار دیگر سبب صعود شاگردان امیر قلعه نویی به صدر جدول شد، در یک بازی سخت دیگر میهمان نساجی است. تیم 11 امتیازی و رده دوازدهمی لیگ که قصد دارد برابر صدرنشین کار بزرگی انجام داده و طلسم هشت بازی بدون برد خود را بشکند.

سپاهان 23 امتیازی برای حفظ جایگاهش، باید نساجی را برای اولین بار در ورزشگاه وطنی قائمشهر شکست بدهد. این تیم در صورت توقف برابر حریف مازنی، تنها به شرط ثبت تساوی در دیدار استقلال و شهرخودرو صدرنشین می ماند در غیر این صورت به رده دوم سقوط می کند.

این دیدار تقابل بهترین خط دفاعی لیگ (سپاهان) با چهارمین تیم هجومی رقابت ها (نساجی) است.

سجاد شهباززاده، محروم سپاهان در این بازی است و محمدرضا حسینی هم بازیکن مصدوم زردپوشان دیار نصف جهان محسوب می شود. شرایط محمد مهدی نظری آسیب دیده هم برای همراهی قائمشهری ها در این بازی مبهم است.

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: آرمان اسعدی - ایوب غلامزاده

کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ - سعید رحیمی مقدم

داور چهارم: محمدرضا مدیرروستا

ناظر: حیدر شکور

صنعت نفت آبادان- پیکان تهران/ پنجشنبه 14 آذر/ ساعت 16:30 دقیقه/ ورزشگاه تختی آبادان

خودروسازان آبی پوش پایتخت که با شکست از سپاهان از جام حذفی کنار رفتند، پس از 28 روز بار دیگر در لیگ برتر بازی خواهند کرد. تیم حسین فرکی که با 12 امتیاز روی رده دهم جدول ایستاده است، برای بهبود شرایط خود در جدول حریف بی پول، اما چغری به نام صنعت نفت را پیش رو دارد که هفته پیش با بردن شهر خودرو، ضمن پایین کشیدن مشهدی ها از صدر جدول، بار دیگر خود را به قافله مدعیان نزدیک کرد. برزیلی های ایران امتیازشان در عدد 19 با پرسپولیس و فولاد برابر است، اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده ششم قرار گرفته اند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ با پیروزی در این بازی خانگی فرصت دارند به رده چهارم جدول صعود کنند، اما در صورت باخت، برای حفظ رتبه شان باید منتظر باخت نفت مسجد سلیمان و توقف تراکتور بمانند در غیر این صورت به رتبه هشتم سقوط خواهند کرد.

البته پیکان هم می تواند با عبور از صنعت نفت و باخت ماشین سازی در این هفته خود را به رده نهم برساند. البته شکست در این بازی هم احتمال دارد این تیم را تا رده سیزدهم پایین بیاورد.

سیروان قربانی، پس از اتمام محرومیتی که از سوی کمیته اخلاق برای او اعمال شده بود بار تشخیص اسکوچیچ می تواند بار دیگر برای صنعت نفت بازی کند. تنها مصدوم پیکان هم امیرحسین ناییجی است.

داور: علی صفایی

کمک ها: علیرضا ایلدروم - یوسف مغروری

کمک داوران اضافی: حسین زمانی - علی ابراهیمی

داور چهارم: محمدعلی پورمتقی

ناظر: مسعود مرادی

ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس تهران/ پنجشنبه 14 آذر/ ساعت 17:30 دقیقه/ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

آخرین دیدار این هفته را هم می توان یکی دیگر از بازی های مهم و حساس هفته سیزدهم تعبیر کرد. ذوب آهن با هدایت علیرضا منصوریان که همواره انگیزه زیادی مقابل پرسپولیس دارد، تنها یک هدف را دنبال می کند. آن هم کسب سه امتیاز است. در این شرایط سرمربی ذوبی ها که به مدیران باشگاه قول داده بود از پنج بازی خاتمهی نیم فصل 10 امتیاز کسب می کند، یک گام دیگر به نشستن روی نیمکت این تیم در دور برگشت نزدیک می شود. از طرفی پرسپولیس که تا حدی از جمع مدعیان قهرمانی فاصله گرفته برای بازگشت به این کورس تنها دنبال کسب پیروزی است.

شاگردان گابریل کالدرون که اکنون با 19 امتیاز در رده چهارم هستند جایگاه شان با بردن این بازی و شکستن طلسم 9 ساله نبردن در فولاد شهر، تغییر نمی کند، اما باخت به تیم علی منصور این تیم را حتی تا رتبه هشتم پایین می آورد. در سوی مقابل سبزپوشان اصفهانی که با 11 امتیاز تیم یازدهم هستند، می توانند با بردن قهرمان سه فصل اخیر لیگ، تا رده دهم صعود کنند و با باخت هم احتمال دارد تا جایگاه چهاردهم پایین بیایند.

بوری باکر و ماکولی کریسانتوس با تصمیم منصوریان به تمرینات ذوب آهن برگشتند، اما محمد باقر صادقی و محمد زبیر نیک نفس همچنان جایی در این تیم ندارند. پرسپولیس هم برای این دیدار به جز کمال کامیابی نیا بازیکن مصدوم یا محروم ندارد.

داور: بیژن حیدری

کمک ها: محمدرضا منصوری - فرهاد مروجی

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی - مرتضی منصوریان

داور چهارم: مهدی الوندی

ناظر: محسن ترکی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 287

به "شکستن سد فولادی، راه فرار سایپا از بحران، بی پول های جم در اندیشه شکست ماشین سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکستن سد فولادی، راه فرار سایپا از بحران، بی پول های جم در اندیشه شکست ماشین سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید