ریزورت به چه معناست؟ چه تفاوتی با هتل دارد؟

به گزارش دنیای راه راه، ریزورت، یکی از مفاهیم پرطرفدار در صنعت گردشگری است و به یک مجموعه تفریحی و استراحتی گفته می گردد که به عنوان مقصدی برای تفریح و تفریح در مکان های دل انگیز طبیعی یا منطقه ها توریستی شناخته می گردد. ریزورت ها معمولا در محیط های زیبا و کنار طبیعت واقع شده و امکانات و خدمات ویژه ای از جمله اقامت در اتاق های لوکس، رستوران های با منو متنوع، استخرها، سواحل خصوصی، فعالیت های ورزشی و تفریحی، اسپا و ماساژ بسیاری موارد دیگر را به مهمانان ارائه می دهند.

ریزورت به چه معناست؟ چه تفاوتی با هتل دارد؟

در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به معرفی ریزورت و انواع آن بپردازیم تا در زمان رزرو اقامتگاه، انتخاب مناسبی داشته باشید.

ریزورت استراحتگاهی برای سفرهای خانوادگی

ریزورت فضایی است شبیه به هتل که دارای اقامتگاه هایی آرام به همراه امکانات و تفریحات لوکس و با کیفیت است. به همین علت، ریزورت ها برترین گزینه برای خانواده هایی است که قصد انجام تفریحات متنوع را دارند. ریزورت ها اغلب دارای اتاق های بازی، سالن ها، استخرها و گاهی اوقات حتی پارک های موضوعی هستند و همین باعث پرطرفدار شدن آن ها شده است. چیزی که در خصوص ریزورت ها باید بدانید این است که مهمانان در یک استراحتگاه احتیاجی به حمل کیف پول خود ندارند، زیرا همه هزینه از جمله غذا و فعالیت ها هنگام رزرو حساب می گردد.

در ریزورت ها برای هر سن و سلیقه ای می توان امکانات تفریحی و رفاهی پیدا کرد، اگر کودک خردسال در سفر همراه خود دارید در مدت اقامت در یک ریزورت مجهز و مجلل می توانید فرزندتان را به کلوپ بچه ها ریزورت بسپارید و با خیال آسوده به ساحل بروید. ریزورت ها محیط مجذوب نماینده و لوکسی برای گذراندن تعطیلات با خانواده می باشد، استراحت، تفریح، خرید کردن، فعالیت های سرگرم نماینده متنوع، وسایل بازی بچه ها در فضای باز و خدمات نگهداری از بچه ها بخشی از امکانات و خدمات متنوعی است که در ریزورت ها برای رفاه حال میهمانان فراهم شده تا لحظات خوشی را بگذرانند. استفاده از خدمات تفریحی و تفریح در ریزورت ها از ساعت های ابتدایی صبح شروع و تا پاسی از شب ادامه دارد.

تفاوت ریزورت با هتل

هتل و ریزورت از انواع اقامتگاه های پرطرفدار در بین مسافرانی هستند که قصد اقامتی لوکس به همراه انجام تفریحات و خرید را دارند. اما همانطور که می دانید هتل و ریزورت دو نوع اقامتگاه کاملا متفاوت نسبت به یکدیگر هستند. از جمله تفاوت های هتل و ریزورت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نوع اقامت و امکانات

هتل مکانی است که اقامتگاه و محل خواب راحت را برای مسافران خود فراهم می نماید. هتل ها ممکن است غذا و سایر خدمات را برای مسافران و سایر مهمانان با هزینه اضافه ارائه دهند. یک استراحتگاه بیشتر شبیه یک منطقه مستقل با تمام امکانات است که می تواند به تنهایی یک مقصد باشد. زیرا بیشتر احتیاجهای سفر مانند ناهار خوری، تفریح، خرید، حمل و نقل و موارد دیگر را می توان در محل اقامتگاه یافت. از طرفی هتل ها اغلب در نزدیکی منطقه ها اصلی مانند بزرگراه ها، فرودگاه ها یا خیابان های اصلی قرار دارند و افراد برای انجام تفریحات و خرید باید به خارج از هتل بروند.

اما ریزورت ها دارای طیف گسترده ای از فعالیت ها در فاصله چند قدمی اتاق هستند. به همین علت ریزورت ها برای امکانات متعدد خود به فضا بیشتری احتیاج دارند و اغلب در نزدیکی سواحل اقیانوس، کوه ها و جنگل ها هستند. علاوه بر این، ریزورت ها دارای استخرهای مجلل، جکوزی و مراکز تناسب اندام هستند که اغلب بزرگتر از بیشتر هتل ها و با تجهیزات پیشرفته تر هستند.

رستوران ها و غذاخوری ها

هتل ها اغلب دارای رستوران نزدیک به هتل یا رستوران داخل هتل هستند و یک بار و سالن بخشی از این رستوران است که در هتل های سطح بالاتر، ممکن است یک بار و رستوران جداگانه وجود داشته باشد که دارای منو مخصوص هستند.

اما یک ریزورت دارای رستوران های متعددی خواهد بود که طعم های مختلفی را ارائه می دهند و در رستوران های ریزورت می توانید انواع غذاهای متنوع را سفارش دهید.

خدمات اسپا

از تفاوت های دیگر هتل و ریزورت داشتن خدمات اسپا است. دراز کشیدن روی یک میز ماساژ راحت در حالی که فکر شما را به سمت موسیقی محیطی سوق می دهند، بسیار دلپذیر است. هر چند هتل ها گاهی اوقات اسپا با خدمات محدود مثل ماساژ، مانیکور و پدیکور دارند اما بعضی از آن ها اسپا ندارند و فقط یک ماساژور چند دقیقه ماساژ رایگان در لابی انجام می دهد. ریزورت ها طیف کاملی از خدمات اسپا و سالن، از جمله ماساژ سوئدی، اکستنشن مژه، رنگ مو، درمان های پوست و موارد دیگر را ارائه می دهند. در حالی که این گزینه در همه هتل ها وجود ندارد،

تفریح

گاهی اوقات هتل ها تفریح های زنده برای مهمانان فرهم می نمایند یا معمولا می توانند شما را با تفریح های منطقه آشنا نمایند تا بتوانید در اطراف هتل در پی تفریحات مورد علاقه خود باشید. اما در ریزورت ها تقریباً همواره نوعی تفریح وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موسیقی زنده که در بیشتر ریزورت ها پخش می گردد، اتاق بازی، تفریحات دریایی، بارهای شبانه و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. به همین علت می توان گقت که ریزورت ها فعالیت های بیشتری را در مقیاس بزرگتر از هتل ها ارائه می دهند. اگر فقط در پی مکانی برای اقامت هستید، یک هتل ممکن است هر چیزی را که احتیاج دارید فراهم کند. با این حال، اگر در پی راحتی به همراه طیف وسیعی از امکانات هستید، ریزورت انتخاب بهتری است.

انواع ریزورت ها

ریزورت ها در مقدار های مختلف وجود دارند و همواره خوب است که به یاد داشته باشید استراحتگاهی را انتخاب کنید که دارای فعالیت های تفریحی مخصوص به محیط خود باشد. بعضی از استراحتگاه ها در کنار ساحل، بعضی دیگر در جنگل یا مثل یک قلعه در وسط کوه هستند که برای انجام فعالیت های اسکی و اسنوبرد مناسب هستند. هر نوع اقامتگاه دارای ویژگی های خاصی است که با احتیاجها و خواسته های خاص مشتریانش مطابقت دارد. اما به طور کلی، هر نوع ریزورتی فرصت ها و چالش های منحصر به فرد خود را دارد.

از جمله انواع ریزورت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. ریزورت های ساحلی: این نوع ریزورت ها در نزدیکی سواحل و دریاچه ها واقع شده و دسترسی به فعالیت های آبی مثل شنا، غواصی و جت اسکی را فراهم می نمایند.

2. ریزورت های کوهستانی: این ریزورت ها در منطقه ها کوهستانی با منظره ها طبیعی زیبا و فرصت های متنوع برای انجام فعالیت هایی همانند پیاده روی در طبیعت، اسکی و کوهنوردی قرار دارند.

3. ریزورت های شهری: این نوع ریزورت ها در شهرهای بزرگ و نزدیک مراکز تجاری قرار دارند و به مسافران امکان می دهند تا به راحتی به اماکن تاریخی، فرهنگی و مراکز خرید دسترسی داشته باشند.

4. ریزورت های لوکس: این ریزورت ها از امکانات باکیفیت بالا و تفریحات مناسب ویژه ای برخوردارند. آن ها معمولا اقامت های خصوصی، رستوران های معروف و امکانات ورزشی و سلامتی را فراهم می نمایند.

5. ریزورت های اکولوژیک: این ریزورت ها برای حفاظت از محیط زیست و ارتباط نزدیک با طبیعت طراحی شده اند و برای مسافرانی که در پی تجربه طبیعت گردی و محافظت از محیط زیست هستند، مناسب هستند.

6. ریزورت های خانوادگی: این نوع ریزورت ها امکاناتی برای تفریح و تفریح خانواده ها ارائه می دهند و برنامه های مخصوص برای بچه ها و اعضای خانواده دارند.

ریزورت هایی در مجاورت جنگل

بعضی از ریزورت ها در منطقه ها خوش آب و هوا در کنار جنگل ها و تپه ها بنا شده است و مسافران برای رسیدن به این ریزورت ها باید از شهر به صورت کامل خارج گردد اگر ریزورت ها در مسیرهای کوهستانی باشند به آنها ریزورت های تپه ای هم می گویند. این ریزورت های لوکس معمولا منظره بسیار زیبایی به طبیعت بکر و سرسبز منطقه دارند و ریزورت های تپه ای برای گردشگرانی مناسب است که به ماجراجویی علاقه مند هستند. در مدت اقامت در این ریزورت ها می توانید به فراز کوه بروید و از تفریحات مختلفی همانند پاراگلایدر و چتربازی بهره ببرید. این ریزورت ها برای برطرف خستگی زندگی شهری گزینه بسیار ایده آلی می باشد تا در فضایی دنج و آرام تعطیلات خود را بگذرانید و انرژی از دست رفته خود را تجدید نمایید.

ریزورت های اسکی

بعضی از ریزورت ها صرفا برای ماه های سرد سال به خصوص فصل زمستان طراحی شده و اغلب مسافران این ریزورت ها گردشگرانی هستند که برای اسکی و انجام تفریحات زمستانی به پیست های اسکی می روند. ریزورت های اسکی اغلب در مجاورت پیست های اسکی معروف دنیا در اروپا و آمریکا بنا شده تا گردشگران در طول مدت حضور در این پیست ها برای استراحت و تفریح بتوانند از خدمات این ریزورت های مجلل استفاده نمایند. در این ریزورت ها کلوپ های مختلفی برای آموزش اسکی با انواع تجهیزات وجود دارد و میهمانان این ریزورت ها در مدت اقامت می توانند از خدمات تفریحی و رستوران های متنوع این ریزورت های اسکی استفاده نمایند. در این ریزورت ها تمام تجهیزات اسکی به صورت روزانه و یا ساعتی هم به مسافران کرایه داده می گردد.

ریزورت هایی برای تعطیلات آخر هفته

ریزورت هایی برای تعطیلات آخر هفته، این استراحتگاه ها معمولا در منطقه ها ییلاقی بنا شده اند که فاصله کمی با شهر دارند. در این ریزورت ها انواع و اقسام امکانات برای ورزش های آبی، اسب سواری، زمین ها تنیس و فوتبال وجود دارد، در این ریزورت ها به صورت ویژه مکان هایی هم برای تفریح بچه ها فراهم شده است. این ریزورت ها برای استراحت در تعطیلات آخر هفته و برطرف خستگی زندگی شهری گزینه مناسبی می باشد.

موقعیت مکانی ریزورت ها

همان طور که در قسمت های قبلی این مقاله هم اشاره نمودیم، موقعیت مکانی ریزورت ها اغلب به نحوی است که از هیاهو و شلوغی زندگی شهری دور می باشد. اغلب ریزروت ها در منطقه ها خوش آب و هوا همانند سواحل و یا در مجاورت کوهستان و جنگل بنا شده تا میهمانان در طول مدت اقامت خود بتوانند از دیدن منظره لذت ببرند و برای پیاده روی به دل طبیعت بروند. البته جهت رفاه حال مسافران در اغلب ریزورت ها مراکز خرید و ساحل اختصاصی هم برای میهمانان این استراحتگاه ها تعبیه شده تا برای خرید و تفریح کمبودی را احساس ننمایند. مسافران ریزورت ها معمولا با استفاده از سرویس ویژه این مجموعه ها دسترسی راحتی به مرکز شهر و فرودگاه دارند و از این منظر هم مسئله ای نخواهند داشت.

ریزورت بهتر است یا هتل؟

ریزورت بهتر است یا هتل؟ پاسخ این سوال ارتباط مستقیمی با بودجه و انتظارات شما از محل اقامتتان در طول سفر دارد. اگر هدف شما از رزرو یک اقامتگاه صرفا مکانی برای خواب و استراحت است، هتل ها و یا هاستل ها گزینه مناسبی برای اقامتی ارزان می باشد ولی اگر در طول مدت سفر خود تمایل دارید در مکانی لوکس و مجهز استراحت کنید و از امکانات و وسایل تفریحی متنوع استفاده نمایید، ریزورت ها انتخاب مناسبی برای سفرهای خانوادگی و یا محبت آمیز شما می باشد.

البته باید به این نکته توجه داشته نمایید که به علت تنوع امکانات رفاهی و لوکس بودن فضا ریزورت ها هزینه اقامت در این مجموعه ها معمولا بیشتر از هتل ها می باشد و گردشگران باید پیش از رزرو محل اقامت خود قیمت هتل ها و ریزورت های شهر مقصد را با هم مقایسه نموده و سپس رزرو خود را انجام دهند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که در طول سفر برنامه ورزش روزانه خود را دنبال می کنید، اقامت در ریزورت ها برای شما بهتر از هتل است. زیرا در اغلب ریزورت ها سالن ورزش و بدنسازی مجهزی برای استفاده مسافران مهیا نموده اند، در این سالن ها انواع امکانات ورزشی و دستگاه های بدنسازی برای استفاده مسافران در محیطی بزرگ و مجهز فراهم می باشد.

حرف آخر

ریزورت ، اقامتگاهی زیبا و آرام برای تفریح و استراحت است که به طور عمده در منطقه ها ساحلی یا کنار طبیعت واقع شده است. انواع مختلفی از ریزورت ها وجود دارد که به تناسب سلیقه و احتیاجهای مسافران عرضه می شوند. از جمله انواع معروف ریزورت ها می توان به ریزورت های ساحلی با دسترسی به ساحل و فعالیت های آبی، ریزورت های کوهستانی با منظره ها طبیعی خیره نماینده، ریزورت های شهری با دسترسی به اماکن تاریخی و تجاری و ریزورت های لوکس با امکانات و خدمات بی نظیر اشاره نمود. هر یک از این ریزورت ها تجربه ای منحصربه فرد از استراحت و تفریح را ارائه می دهند و به مسافران امکان می دهند تا بر اساس ترجیحات خود، مقصدی مناسب برای تعطیلات خود انتخاب نمایند.

سوالات متداول

1. ریزورت چیست؟

ریزورت به اقامتگاه های مجهزی گفته می گردد که امکانات تفریحی و رفاهی آن فراتر از یک هتل 5 ستاره است و برای اقامت در تعطیلات آخر هفته همراه با خانواده گزینه مناسبی می باشد. ریزورت ها معمولا در مکان های همانند سواحل، تپه ها و کوه ها قرار دارند.

2. تفاوت بین هتل و ریزورت چیست؟

ریزورت ها را می توان به علت امکاناتی که دارند از هتل ها سطح بالاتر دانست، این اقامتگاه های خاص علاوه بر داشتن امکانات و خدمات تفریحی، بسیار باشکوه و مجلل ساخته می شوند. بعلاوه وسعت مکانی و تنوع امکانات رفاهی در ریزورت ها فراتر از یک هتل معمولی می باشد. در واقع ریزورت ها مجموعه کاملی چه از نظر امکانات و چه از نظر خدمات هستند.

3. انواع ریزورت ها کدام است؟

ریزورت ها به صورت کلی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند: ریزورت های ساحلی، ریزورت های تپه ای در کنار جنگل، ریزورت های اسکی و ریزورت هایی برای تعطیلات آخر هفته.

4. ریزورت ها چه امکاناتی دارند؟

در ریزورت ها امکانات فراتر از یک هتل می باشد، رستوران ها، سالن اجتماعات، کافه، شیرینی فروشی، پارکینگ، مرکز خرید، اتاق چمدان، آرایشگاه و مرکز زیبایی، امکانات ویژه سالمندان و معلولان، لاندری، استخرهای روباز و سرپوشیده، سالن بدنسازی، زمین های ورزشی، امکانات تفریحی، کلوپ بچه ها و موارد دیگر اشاره نمود.

5. آیا خرید تور مسافرتی از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید انواع بلیط پرواز به مقصد شهرهای مختلف ایران و دنیا و یا تور تفریحی داخلی و خارجی مورد نظر خود را بدون محدودیت و به صورت 24 ساعته از سایت خبرنگاران بخرید و راهی سفر شوید.

جمع بندی ریزورت به چه معناست؟ چه تفاوتی با هتل دارد؟

اگر تا به حال برای رزرو هتل خارجی اقدام نموده باشید، احتمالا با عبارت هایی همانند ریزورت هتل روبرو شده اید. ریزورت ها امکاناتی فراتر از یک هتل معمولی به مسافران خود برای گذراندن تعطیلات ارائه می نمایند، ریزورت ها به انواع امکانات و خدمات با برترین کیفیت مجهز هستند. ریزورت ها در منطقه ها خوش آب و هوا قرار دارند، تنوع امکانات تفریحی در ریزورت ها بسیار زیاد است. ریزورت ها با توجه به موقعیت مکانی انواع مختلفی دارند، بیشترا ریزورت ها به شکلی طراحی شده اند که برای مسافرت های خانوادگی مناسب هستند.

اگر شما هم تمایل دارید در زمان سفر به شهرهای مختلف دنیا در یک ریزورت مجهز و مجلل اقامت کنید و از برترین امکانات تفریحی در زمان سفر بهره مند شوید برای رزرو برترین ریزورت های دنیا می توانید به سایت خبرنگاران بخش رزرو هتل مراجعه نمایید و سپس با خیال راحت خود را برای سفری مهیج و مجذوب نماینده با خانواده آماده کنید. بعلاوه برای خرید بلیط هواپیما به مقصد شهرهای مختلف دنیا می توایند به قسمت خرید بلیط هواپیما سایت خبرنگاران مراجعه نمایید و فقط با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید بلیط پرواز خود را از ایرلاین مورد نظر برای سفری دلپذیر بخرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2045

به "ریزورت به چه معناست؟ چه تفاوتی با هتل دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزورت به چه معناست؟ چه تفاوتی با هتل دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید