فولادگر: دولت، دست بخش خصوصی را باز بگذارد

به گزارش دنیای راه راه، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه رگولاتوری یک نهاد حاکمیتی است ولی اختیار کامل آن در دستان وزیر نیست و دولت باید میدان را برای فعالیت بخش خصوصی باز کند.

فولادگر: دولت، دست بخش خصوصی را باز بگذارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از نخستین اپراتور خصوصی پست کشور که در اتاق بازرگانی برگزارشد، گفت: در راستای اجرایی شدن سیاست های کلی اصل 44، فرایند چند ساله ای انجام شد تا ما توانستیم در موضوع پست، بستری را فراهم کنیم تا بخش خصوصی وارد کار شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه واگذاری مخابرات به بخش خصوصی، تلاش کردیم تا مسائل را آسیب شناسی کرده و در حوزه پست بتوانیم این خصوصی سازی را به نحو بهتری انجام دهیم.

فولادگر در ادامه گفت: امروز شاهد این هستیم که اپراتورهای پستی راه اندازی می شوند و ما همچنان منتظر این هستیم که شرکت پست وارد فعالیتی شود که بخش خصوصی آن را انجام نمی دهد.

وی شرح داد: حوزه جدیدی در حوزه پست ایجاد شده که بخش خصوصی می تواند در آن فعالیت کند و شرکت ملی پست هم می تواند در موضوعات اجتماعی و یا پست به مناطق صعب العبور که بخش خصوصی در آن دخالت نمی کند، فعالیت کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رگولاتوری تشکیل شده و نظارت دارد ولی این به این معنی است که ترکیب این سازمان به طور کامل دولتی نیست و بخش خصوصی و افراد صاحبنظر هم باید در این سازمان حضور داشته باشند، گرچه این نهاد، نهاد حاکمیتی است ولی اختیار کامل آن در دستان وزیر نیست و دولت باید میدان را برای فعالیت بخش خصوصی باز کند.

وی با اشاره به بخشنامه رگولاتوری برای مدیران عامل اپراتورها گفت: بخشنامه ای که سازمان تنظیم مقررات برای احراز صلاحیت حرفه ای ایراد قانونی داشت و با قانون تجارت اصل 44 کمی مغایرت داشت با وجود انکه از نظر مجلس این بخشنامه مسئله ای نداشت ولی بهتر است دولت، دست بخش خصوصی را باز بگذارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 166

به "فولادگر: دولت، دست بخش خصوصی را باز بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولادگر: دولت، دست بخش خصوصی را باز بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید