صاحبان خانه ها و ماشین های لوکس مالیات می دهند

به گزارش دنیای راه راه، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده مالیات بر ماشین ها و خانه های لوکس پیش بینی شده است.

صاحبان خانه ها و ماشین های لوکس مالیات می دهند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور اقتصادیاتی کشور در حاشیه معارفه رئیس سازمان بورس اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده دولت 225 هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد اقتصادیاتی پیشنهاد کرده بود که البته در مجلس این رقم به 266 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که این افزایش از محل افزایش نرخ ها نیست بنابراین فشاری به مؤدیان اقتصادیاتی موجود نخواهد بود بلکه از محل کارآیی و بهره وری محقق خواهد شد همچنین از محل اقتصادیات بر خودروی لوکس و مناظر لوکس که بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشته باشد.

رئیس سازمان امور اقتصادیاتی کشور گفت: پایه های جدید اقتصادیاتی در مجلس با نرخ های جدید پیش بینی شده است. مثل اقتصادیات بر خانه و ماشین لوکس و همچنین حذف معافیت اقتصادیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و پیش بینی 2 طبقه اقتصادیاتی در اقتصادیات بر حقوق و دستمزد که اگر از 30 میلیون تومان مجموع دریافتی فرد بیشتر شود با نرخ های 30 و 35 درصد باید اقتصادیات بپردازند.

پارسا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده تبدیل به قانون دائمی می شود، گفت: فعلاً از دی ماه امسال به مدت یک سال تمدید شده است و مجلس تلاش می کند ایراد های شورای نگهبان را رفع کند.

وی در مورد اقتصادیات بر عایدی سرمایه گفت: طرحی در مجلس بررسی می شود و در دولت در قالب اصلاح قانون اقتصادیات های مستقیم ارائه شده که اقتصادیات بر عایدی سرمایه یا همان CGT است که البته این طرح به بودجه دولت فعلی نمی رسد.

رئیس سازمان امور اقتصادیاتی کشور همچنین در مورد اینکه عده ای می گویند دولت از بازار سرمایه اقتصادیات کسب کرد و سپس آن را رها کرد، گفت: هیچ دولتی به بازار سرمایه چنین نگاهی ندارد و این از یک تحلیل سطحی ناشی می شود و همه دولت ها دنبال ثبات و رشد بازار و سرمایه هستند. درآمد دولت از نقل و انتقال سهام امسال 13 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

پارسا با بیان اینکه با ورود شرکت ها به بورس شفافیت ایجاد شده و اقتصادیات واقعی از آن ها گرفته می شود، گفت: با شفاف شدن اطلاعات میزان اقتصادیات واقعی می شود.

وی همچنین در مورد اقتصادیات فعالیت اقتصادی نهادی انقلابی گفت: بخشی از فعالیت اقتصادی نهاد های انقلابی که مشمول اقتصادیات است به شایستگی پرداخت می شود و جزو مؤدیان خوش حساب و خو ش تمکین به قانون هستند.

رئیس سازمان امور اقتصادیاتی کشور گفت: فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و قرارگاه سازندگی خاتم آن بخشی که فعالیت اقتصادی است اقتصادیات می دهند و آن بخشی که کار های حاکمیتی است مانند سایر بخش های حاکمیتی معاف از اقتصادیات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1186

به "صاحبان خانه ها و ماشین های لوکس مالیات می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحبان خانه ها و ماشین های لوکس مالیات می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید